İl eğitim denetmenleri ilköğretim okullarına yılda iki defa denetim amaçlı gitmektedir. Özellikle, birinci denetimin amacı öğretmenlere rehberlik etmek olduğundan, öğretmenler gereksinim duyduğu mesleki bilgileri ve karşılaştıkları güçlükleri çok rahat bir biçimde eğitim denetmenleri ile paylaşabilirler. Eğitim denetmenlerinin dinleme becerilerine sahip olmaları öğretmenlerin ihtiyaçlarını, ilgilerini ve düşüncelerini anlamak için etkili bir araçtır. Araştırmada; öğretmenlerin algılarına göre, il eğitim denetmenlerinin dinleme becerileri ilköğretim okulu yöneticileri ve öğretmenlerinin sahip oldukları bazı değişkenler bakımından incelenmiştir. Araştırma genel tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini, 2011–2012 öğretim yılında Konya’da görev yapan 24614 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise, evrenden tesadüfî örnekleme yöntemi ile seçilen 251 yönetici ve 882 ilköğretim okulu öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma ile; öğretmenlerin ve yöneticilerin, öğrenim durumları, mesleki kıdemleri, branş, görev ve cinsiyet değişkenleri bakımından il eğitim denetmenlerinin dinleme becerileri ile ilgili algılarının farklılaşıp farklılaşmadığı belirlenmiştir
Provincial education supervisors visit primary schools twice a year. Especially, since the aim of supervision is to provide guidance to the teachers during the first visit, teachers could be able to discuss with the supervisors openly the professional assistance they need and the difficulties they face at school. Provincial education supervisors have the skills to be listening to teachers' needs, interests and ideas is an effective tool for understanding. In the research, according to teacher views, provincal education supervisors’ listening skills are analyzed depending on some variables primary school teachers and their principals have. The research is in the general survey model. The study population consists of 24614 teachers working in Konya in 2011-2012 academic years. The study sample consists of randomly selected 251 primary school principals and 882 primary school teachers. The research tries to determine whether the teachers’ and the principals’ educational background, professional seniority, branch, duty and gender affect their perception on the provincal education supervisors’ listening skills
Diğer ID | JA33CP48VC |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |