Bu çalışma yeni ve güncel bir alan dili olan sosyal medya dilinde oluşan fiilleri saptamak ve oluşum biçimlerini incelemek amacıyla hazırlanmıştır. Dil, sürekli güncellenen alana özgü bir dil olan sosyal medya dili hakkında bilgiler içeren bu çalışmada sosyal medya kullanıcıları ve kitle iletişim araçları vasıtasıyla hemen herkesin duyduğu, bildiği, sık kullanılan ve sık kullanılmaya meyilli fiiller ve oluşum şekilleri üzerinde durulmuştur. Her an gelişen ve değişen dünyada internet ve sosyal medya insanların hayatında temel ihtiyaçlar hiyerarşisinde yoksunluk çektirecek seviyeye doğru ilerlemektedir. Bu ilerleyişin bir ürünü olan sosyal medya dilinde oluşan fiiller de bu değişen ve gelişen dünyanın bir ispatı niteliğindedir. Her dil gerektiğinde ve imkânları dâhilinde sözcük kadrosunu şekillendirmektedir. Sözcük kadrosunu şekillendirme nedenleri temelde iki şekildedir. İnsanlar, ihtiyaç nedeniyle ve egemen kültüre özenme nedeniyle sözcük alıntılaması yaparlar. Alınan bu sözcükler aynen kullandıkları gibi kullanıcılar, kendi dillerinin dil bilgisi kurallarına bu sözcükleri uydururlar ve kullanırlar. Türkiye Türkçesinde sosyal medya dilinde kullanılan sözcükler de bu süreci geçirmişlerdir.
Çalışılan makale daha önce hiçbir dergi ile paylaşılmamış ve yayınlanmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yeni Türk Dili (Eski Anadolu, Osmanlı, Türkiye Türkçesi) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 9 |