Amaç ve Kapsam

Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED), eğitim alanında araştırma ve bilgiyi ilerletmeye adanmış hakemli bir akademik dergidir. Misyonumuz, eğitimin her seviyesinden araştırmacılar, eğitimciler ve uygulayıcılar için yenilikçi fikirlerini, ampirik çalışmalarını ve teorik bakış açılarını paylaşabilecekleri bir platform sağlamaktır.

Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED), aşağıdakilerle sınırlı olmamak üzere, eğitimin çeşitli yönlerini araştıran çalışmaları memnuniyetle karşılamaktadır:

Eğitim Araştırmaları: Farklı eğitim ortamlarındaki eğitim süreçlerinin, sonuçlarının ve yeniliklerin anlaşılmasına katkıda bulunan özgün araştırma makaleleri.
Öğretme ve Öğrenme: Erken çocukluktan yükseköğretime kadar tüm eğitim seviyelerinde etkili öğretim stratejilerini, pedagojik yaklaşımları ve yenilikçi öğretim yöntemlerini inceleyen çalışmalar.
Müfredat Geliştirme: Eğitim programlarının kalitesini ve uygunluğunu artırmak için müfredat tasarımı, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi üzerine araştırmalar.
Eğitim Teknolojisi: Teknolojinin eğitime entegrasyonu, çevrimiçi öğrenme ortamları ve dijital araçların öğretme ve öğrenme üzerindeki etkisi üzerine araştırmalar.
Öğretmen Mesleki Gelişimi: Öğretmen hazırlık programları ve hizmet içi eğitim de dahil olmak üzere eğitimcilerin mesleki gelişimi ve eğitimine odaklanan makaleler.
Eğitim Politikaları ve Liderlik: Eğitim politikalarının, liderlik uygulamalarının ve bunların eğitim kurumları ve sistemleri üzerindeki etkilerinin eleştirel analizi.
Kapsayıcı ve Özel Eğitim: Engelli ve özel eğitim gereksinimleri olanlar da dahil olmak üzere çeşitli öğrencilerin ihtiyaçlarını ele alan araştırmalar.
Ölçme ve Değerlendirme: Öğrenme çıktılarını ve program etkinliğini ölçmek için değerlendirme yöntemleri, araçları ve stratejileri üzerine çalışmalar.
Yabancı Dil Eğitimi: Dil edinimi, öğretim metodolojileri ve dil programı geliştirmeye odaklanan araştırmalar.
Matematik Eğitimi: Etkili matematik öğretimi, müfredat tasarımı ve matematik değerlendirmesi üzerine çalışmalar.
Fen Bilimleri Eğitimi: Fen müfredatı, sorgulamaya dayalı öğrenme ve fen öğretmenlerinin mesleki gelişimi üzerine araştırmalar.
Okul Öncesi Eğitim: Erken çocukluk eğitimi, okul öncesi müfredatı ve küçük yaştaki öğrencilerin gelişimi üzerine araştırmalar.
İlköğretim Eğitimi: Pedagojik uygulamalar ve müfredat tasarımı dahil olmak üzere ilköğretime özgü konuları ele alan makaleler.
Beden Eğitimi: Beden eğitimi, spor programları ve okullarda fiziksel aktivitenin teşvik edilmesi ile ilgili araştırmalar.
Müzik Eğitimi: Müzik müfredatı, müzik öğretmeni yetiştirme ve müziğin eğitimdeki rolü üzerine çalışmalar.

Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED), erken çocukluktan yetişkin eğitimine ve yaşam boyu öğrenmeye kadar her eğitim seviyesinden araştırmayı memnuniyetle karşılamayı taahhüt etmektedir. Ayrıca çeşitli araştırma metodolojilerini ve teorik çerçeveleri kullanan araştırmacıları dergimize davet ediyoruz.

Yayımlanma Ayları
Haziran Aralık

Dergimiz H.W. Wilson Education Full Text (12/01/2022'den itibaren), H.W. Wilson Index Education Source (12/01/2022'den itibaren) ve H.W. Wilson Education Source Ultimate (07/01/2022'den itibaren), EBSCO, İdealonline, ROAD Index, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Araştırmaları Merkezi (İSAM), AcarIndeks ve OJOP tarafından taranmaktadır. TR Dizin izleme süreci dahil diğer birçok indeksin inceleme süreci devam etmektedir.

Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) içeriği Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0) lisansına sahiptir.

assets%2F-MiVTps3hYDHulTMKgFs%2F-MjxpqJ8t_t9us6gMnQD%2F-MjypVurcYHdQFyRhTXk%2Fimage.png?alt=media&token=74556092-c2cf-40fe-8b54-3d243117b18d

Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımları olan iThenticate ve Turnitin kullanmaktadır.

15004default-turnitin-image.png?s=ea83de6244b33b609b2c7232765c38b3


Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) açık erişimli bir dergidir.

15006