Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CHANGING CONSUMPTION BEHAVIORS RELATED TO NUTRIENTS DURING THE PANDEMIC

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 25, 344 - 368, 29.06.2022
https://doi.org/10.36543/kauiibfd.2022.015

Öz

Bu çalışmada sağlıklı olmanın kültürel bir takım davranış kalıpları ile çevrili olduğu fikrinden hareket edilerek pandemiyi sağlık için tüketim davranışları özelinde nasıl deneyimlediğimiz ortaya konulmuştur. Veri toplamak adına Türkiye Erzurum’da "besin tüketim” davranışlarından yola çıkılarak yüzyüze derinlemesine mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Pandemi süreci ile birlikte bireylerin sağlıklı olmak adına beslenme davranışında bir takım değişimler dikkati çekmiştir. Bu durum ise bireyselleşmenin yükseldiği bir dönemde "dayanışmayı" arttıran etkiler yaratmıştır. Ayrıca stok yapma ya da satın almayı erteleme gibi davranışlar söz konusu olmuştur. Sonuçta pandemi, bireylerin geleneksel olgulara olan güvenlerini artırırken birbirlerine olan güvenlerini de desteklemiştir.

Teşekkür

Teşekkür Ederim. İyi Çalışmalar

Kaynakça

  • Abeysinghe S & White K (2011). The avian influenza pandemic: Discourses of risk, contagion and preparation in Australia. Health, Risk & Society 13(4), 311-326.
  • Adak, N. (2020). Tüketim kültüründe beslenme: Sağlıklı / Sağlıksız Yiyecekler. İstanbul University Journal of Sociology , 40 (1) , 197-218 .
  • Adiguzel M., (2019). Covid-19 Pandemisinin Türkiye ekonomisine etkilerinin makroekonomik analiz. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Covid-19 Sosyal Bilimler Özel Sayısı, Sayı37, 191-221
  • Aslan, R. (2020). Tarihten günümüze epidemiler, pandemiler ve COVİD-19. Göller Bölgesi Aylık Ekonomi ve Kültür Dergisi, 8(85), 35-41.
  • Baker S., Farrokhnia R., Meyer S., Pagel M. &Yannelis C. (2020). How does household spending respond to an epidemic? Consumption during the 2020 Covid-19 pandemic. Nber Working Paper Series, Working Paper 26949 30 Kasım 2020 tarihinde https://www.nber.org/papers/w26949#:~:text=Initially%20spending%20increased%20sharply%2C%20particularly,in%20place%20by%20March%2029th adresinden erişildi.
  • Baldwin, R. & Tomiura, E. (2020). Economics in the time of COVID-19. London: CEPR (Centre for Economic Policy Research) Press, 59-71.
  • Bashford, A. (2016) Quarantine: Local and global histories. London: Palgra.
  • Baudrillard J. (2004), “Tüketim toplumu”, Çeviren Deliceçaylı H., ve Keskin F., İstanbul, Ayrıntı Yayınları
  • Bauman, Z. (2018). Kuşatılmış toplum (Çev: Akın Emre Pilgir), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Beyaz, R. Karakus Umar, E. & Kılıcarslan, S., (2020), Toplumsal cinsiyet rolleri ve tüketim kültürü, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 34(4), 1311-1331.
  • Bocock R. (1997). Tüketim. Çeviren İrem Kutluk, Ankara: Dost Kitabevi
  • Bogdan, R. C. & Biklen, S. K. (1998). Qualitative research for education: An introduction to theory and methods (3rd Edition). Boston, Allyn and Bacon.
  • Bogoch, I. I., Watts, A., Thomas-Bachli, A., Huber, C., Kraemer, M.U.G & Khan, K., (2020). Pneumonia of unknown aetiology in Wuhan, China: potential for international spread via commercial air travel, Journal of Travel Medicine, 27(2), https://doi.org/10.1093/jtm/taaa008
  • Chen H., Qian W., & Wen Q. (2020). The Impact of the COVID-19 pandemic on consumption: Learning from High Frequency Transaction Data. SSRN 12 Kasım 2020 tarihinde https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3568574 adresinden erişildi.
  • Creswell, J. W. (2018). Nitel Araştırma yöntemleri beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (Çev. M. Bütün ve S. B. Demir), Siyasal Kitabevi.
  • Cakiroglu Ilgin K., Pirtini S. & Cengel O. (2020). Covid-19 sürecinde ve post-pandemi döneminde yaşam tarzı açısından tüketici davranışlarının değişen eğilimi üzerine kavramsal bir çerçeve. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Covid-19 Sosyal Bilimler Özel Sayısı, Sayı:37, 81-103
  • Dal E. N., (2017). Tüketim toplumu ve tüketim toplumuna yöneltilen eleştiriler üzerine bir tartışma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), 1-21
  • Davies B., & Phillippa W., (2002). Managing retail consumption. Jhon Wiley and Sons Ltd. UK
  • Delibaş, K. & Kankurdan, Ş. (2020). Healthism ideolojisi ve sağlik hareketinin dönüşümü: Sağlıklı olmak ve sağlık arayişinin değişen sosyokültürel dinamikleri . Sosyoloji Araştırmaları Dergisi , 23 (2), 67-103 DSÖ, Covid-19 vaka ve ölüm oranları verileri 20 Ekim 2020 tarihinde https://covid19.tubitak.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • Diamond, J. (1987). The worst mistake in the history of the human race. School of Medicine Discover, 64-66
  • Eftimov, T., Popovski, G., Petković, M., Koroušić Seljak, B. & Kocev, D. (2020). COVID-19 pandemic changes the food consumption patterns, Trends in Food Science & Technology, Volume 104: 268-272, https://doi.org/10.1016/j.tifs.2020.08.017.
