Bu çalışma Mustafa Kemal Üniversitesi’nde öğretmen yetiştiren fakülte ve yüksekokul (Eğitim Fakültesi ve Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu) son sınıf öğretmen adaylarının, spor yapma durumlarına göre duygusal zekâ düzeylerinin incelenmesine odaklanmıştır. Katılımcıların zekâ düzeyleri, cinsiyet, anne ve baba eğitim ve gelir düzeyleri, lisanslı spor yapıp yapmama ve bireysel ya da takım sporcusu olma değişkenleri açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmada araştırmacılar tarafından geliştirilen Kişisel Bilgiler Formu ve Bar- On tarafından geliştirilen ve Acar (2001) tarafından Türkçeye uyarlanan Bar- On EQ Anketi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmen adaylarının duygusal zeka düzeylerinin cinsiyet ve spor yapma değişkenine göre farklılaşmadığı, öğrenim görülen bölüm değişkenine göre ise statiksel olarak anlamlı düzeyde farklılıklar olduğu tespit edilmiştir
This study focused on evaluation of emotional intelligence levels of final-yearcandidate teachers who studied at the teaching faculty (Education Faculty) and the sports school (School of Physical Education and Sports) of Mustafa Kemal University in terms of status of playing sports. Intelligence levels of the participants were compared with each other in terms of variables of gender, parental educational status, parental income level, playing sports as a registered player and being individual or team player. Personal Information Form developed by the researchers and Bar- On EQ Inventory which was developed by Bar-On and was adapted for Turkish by Acar (2001) were used. As a result of the research; emotional intelligence levels of the candidate teachers did not differ in terms of playing sports but there was statistically significant differences in terms of the departments where candidate students studied
Diğer ID | JA33CP94YE |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 13 Sayı: 1 |