Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE INTERSECTIONS OF BODY AND SPACE IN LILLIAN HELLMAN’S THE CHILDREN’S HOUR

Yıl 2022, Sayı: 10, 48 - 60, 30.12.2022
https://doi.org/10.48131/jscs.1196774

Öz

The intention of this article is to analyze Lillian Hellman’s play The Children’s Hour (1934) in terms of the intersections of body and space. For this reason, this play has previously been analyzed in terms of feminism and sexual identities, but this article proposes to bring a new perspective concentrating on theories of both the body and space. For this purpose, this article attempts to reveal how public space and private space coincide with each other and reveal that sexual identities can also be socially constructed.

Kaynakça

  • Armato, Philip M. (1973). “ ‘Good and Evil in Lillian Hellman’s ‘The Children’s Hour’”. Educational Theatre Journal Vol. 25, No. 4 pp. 443-447. http://www.jstor.com/stable/3205597
  • Butler, Judith. (1993) Bodies that Matter: On the Discursive Limits of Sex. New York: Routledge.
  • De Beauvoir, Simone. (1972) The Second Sex. Harmondsworth: Penguin.
  • Gatens, Moria. (1996) Imaginary Bodies: Ethics, Power and Corporeality. London: Routledge.
  • Kahan, Benjamin. (2013) “The Walk-in Closet: Situational Homosexuality and Homosexual Panic in Hellman's The Children's Hour”. Criticism Vol. 55, No. 2 (Spring 2013), pp. 177-201: https://www.jstor.org/stable/10.13110/criticism.55.2.0177
  • McDowell, Linda. (1999). Gender, Identity and Place: Understanding Feminist Geographies. Minneapolis: University of Minnesota Press.
  • Sareen, Ayushi. (2022, Oct. 29). 19 Horribly Sexist Things Said by Some of the ‘Greatest’ Men Who Ever Lived. https://www.scoopwhoop.com/women/
  • Titus, Mary. (1991). “Murdering the Lesbian: Lillian Hellman's The Children's Hour”. Tulsa Studies in Women's Literature, Autumn, 1991, Vol. 10, No. 2, pp. 215-232. https://www.jstor.org/stable/464015

The Intersections of Body and Space in Lillian Hellman’s “The Children’s Hour”

Yıl 2022, Sayı: 10, 48 - 60, 30.12.2022
https://doi.org/10.48131/jscs.1196774

Öz

Bu makalenin amacı Lillian Hellman’ın Büyükler ve Küçükler (1934) isimli tiyatro oyununu beden ve mekân çatışmaları bağlamında incelemektir. Bu nedenle, şimdiye kadar pek çok makale bu tiyatro oyununu feminist ve cinsel kimlikler bağlamında incelemiş olsa da bu makale hem beden hem de mekan teorileri eşliğinde yeni bir bakış açısı getirebileceğini önermektedir. Bu amaç doğrultusunda, beden, mekân teorileri eşliğinde kamusal ve özel alanın bu oyunda nasıl iç içe geçtiği ve cinsel kimliklerinde sosyal olarak oluşturulabileceğini göstermeyi amaçlamıştır.

Kaynakça

  • Armato, Philip M. (1973). “ ‘Good and Evil in Lillian Hellman’s ‘The Children’s Hour’”. Educational Theatre Journal Vol. 25, No. 4 pp. 443-447. http://www.jstor.com/stable/3205597
  • Butler, Judith. (1993) Bodies that Matter: On the Discursive Limits of Sex. New York: Routledge.
  • De Beauvoir, Simone. (1972) The Second Sex. Harmondsworth: Penguin.
  • Gatens, Moria. (1996) Imaginary Bodies: Ethics, Power and Corporeality. London: Routledge.
  • Kahan, Benjamin. (2013) “The Walk-in Closet: Situational Homosexuality and Homosexual Panic in Hellman's The Children's Hour”. Criticism Vol. 55, No. 2 (Spring 2013), pp. 177-201: https://www.jstor.org/stable/10.13110/criticism.55.2.0177
  • McDowell, Linda. (1999). Gender, Identity and Place: Understanding Feminist Geographies. Minneapolis: University of Minnesota Press.
  • Sareen, Ayushi. (2022, Oct. 29). 19 Horribly Sexist Things Said by Some of the ‘Greatest’ Men Who Ever Lived. https://www.scoopwhoop.com/women/
  • Titus, Mary. (1991). “Murdering the Lesbian: Lillian Hellman's The Children's Hour”. Tulsa Studies in Women's Literature, Autumn, 1991, Vol. 10, No. 2, pp. 215-232. https://www.jstor.org/stable/464015
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Kuzey Amerika Dilleri, Edebiyatları ve Kültürleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Özlem Karagöz Gümüşçubuk 0000-0002-3214-9446