  • Engel, J. F. , Blackwell, R. D. & Miniard, P.W. (1995). Consumer behavior, Florida, The Dryden Press, Eight Edition.
  • Erkan, İ. (2020). Consumers’ perceptions of unity solidarity and motivation themed advertisements published in the Covid-19 period. Gaziantep University Journal of Social Sciences 2020 Special Issue, 585- 600. doi:https://doi.org/10.21547/jss.788085
  • Guven H., (2020). Covid-19 Pandemik krizi sürecinde E-ticarette meydana gelen değişimler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 251-268
  • Hall M., Prayag G., Fieger P. & Dyason D., (2020). Beyond panic buying: Consumption displacement and Covid-19. Journal of Services Management. 113-125.
  • Hasiloglu, S. B. , Baran, T. & Aydin, O. (2015). Pazarlama araştırmalarındaki potansiyel problemlere yönelik bir araştırma: Kolayda örnekleme ve sıklık ifadeli ölçek maddeleri . Pamukkale İşletme ve Bilişim Yönetimi Dergisi , (1), 19-28.
  • He, H., & Harris, L., (2020). The Impact of Covid-19 pandemic on corporate social responsibility and marketing philosophy. Journal of Business Research 116, 176- 182.
  • Hotar N., Omay R., Bayrak S., Kuruüzüm Z. & Ünal B., (2020). Pandeminin toplumsal yansımaları. İzmir İktisat Dergisi, 35(2), 211-220
  • Huang C, Wang Y, Li X, Ren L, Zhao J, Hu Y, Zhang L, Fan G, Xu J, Gu X, Cheng Z, Yu T, Xia J, Wei Y, Wu W, Xie X, Yin W, Li H, Liu M, Xiao Y, Gao H, Guo L, Xie J, Wang G, Jiang R, Gao Z, Jin Q, Wang J, Cao B. (2020). Clinical features of patients infected with 2019 novel coronavirus in Wuhan, China. The Lancet. 395(10223), 497–506.
  • Islamoglu A. H., & Altunısık R., (2010). Tüketici Davranışları. İstanbul, Beta Yayınları
  • Jones, K., (2020). How COVID-19 Consumer Spending is Impacting Industries. Visual Capitalist, April 22, 2 Aralık 2020 tarihinde https://markets.businessinsider.com/news/stocks/consumer-spending-impacting-industries-1029119452 adresinden erişildi.
  • Karakus Umar E. (2019). Sağlığın değişen anlamı: Beslenme üzerinden bir inceleme. Ankara: Gece Yayınevi.
  • Kaya, S. (2018). Türkiye’nin Tüketim fonksiyonu: Yapısal kırılmalı zaman serisi. İktisat Politikası Araştırmaları Dergisi, 5(1), 1-34
  • Torun Kayabasi E., (2020). Covid-19’un tarımsal üretime etkisi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 38-45
  • Keogh- Brown M., LewisWren S., Edmunds J., Beutels P. & Smith R., (2010). The possible macroeconomic impact on the UK of an influenza pandemic. Health Econ, 19(11),1345-1360
  • Kotler P. (2000). Marketing management, the millennium edition, Prentice-Hall Inc., New Jersey
  • Levy, S. J. (1959). SymbolsforSale, Harvard Business Review, 37, 117- 119.
  • Ludvigson, S C, S. Ma & S. Ng (2020). COVID-19 and the macroeconomic effects of costly disasters. NBER Working Paper No. 26987. 12 Ekim 2020 tarihinde https://www.nber.org/papers/w26987 adresinden erişildi.
  • Lupton, D., (2020) Contextualising COVID-19: Sociocultural perspectives on contagion. Lupton, D. and Willis, K. (eds) The COVID-19 Crisis: Social Perspectives. London: Routledge.1-37.
  • Lyhagen, J. (2001). The effect of precautionary saving on consumption in sweden. Applied Economics, 33, 673 – 681.
  • Mack A (1991) In Time of Plague: the history and social consequences of lethal epidemic disease. New York: NYU Press.
  • Moody’s Investors Service (2020), Global Macro Outlook 2020-2021, 17 Ocak 2020 tarihinde https://psik.org.pl/images/publikacje-i-raporty---publikacje/covid-19/Outlook---Global-Macro-Outlook-2020-21-March-25-2020-Update---25Mar20.pdf adresinden erişildi.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel Araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. (S. Turan, Çev.) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Gulay S., B. & Akballi, E., E. (2019). Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler ve yöntem analizi. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi. 1 (1), 43-85.
  • Pitlik S. D. (2020). COVID-19 Compared to other pandemic diseases. Rambam Maimonides Medical Journal, 11(3). https://doi.org/10.5041/RMMJ.10418
  • Rahimi, F., & Abadi B. A. (2020). Tacking the COVİD-19 Pandemic. Archives of Medical Research 51, 468-470
  • Richards T. J. & Rickard B. (2020). Covid-19 impact on fruit and vegetable markets.Canadian Journal Of Agricultural Ekonomics. 68(2),189-194
  • Sirgy, J.M. (1982). Self-Concept in consumer behavior: A critical review‖. Journal of Consumer Research, 9(3), 287.
  • Soylu B. Ö., (2020). Türkiye ekonomisinde Covid-19’un sektörel etkileri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 169-185
  • Tekin Çevik İ., (2020). Pandemi sürecinde değişen tüketici davranışları. Business& Management Studies: An International Journal, 8, 2331-2347
  • Yıldız, A. (2020). Kriz dönemlerinde tüketici davranışlarının incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2(3), 377-390.

