Yasa İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Tezsiz Yüksek Lisans Programına İlişkin Mezun Görüşleri: Gaziantep Üniversitesi Örneği

Yıl 2014, Cilt: 13 Sayı: 4, 1079 - 1095, 01.12.2014

Öz

Bu çalışmanın amacı, Gaziantep Üniversitesinde yürütülen, Eğitim Yönetim Teftiş Planlaması ve Ekonomisi alanındaki tezsiz yüksek lisans programına ilişkin, mezunların görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Haziran 2013 tarihi itibariyle Gaziantep Üniversitesi Eğitim Yönetim Teftiş Planlaması ve Ekonomisi tezsiz yüksek lisans programından mezun olan 16 katılımcı oluşturmaktadır. Nitel araştırma yaklaşımının benimsendiği çalışmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanarak betimsel ve içerik analizi yöntemleri ile analiz edilmiştir. Araştırma sonunda, katılımcıların programı tercih sebeplerinin; mesleki, kişisel ve sosyal ilişkiler açısından gelişimlerini sağlamak olduğu görülmüştür. Katılımcılar program sonunda, beklentilerinin büyük ölçüde karşılandığını ifade etmişlerdir. Ayrıca; katılımcılar tarafından, program ücretinde düzenleme yapılması, uygulamalı ders sayısının arttırılması, uzaktan eğitim imkânının sunulması ve bu tür tezsiz yüksek lisans programlarının MEB içerisindeki öneminin arttırılması gerektiği vurgulanmıştır

Alumni Views about Educational Administration, Supervision, Planning and Economics Non-Thesis Master’s Program: The Case of Gaziantep University

Yıl 2014, Cilt: 13 Sayı: 4, 1079 - 1095, 01.12.2014

Öz

The aim of this study is to determine alumni views about Educational Administration, Supervision, Planning and Economics Non-Thesis Master’s Program which is carried out in Gaziantep University. The working group of the study consists of 16 participants graduated from Educational Administration, Supervision, Planning and Economics Non-Thesis Master’s Program of Gaziantep University until June, 2013. It is a case study of qualitative research designs. In order to collect research data, semistructured interview method is used. Research data are analyzed with descriptive and content analysis methods in accordance with qualitative research approach. At the end of the study, developing oneself in terms
of occupational, personal and social relationships emerged as the reasons
of choosing the program for education. The participants specify that the
program met their expectations to a large extent. Regulating the program
fee, starting distance education program, increasing the number of
practical lessons of the program and Ministry of National Education’s
giving more importance to the alumni of this Non-Thesis Master’s
Program are among the proposals of the study.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Arkeoloji
Diğer ID JA33BK97NR
Bölüm Makale
Yazarlar

Murat Bağlıbel Bu kişi benim

Mustafa Cüneyt Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 13 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Bağlıbel, M., & Arslan, M. C. (2014). Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Tezsiz Yüksek Lisans Programına İlişkin Mezun Görüşleri: Gaziantep Üniversitesi Örneği. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(4), 1079-1095.