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 31 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Karagöz Gümüşçubuk, Ö. (2022). THE INTERSECTIONS OF BODY AND SPACE IN LILLIAN HELLMAN’S THE CHILDREN’S HOUR. Toplum Ve Kültür Araştırmaları Dergisi(10), 48-60. https://doi.org/10.48131/jscs.1196774

“Toplum ve Kültür Araştırmaları Dergisi” (J-SCS) sosyal ve beşeri bilimler alanında yapılan özgün çalışmalara zemin hazırlamayı esas alan disiplinler arası bir akademik dergidir. Sosyal ve beşeri bilimler alanında farklı disiplinlerdeki bağımsız bilim insanlarının birlikteliğiyle 2018 Yılında kurulmuş olan derginin bütün sayılarının elektronik formda yayımlanması kararlaştırılmıştır. Derginin resmi ya da resmi olmayan herhangi bir kurum, kuruluş veya grupla bağı yoktur. Derginin yayımlanması için fikirleri ve emekleriyle destek veren bütün bilim insanlarının ortak maksadı sosyal ve beşeri bilimler sahasında çalışanların akademik gelişimlerine katkıda bulunmakla beraber sosyal ve beşeri bilimlerin topluma daha fazla fayda sağlamaları için yeni imkanlar aramaktır.

“Toplum ve Kültür Araştırmaları Dergisi”nin (J-SCS) yayın dili Türkçe ve İngilizce’dir.

“Toplum ve Kültür Araştırmaları Dergisi” (J-SCS) sadece elektronik ortamda www.toplumvekultur.com ve dergipark.org.tr üzerinden yayımlanır, açık erişim politikasını benimser. Dergi Haziran ve Aralık aylarında olmak üzere yılda iki kez çıkar.

Yayınlar için eser sahiplerinden herhangi bir ücret alınmaz, editörlere, yayın kuruluna ve hakemlere ve eser sahiplerine herhangi bir ücret ödenmez. Dergide yayımlanması için iletişim adresine makale gönderen yazarların telif hakkı ile ilgili bu açıklamayı okuyup onayladığı kabul edilir.

“Toplum ve Kültür Araştırmaları Dergisi” birinci yazarı “doktor” veya “doktora öğrencisi” unvanına sahip bütün araştırmacıların çalışmalarına açıktır. Birinci yazarı “doktor” veya “doktora öğrencisi” olan makalelerin ikinci, üçüncü ve dördüncü yazarlarının “doktor” veya “doktora öğrencisi” unvanına sahip olması zorunlu değildir. Bir makalede en fazla dört yazar ismi bulunabilir. Yazım kurallarına uygun olarak hazırlanmış olan makaleler editör incelemesinden geçtikten sonra hakem incelemesine sunulur. Hakemler makalede düzeltme isteyebilir, doğrudan ret veya kabul edebilir. Hakem değerlendirmesi sonu ret edilen makaleler için yazarı tarafından üçüncü bir hakem değerlendirmesi istenebilir, editör bu talebi uygun görürse makale üçüncü bir hakeme gönderilir. İki hakemden birinin kabul, diğerinin ret verdiği durumlarda ise editör makaleyi kabul ya da ret edebilir yahut üçüncü bir hakemden değerlendirme isteyebilir.

Daha önce başka bir yazılı kaynakta yayımlanmış veya değerlendirme aşamasında olan eserler “Toplum ve Kültür Araştırmaları Dergisi” yayın sürecine kabul edilmezler. Yayımlanan yazılar ile ilgili bütün etik ve yasal sorumluluk yazarlarına aittir.