CHANGING CONSUMPTION BEHAVIORS RELATED TO NUTRIENTS DURING THE PANDEMIC

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 25, 344 - 368, 29.06.2022
https://doi.org/10.36543/kauiibfd.2022.015

Öz

In this study, it was revealed how we experience the pandemic in the context of consumption behaviors for health by acting on the idea that being healthy is surrounded by a number of cultural behavior patterns. In order to collect data, in-depth interviews were conducted face-to-face in Erzurum, Turkey, based on the behavior of "food consumption”. During the pandemic, some changes that individuals make in their nutritional behavior in order to be healthy have attracted attention. This situation, on the other hand, has created effects that increase "solidarity" at a time when individualization is rising. In addition, there have been behaviors such as stock making or postponing purchase. As a result, the pandemic increased individuals ' confidence in traditional phenomena, as well as their confidence in each other.

Kaynakça

  • Abeysinghe S & White K (2011). The avian influenza pandemic: Discourses of risk, contagion and preparation in Australia. Health, Risk & Society 13(4), 311-326.
  • Adak, N. (2020). Tüketim kültüründe beslenme: Sağlıklı / Sağlıksız Yiyecekler. İstanbul University Journal of Sociology , 40 (1) , 197-218 .
  • Adiguzel M., (2019). Covid-19 Pandemisinin Türkiye ekonomisine etkilerinin makroekonomik analiz. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Covid-19 Sosyal Bilimler Özel Sayısı, Sayı37, 191-221
  • Aslan, R. (2020). Tarihten günümüze epidemiler, pandemiler ve COVİD-19. Göller Bölgesi Aylık Ekonomi ve Kültür Dergisi, 8(85), 35-41.
  • Baker S., Farrokhnia R., Meyer S., Pagel M. &Yannelis C. (2020). How does household spending respond to an epidemic? Consumption during the 2020 Covid-19 pandemic. Nber Working Paper Series, Working Paper 26949 30 Kasım 2020 tarihinde https://www.nber.org/papers/w26949#:~:text=Initially%20spending%20increased%20sharply%2C%20particularly,in%20place%20by%20March%2029th adresinden erişildi.
  • Baldwin, R. & Tomiura, E. (2020). Economics in the time of COVID-19. London: CEPR (Centre for Economic Policy Research) Press, 59-71.
  • Bashford, A. (2016) Quarantine: Local and global histories. London: Palgra.
  • Baudrillard J. (2004), “Tüketim toplumu”, Çeviren Deliceçaylı H., ve Keskin F., İstanbul, Ayrıntı Yayınları
  • Bauman, Z. (2018). Kuşatılmış toplum (Çev: Akın Emre Pilgir), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Beyaz, R. Karakus Umar, E. & Kılıcarslan, S., (2020), Toplumsal cinsiyet rolleri ve tüketim kültürü, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 34(4), 1311-1331.
  • Bocock R. (1997). Tüketim. Çeviren İrem Kutluk, Ankara: Dost Kitabevi
  • Bogdan, R. C. & Biklen, S. K. (1998). Qualitative research for education: An introduction to theory and methods (3rd Edition). Boston, Allyn and Bacon.
  • Bogoch, I. I., Watts, A., Thomas-Bachli, A., Huber, C., Kraemer, M.U.G & Khan, K., (2020). Pneumonia of unknown aetiology in Wuhan, China: potential for international spread via commercial air travel, Journal of Travel Medicine, 27(2), https://doi.org/10.1093/jtm/taaa008
  • Chen H., Qian W., & Wen Q. (2020). The Impact of the COVID-19 pandemic on consumption: Learning from High Frequency Transaction Data. SSRN 12 Kasım 2020 tarihinde https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3568574 adresinden erişildi.
