Dr. Barış Eriçok, Ordu Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğretim üyesidir. Lisansını İngilizce Öğretmenliği, yüksek lisansını Eğitim Yönetimi alanında, doktorasını ise Hacettepe Üniversitesi'nde Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi programında tamamlamıştır. Doktora çalışmasında Türkiye’de yükseköğretimin uluslararasılaşma politikalarını incelemiştir. Halen Viyana Öğretmen Eğitimi Üniversitesi'nde (Pädagogische Hochschule Wien) doktora sonrası araştırmalar yürütmektedir. Araştırmaları, yükseköğretimin uluslararasılaşması, eğitim liderliği, uluslararası hareketlilik, kalite güvencesi, akademik beyin göçü ve yapay zekânın eğitime etkileri gibi alanlara odaklanmaktadır. Ulusal ve uluslararası akademik dergilerde yayın ve hakemlik faaliyetlerinde bulunan Dr. Eriçok, disiplinlerarası akademik iş birliklerine açıktır. İletişim: barisericok[at]gmail.com
Education
2007 BA English Language Teaching, Hacettepe University, Türkiye
2016 MA Educational Administration and Supervision, AIBU, Türkiye Managers, academic and administrative personnel’s' opinions on managing diversity (2016) Supervisor: Prof. Dr. Bahri Aydın 2022 PhD Educational Administration, Gazi University, Türkiye International Academics in Türkiye in the Eye of Brain Drain and Soft Power: A Narrative Study (2022) Supervisor: Prof. Dr. Temel Çalık 2024 Post Doctoral Research Hamburg Universität, Germany Equality perception and cognitive biases among the international students: A comparative analysis
Employment
2007 – 2008 Language Assistant, Gymnasium Marne, Schleswig – Holstein, Germany 2008 – 2009 English Teacher, Yüce Private Schools, Ankara, Türkiye
2009 – 2023 Lecturer, School of Foreign Languages, Giresun, Türkiye 2023 – 2024 Asst. Prof. Faculty of Education, Giresun University 2024 - today Visiting Scholar, Hamburg University
Responsibilities include
Teaching: Academic Writing, Inclusive Education, Organizational Theories, Higher Education Policy Design, Philosophy of Management
Managerial: Assistant Director of School of Foreign Languages 2012 – 2015 Erasmus Departmental Coordinator
Dr. Melike Günbey, Türkiye Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde Eğitim Yönetimi alanında doktor öğretim üyesidir. Yükseköğretim çalışmaları konusunda uzmanlaşmıştır. Ankara Üniversitesi'nden Eğitim Yönetimi alanında doktora derecesi almıştır ve araştırmaları sırasında doktora eğitiminde akademik kimlik inşasına odaklanmıştır. Araştırma ilgi alanları arasında yükseköğretim, akademik kimlik, kapsayıcı eğitim ve erken kariyer dönemi araştırmacıları yer almaktadır.
Doç. Dr. Burçin Aysu Kadıköy’de doğdu. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümünden mezun olduktan sonra Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Ev Ekonomisi (Çocuk Gelişimi ve Eğitimi) Bölümünde yüksek lisansını, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi Bölümünde doktora öğrenimini tamamladı. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümünden ikinci lisans derecesini aldı. Özel ve resmi okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmen ve sorumlu müdür, Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Bölümünde Öğretim Görevlisi olarak çalıştıktan sonra Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümünde Dr. Öğr. Üyesi olarak çalışmaya başlamıştır. 2023 yılında Üniversitelerarası Kurul Başkanlığından doçent unvanını almıştır. Ulusal ve uluslararası dergilerde makaleleri ve kitap bölümleri bulunmaktadır.
Lisans - Sınıf Öğretmenliği (2006-2010) / İstanbul Üniversitesi
Yüksek Lisans - Sınıf Eğitimi (2010-2013) / İstanbul Üniversitesi
Doktora (2014-2018) / İstanbul Üniversitesi
Doçentlik (2023) / Temel eğitim - Hayat Bilgisi
Education
2007 BA English Language Teaching, Hacettepe University, Türkiye
2016 MA Educational Administration and Supervision, AIBU, Türkiye Managers, academic and administrative personnel’s' opinions on managing diversity (2016) Supervisor: Prof. Dr. Bahri Aydın 2022 PhD Educational Administration, Gazi University, Türkiye International Academics in Türkiye in the Eye of Brain Drain and Soft Power: A Narrative Study (2022) Supervisor: Prof. Dr. Temel Çalık 2024 Post Doctoral Research Hamburg Universität, Germany Equality perception and cognitive biases among the international students: A comparative analysis
Employment
2007 – 2008 Language Assistant, Gymnasium Marne, Schleswig – Holstein, Germany 2008 – 2009 English Teacher, Yüce Private Schools, Ankara, Türkiye
2009 – 2023 Lecturer, School of Foreign Languages, Giresun, Türkiye 2023 – 2024 Asst. Prof. Faculty of Education, Giresun University 2024 - today Visiting Scholar, Hamburg University
Responsibilities include
Teaching: Academic Writing, Inclusive Education, Organizational Theories, Higher Education Policy Design, Philosophy of Management
Managerial: Assistant Director of School of Foreign Languages 2012 – 2015 Erasmus Departmental Coordinator
Erkan Yüce, Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde Doçenttir. 2018 yılında Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü'nden İngiliz Dili Öğretimi alanında doktora derecesi aldı. Yabancı dil öğretimi, CEFR, müfredat ve öğretim, dil öğretim programı değerlendirmesi, içerik temelli dil öğretimi, eğitim psikolojisi ve akademik yazma ilgi alanları arasındadır.
