Technology is changing very rapidly and the effects of this situation are also seen in education and training. One of the points where the reflections of changing technology on education are seen is the use of robots in education and training. This study examined the robotic coding experiences of pre-service science teachers. The research also includes the processes of providing technical information about the Arduino robotic set and mBlock coding programs and performing robotic coding activities. This study preferred phenomenology as a qualitative research design. The participants of the study were third-year pre-service science teachers (n=12) studying at a state university in Central Anatolia. A semi-structured interview was used as a data collection tool. The research took measures to ensure validity such as recording the interviews and researcher triangulation. Codes, categories, and themes were determined by content analysis. The findings of the study were supported by direct quotations. The study concluded that robotic coding can be used for science at all grade levels. In addition, this study concluded that the activities have many professional contributions to pre-service teachers such as making students active and problem-solving skills. In line with these results, we made suggestions for increasing the use of robotic coding in education.
Teknoloji çok hızlı bir değişim içerisindedir ve bu durumun etkileri eğitim öğretimde de görülmektedir. Değişen teknolojinin eğitime yansımalarının görüldüğü noktalardan biri de eğitim öğretimde robotların kullanılmasıdır. Bu araştırma, fen bilgisi öğretmen adaylarının robotik kodlama deneyimlerini incelemiştir. Araştırma, ayrıca Arduino robotik seti ve mBlock kodlama programları hakkında teknik bilgilerin verilmesi ve robotik kodlama etkinliklerinin gerçekleştirilmesi süreçlerini içermektedir. Bu araştırma nitel araştırma desenlerinden fenomenolojiyi tercih etmiştir. Araştırmanın katılımcıları, İç Anadolu bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören üçüncü sınıf fen bilimleri öğretmen adaylarıdır (n=12). Araştırma veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme kullanmıştır. Araştırma geçerliğin sağlanmasına ilişkin görüşmelerin kayıt altına alınması ve araştırmacı üçlemesi gibi önlemler almıştır. Kod, kategori ve tema içerik analizi ile belirlenmiştir. Araştırmanın bulguları doğrudan alıntıları ile desteklenmiştir. Araştırma robotik kodlamanın fen bilimlerine yönelik olarak tüm sınıf seviyelerinde kullanılabilir olduğu sonucuna ulaşmıştır. Ayrıca, bu çalışma etkinliklerin öğretmen adaylarına mesleki anlamda öğrenciyi aktif kılma ve problem çözme becerisi gibi pek çok katkısı olduğu sonucuna ulaşmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda, robotik kodlamanın eğitimde kullanımının artırılmasına yönelik önerilerde bulunduk.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğretim Teknolojileri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımları olan iThenticate ve Turnitin kullanmaktadır.
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) açık erişimli bir dergidir.