  • Creswell, J. W. (2018). Nitel Araştırma yöntemleri beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (Çev. M. Bütün ve S. B. Demir), Siyasal Kitabevi.
  • Cakiroglu Ilgin K., Pirtini S. & Cengel O. (2020). Covid-19 sürecinde ve post-pandemi döneminde yaşam tarzı açısından tüketici davranışlarının değişen eğilimi üzerine kavramsal bir çerçeve. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Covid-19 Sosyal Bilimler Özel Sayısı, Sayı:37, 81-103
  • Dal E. N., (2017). Tüketim toplumu ve tüketim toplumuna yöneltilen eleştiriler üzerine bir tartışma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), 1-21
  • Davies B., & Phillippa W., (2002). Managing retail consumption. Jhon Wiley and Sons Ltd. UK
  • Delibaş, K. & Kankurdan, Ş. (2020). Healthism ideolojisi ve sağlik hareketinin dönüşümü: Sağlıklı olmak ve sağlık arayişinin değişen sosyokültürel dinamikleri . Sosyoloji Araştırmaları Dergisi , 23 (2), 67-103 DSÖ, Covid-19 vaka ve ölüm oranları verileri 20 Ekim 2020 tarihinde https://covid19.tubitak.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • Diamond, J. (1987). The worst mistake in the history of the human race. School of Medicine Discover, 64-66
  • Eftimov, T., Popovski, G., Petković, M., Koroušić Seljak, B. & Kocev, D. (2020). COVID-19 pandemic changes the food consumption patterns, Trends in Food Science & Technology, Volume 104: 268-272, https://doi.org/10.1016/j.tifs.2020.08.017.
  • Engel, J. F. , Blackwell, R. D. & Miniard, P.W. (1995). Consumer behavior, Florida, The Dryden Press, Eight Edition.
  • Erkan, İ. (2020). Consumers’ perceptions of unity solidarity and motivation themed advertisements published in the Covid-19 period. Gaziantep University Journal of Social Sciences 2020 Special Issue, 585- 600. doi:https://doi.org/10.21547/jss.788085
  • Guven H., (2020). Covid-19 Pandemik krizi sürecinde E-ticarette meydana gelen değişimler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 251-268
  • Hall M., Prayag G., Fieger P. & Dyason D., (2020). Beyond panic buying: Consumption displacement and Covid-19. Journal of Services Management. 113-125.
  • Hasiloglu, S. B. , Baran, T. & Aydin, O. (2015). Pazarlama araştırmalarındaki potansiyel problemlere yönelik bir araştırma: Kolayda örnekleme ve sıklık ifadeli ölçek maddeleri . Pamukkale İşletme ve Bilişim Yönetimi Dergisi , (1), 19-28.
  • He, H., & Harris, L., (2020). The Impact of Covid-19 pandemic on corporate social responsibility and marketing philosophy. Journal of Business Research 116, 176- 182.
  • Hotar N., Omay R., Bayrak S., Kuruüzüm Z. & Ünal B., (2020). Pandeminin toplumsal yansımaları. İzmir İktisat Dergisi, 35(2), 211-220
  • Huang C, Wang Y, Li X, Ren L, Zhao J, Hu Y, Zhang L, Fan G, Xu J, Gu X, Cheng Z, Yu T, Xia J, Wei Y, Wu W, Xie X, Yin W, Li H, Liu M, Xiao Y, Gao H, Guo L, Xie J, Wang G, Jiang R, Gao Z, Jin Q, Wang J, Cao B. (2020). Clinical features of patients infected with 2019 novel coronavirus in Wuhan, China. The Lancet. 395(10223), 497–506.
  • Islamoglu A. H., & Altunısık R., (2010). Tüketici Davranışları. İstanbul, Beta Yayınları
  • Jones, K., (2020). How COVID-19 Consumer Spending is Impacting Industries. Visual Capitalist, April 22, 2 Aralık 2020 tarihinde https://markets.businessinsider.com/news/stocks/consumer-spending-impacting-industries-1029119452 adresinden erişildi.
  • Karakus Umar E. (2019). Sağlığın değişen anlamı: Beslenme üzerinden bir inceleme. Ankara: Gece Yayınevi.
