Augmented reality (AR) can be defined as the integration of tangible and intangible products in the same environment by integrating virtual objects into the real world. Using AR, objects can be observed from one-dimensional to 3-dimensional, hard-to-reach places can be reached, and time and money can be saved. This technology has been used in many fields, especially in the 21st century. AR technologies can be used in education, health, engineering, art, astronomy, architecture, gamification, museum visits, location finding, visualization, design, travel, tourism, communication, publishing, and defense technologies. In addition, AR technology is directly related to information and communication technology literacy, which is one of the 21st-century skills. Studies are carried out to develop skills in the field of education by using AR technologies. One of these skills is thinking skills. Thinking is a very complex process. In this process, AR technologies can support thinking processes both by offering different perspectives and by enriching teaching materials in terms of color, image, and sound. In this study, it was aimed to reveal the relationship between AR technologies and thinking skills. For this purpose, studies in the literature on developing thinking skills using AR were examined, and comments on which thinking skills this technology can develop were presented.
Artırılmış gerçeklik (AG) kavramı gerçek dünya üzerine sanal nesnelerin bütünleştirilmesi ile somut ve soyut ürünlerin aynı ortamda buluşması olarak tanımlanabilir. AG kullanılarak nesneler tek boyutlu halden 3 boyutlu hale getirilerek gözlemlenebilir, ulaşılması zor mekânlara ulaşılabilir, zaman ve paradan tasarruf sağlanabilir. AG uygulamaları eğitim, sağlık, mühendislik, sanat, astronomi, mimari, oyunlaştırma, müze gezileri, konum bulma, görselleştirme, tasarım, seyahat, turizm, iletişim, yayıncılık, savunma teknolojileri vb. gibi birçok alanda kullanılabilmektedir. Ayrıca AG teknolojisi 21. yy. becerilerinden olan bilgi ve iletişim teknolojileri okuryazarlığı ile de doğrudan ilişkilidir. AG uygulamaları kullanılarak eğitim alanında beceri geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılmaktadır. Bu becerilerden biri de düşünme becerileridir. Düşünme oldukça karmaşık bir süreçtir. Bu süreçte AG teknolojileri hem farklı bakış açıları sunarak hem de öğretim materyallerini renk, görüntü, ses gibi açılardan zenginleştirerek düşünme süreçlerini destekleyebilmektedir. Bu çalışmada AG uygulamaları ve düşünme becerileri arasındaki ilişkinin ortaya konması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda alanyazında yer alan AG uygulamaları kullanılarak düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar incelenmiş ve bu teknolojinin hangi düşünme becerilerini geliştirebileceğine dair yorumlar sunulmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğretim Teknolojileri |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımları olan iThenticate ve Turnitin kullanmaktadır.
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) açık erişimli bir dergidir.