It can be said that individuals' interests-abilities and social changes are effective in their choice of profession. In this study, professions that are likely to be popular in the future in the field of social sciences are examined. This study, based on national and international literature, is a compilation study. It can be said that the profession preferences of the individual have become clear due to important global changes such as pandemic, industry 4.0, immigration, 5G, space studies and education-related reasons that affect the society in the 21st century. Although it is likely that popular professions will turn to the fields of health and digitalization in the future, it is expected that occupational groups that can be evaluated within the social sciences in areas such as education, health, informatics, agriculture, arts, sports and music are also expected to be at the forefront.
Education Education future professions global changes profession social sciences
Bireylerin ilgi-yeteneklerinin ve toplumsal değişimlerin meslek tercihlerinde etkili olduğu söylenebilir. Bu araştırmada sosyal bilimler alanında gelecekte popüler olması muhtemel meslekler incelenmiştir. Ulusal ve ulusal arası literatüre dayanan bu çalışma bir derleme çalışmasıdır. 21. Yüzyılda toplumu etkileyen, pandemi, endüstri 4.0, göç, 5G, uzay çalışmaları gibi önemli küresel değişimler ve eğitimden kaynaklı nedenlerden dolayı bireyin meslek tercihlerinin netleştiği söylenebilir. Gelecekte popüler mesleklerin sağlık ve dijitalleşme alanlarına yönelmesi muhtemel olsa da eğitim, sağlık, bilişim, tarım, sanat, spor ve müzik gibi alanlarda sosyal bilimler içerisinde değerlendirilebilecek meslek gruplarının da ön planda olması beklenmektedir.
eğitim geleceğin meslekleri küresel değişimler meslek sosyal bilimler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bu dergide yer alan içerikler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.