  • Kaya, S. (2018). Türkiye’nin Tüketim fonksiyonu: Yapısal kırılmalı zaman serisi. İktisat Politikası Araştırmaları Dergisi, 5(1), 1-34
  • Torun Kayabasi E., (2020). Covid-19’un tarımsal üretime etkisi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 38-45
  • Keogh- Brown M., LewisWren S., Edmunds J., Beutels P. & Smith R., (2010). The possible macroeconomic impact on the UK of an influenza pandemic. Health Econ, 19(11),1345-1360
  • Kotler P. (2000). Marketing management, the millennium edition, Prentice-Hall Inc., New Jersey
  • Levy, S. J. (1959). SymbolsforSale, Harvard Business Review, 37, 117- 119.
  • Ludvigson, S C, S. Ma & S. Ng (2020). COVID-19 and the macroeconomic effects of costly disasters. NBER Working Paper No. 26987. 12 Ekim 2020 tarihinde https://www.nber.org/papers/w26987 adresinden erişildi.
  • Lupton, D., (2020) Contextualising COVID-19: Sociocultural perspectives on contagion. Lupton, D. and Willis, K. (eds) The COVID-19 Crisis: Social Perspectives. London: Routledge.1-37.
  • Lyhagen, J. (2001). The effect of precautionary saving on consumption in sweden. Applied Economics, 33, 673 – 681.
  • Mack A (1991) In Time of Plague: the history and social consequences of lethal epidemic disease. New York: NYU Press.
  • Moody’s Investors Service (2020), Global Macro Outlook 2020-2021, 17 Ocak 2020 tarihinde https://psik.org.pl/images/publikacje-i-raporty---publikacje/covid-19/Outlook---Global-Macro-Outlook-2020-21-March-25-2020-Update---25Mar20.pdf adresinden erişildi.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel Araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. (S. Turan, Çev.) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Gulay S., B. & Akballi, E., E. (2019). Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler ve yöntem analizi. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi. 1 (1), 43-85.
  • Pitlik S. D. (2020). COVID-19 Compared to other pandemic diseases. Rambam Maimonides Medical Journal, 11(3). https://doi.org/10.5041/RMMJ.10418
  • Rahimi, F., & Abadi B. A. (2020). Tacking the COVİD-19 Pandemic. Archives of Medical Research 51, 468-470
  • Richards T. J. & Rickard B. (2020). Covid-19 impact on fruit and vegetable markets.Canadian Journal Of Agricultural Ekonomics. 68(2),189-194
  • Sirgy, J.M. (1982). Self-Concept in consumer behavior: A critical review‖. Journal of Consumer Research, 9(3), 287.
  • Soylu B. Ö., (2020). Türkiye ekonomisinde Covid-19’un sektörel etkileri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 169-185
  • Tekin Çevik İ., (2020). Pandemi sürecinde değişen tüketici davranışları. Business& Management Studies: An International Journal, 8, 2331-2347
  • Yıldız, A. (2020). Kriz dönemlerinde tüketici davranışlarının incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2(3), 377-390.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Karakuş 0000-0003-1764-9394

Hilal Mola 0000-0002-2707-5577

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2022
Kabul Tarihi 3 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Karakuş, E., & Mola, H. (2022). CHANGING CONSUMPTION BEHAVIORS RELATED TO NUTRIENTS DURING THE PANDEMIC. Kafkas Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(25), 344-368. https://doi.org/10.36543/kauiibfd.2022.015

KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.

KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır. 

2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.