BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrenen Örgüt Profili Ölçeği'nin Türkçe'ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yıl 2014, Cilt: 13 Sayı: 1, 153 - 168, 01.06.2014

Öz

Bu araştırmanın amacı Okul Başarı Profili’nin (School Success Profile, SSP) bir boyutu olan Bowen, Ware, Rose ve Powers tarafından geliştirilen Öğrenen Örgüt Profili Ölçeği’ni (Learning Organization Profile Scale, LOPS) Türkçe'ye uyarlamaktır. Ölçek eylem ve duyarlılık olmak üzere 36 madde içeren iki bileşenden oluşmaktadır. Araştırmaya Gaziantep İli, Şahinbey İlçesi'nde görev yapan 404 öğretmen katılmıştır. Öncelikle dilsel eşdeğerliği sağlamak için ölçek önce Türkçe’ye daha sonra tekrar İngilizce’ye çevrilmiştir. ÖÖPÖ’nin geçerliliği için Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA), alt boyutlar arası korelasyon ve madde analizi incelenmiştir. Ölçeğin alt boyutları arasındaki korelasyon 0.85 olarak bulunmuştur. Ölçeğin Cronbach's Alpha iç tutarlılık katsayısı 0.96 bulunmuştur. Ölçeğin test-tekrar test güvenirlik katsayısı .89 olarak bulunmuştur. Sonuç olarak Öğrenen Örgüt Profili Ölçeği’nin Türkçe olarak okulların öğrenen örgüt özelliklerini ortaya çıkarmada kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu söylenebilir

The Adaptation of Learning Organization Profile Scale (LOPS) to Turkish: A Study of Validity and Reliability

Yıl 2014, Cilt: 13 Sayı: 1, 153 - 168, 01.06.2014

Öz

The aim of this study is to adapt The Learning Organization Profile Scale (LOPS) dimension of School Success Profile (SSP) developed by Bowen, Ware, Rose and Powers to Turkish. The scale consists of two dimensions including 36 items. 404 teachers working in Şahinbey provience in Gaziantep participated in the study. Firstly, in order to provide linguistic equivalance, the scale was translated into Turkish later English again. In order to find out validity of the profile, Confirmatory Factor Analysis (CFA), correlation between dimensions and item-analysis were studied. Correlation between two dimensions was found 0.85. The internal consistency of the scale was found 0.96 and reliability was found 0.89. As a result, Turkish Learning Organization Profile Scale is said to be a reliable and valid instrument to find out school’s learning organization characteristics

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA33CP55YJ
Bölüm Makale
Yazarlar

Sevilay Şahin Bu kişi benim

Çiğdem Çakır

Necati Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, S., Çakır, Ç., & Öztürk, N. (2014). The Adaptation of Learning Organization Profile Scale (LOPS) to Turkish: A Study of Validity and Reliability. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 13(1), 153-168.