Bu araştırma, göreve yeni başlamış öğretmenlerin hizmet-öncesi öğretmen eğitimi hakkındaki görüşlerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Tarama deseni çerçevesinde hazırlanmış bir anket yoluyla, Türkiye’nin rastgele seçilmiş illerinde görev yapmakta olan 465 aday öğretmenin, hizmet-öncesi dönemde aldıkları eğitimi değerlendirmeleri sağlanmıştır. Verilerin analizi için betimsel ve çıkarsamalı istatistik yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, katılımcı öğretmenlerin hizmet-öncesi öğretmen eğitimiyle ilgili yansıttıkları görüşlerin olumlu olmadığını, bu algıların katılımcıların mezun olduğu fakülteye, hizmet-öncesi dönemde yürüttükleri öğretmenlik uygulamalarının yoğunluğuna, öğretmenlik uygulamaları sırasında bir kılavuz öğretmenden danışmanlık alıp almadıklarına ve öğretmenlik alanlarına göre farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur
öğretmen eğitimi kuram-uygulama ilişkisi hizmet-öncesi öğretmen eğitimi yeni öğretmenler
The purpose of this study is to investigate the perceptions of beginning teachers on preservice teacher education. Through a survey, 465 beginning teachers working in randomly selected provinces of Turkey assessed the benefits of their pre-service programs. For data analysis, descriptive and inferential statistics were used. The results of the study indicated that the participant teachers’ perceptions on their pre-service trainings were not positive and that these perceptions changed significantly by the type of faculty they graduated from, the amount of practice teaching they did during their pre-service years, the existence of a mentor teacher as a part of practice teaching done during pre-service years, and their teaching fields
teacher education theory-practice relationship pre-service teacher education beginning teachers
Diğer ID | JA33RP35UH |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 2 |