Dr. Korkmaz, İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Dil Edinimi, Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi , Eğitimde Hazırbulunuşluluk, Yükseköğretimde Kalite Güvencesi, Lisans ve Lisansüstü Eğitim Programlarının Akretitasyonu konularında araştırmalar gerçekleştirmektedir.
Department of Child Care and Youth Services - Child Development Program, Batman University, Batman, Türkiye
ORCID: 0000-0002-7996-9310
E-mail: mehmetakif.kay@batman.edu.tr
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED), eğitim alanında araştırma ve bilgiyi ilerletmeye adanmış hakemli bir akademik dergidir. Misyonumuz, eğitimin her seviyesinden araştırmacılar, eğitimciler ve uygulayıcılar için yenilikçi fikirlerini, ampirik çalışmalarını ve teorik bakış açılarını paylaşabilecekleri bir platform sağlamaktır.
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED), aşağıdakilerle sınırlı olmamak üzere, eğitimin çeşitli yönlerini araştıran çalışmaları memnuniyetle karşılamaktadır:
Eğitim Araştırmaları: Farklı eğitim ortamlarındaki eğitim süreçlerinin, sonuçlarının ve yeniliklerin anlaşılmasına katkıda bulunan özgün araştırma makaleleri.
Öğretme ve Öğrenme: Erken çocukluktan yükseköğretime kadar tüm eğitim seviyelerinde etkili öğretim stratejilerini, pedagojik yaklaşımları ve yenilikçi öğretim yöntemlerini inceleyen çalışmalar.
Müfredat Geliştirme: Eğitim programlarının kalitesini ve uygunluğunu artırmak için müfredat tasarımı, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi üzerine araştırmalar.
Eğitim Teknolojisi: Teknolojinin eğitime entegrasyonu, çevrimiçi öğrenme ortamları ve dijital araçların öğretme ve öğrenme üzerindeki etkisi üzerine araştırmalar.
Öğretmen Mesleki Gelişimi: Öğretmen hazırlık programları ve hizmet içi eğitim de dahil olmak üzere eğitimcilerin mesleki gelişimi ve eğitimine odaklanan makaleler.
Eğitim Politikaları ve Liderlik: Eğitim politikalarının, liderlik uygulamalarının ve bunların eğitim kurumları ve sistemleri üzerindeki etkilerinin eleştirel analizi.
Kapsayıcı ve Özel Eğitim: Engelli ve özel eğitim gereksinimleri olanlar da dahil olmak üzere çeşitli öğrencilerin ihtiyaçlarını ele alan araştırmalar.
Ölçme ve Değerlendirme: Öğrenme çıktılarını ve program etkinliğini ölçmek için değerlendirme yöntemleri, araçları ve stratejileri üzerine çalışmalar.
Yabancı Dil Eğitimi: Dil edinimi, öğretim metodolojileri ve dil programı geliştirmeye odaklanan araştırmalar.
Matematik Eğitimi: Etkili matematik öğretimi, müfredat tasarımı ve matematik değerlendirmesi üzerine çalışmalar.
Fen Bilimleri Eğitimi: Fen müfredatı, sorgulamaya dayalı öğrenme ve fen öğretmenlerinin mesleki gelişimi üzerine araştırmalar.
Okul Öncesi Eğitim: Erken çocukluk eğitimi, okul öncesi müfredatı ve küçük yaştaki öğrencilerin gelişimi üzerine araştırmalar.
İlköğretim Eğitimi: Pedagojik uygulamalar ve müfredat tasarımı dahil olmak üzere ilköğretime özgü konuları ele alan makaleler.
Beden Eğitimi: Beden eğitimi, spor programları ve okullarda fiziksel aktivitenin teşvik edilmesi ile ilgili araştırmalar.
Müzik Eğitimi: Müzik müfredatı, müzik öğretmeni yetiştirme ve müziğin eğitimdeki rolü üzerine çalışmalar.
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED), erken çocukluktan yetişkin eğitimine ve yaşam boyu öğrenmeye kadar her eğitim seviyesinden araştırmayı memnuniyetle karşılamayı taahhüt etmektedir. Ayrıca çeşitli araştırma metodolojilerini ve teorik çerçeveleri kullanan araştırmacıları dergimize davet ediyoruz.
YAYIN İLKELERİ
Kapadokya Eğitim Dergisi'nde makale gönderim/süreç işletimi ücretsizdir.
Kapadokya Eğitim Dergisi'ne erişim ücretizdir. Bütün eserler açık erişimle sınırsız şekilde erişime açıktır.
Kapadokya Eğitim Dergisi kar amacı gütmemektedir. Bir üniversite/fakülte yayın organı olduğu için yazar ücreti, abonelik, reklam, yeniden basım, kurumsal destek, vb. gelirleri bulunmamaktadır.
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımları olan iThenticate ve Turnitin kullanmaktadır.
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) açık erişimli bir dergidir.