Fen öğretimi genellikle üç
öğrenme ortamında yürütülmektedir. Bu üç öğrenme ortamı; sınıf, laboratuvar ve
okul dışı mekânlardır. Gerçek hayat ise sınıf duvarlarının dışında devam
etmektedir. Sınıf ve laboratuvar ortamları
fen dersleri için sınırlı bir öğrenme ortamı olup fen öğrenmede okul dışı
mekânlarda öğrencilere birçok fırsatlar sunmaktadır. Bu araştırmada ortaokul 8.
sınıf öğrencilerinin okul dışı öğrenme ortamlarından birisi olan “Planetaryum”
gezisi ile ilgili görüşlerinin neler olduğunu ortaya koymak amaçlanmıştır.
Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim desenine uygun olarak
yürütülmüştür. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Amasya iline bağlı
Gediksaray ilçesinde bulunan bir ortaokulda öğrenim gören 17 sekizinci sınıf
öğrencisi ile birlikte uygulama yapılmıştır. Araştırmada veriler, öğrencilerle
yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerle elde edilmiş ve Nvivo 9
programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan
planetaryum gezisi sonrasında sonucunda öğrenciler, planetaryum gezisinin fen
öğrenme açısından uygun olduğunu, bilgilerin daha kalıcı hale geldiğini ve bu
tür okul dışı öğrenme ortamlarının eğlenceli ve etkili olduğu için yapılması
gerektiğini ifade etmişlerdir. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak ilgililere gerekli
öneriler sunulmuştur.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |