Eğitim uygulamalarına teknolojik gelişmelerin yansımasının bir yolu da bilgisayar yardımıyla ders materyallerinin hazırlanabilmesidir. Bu amaçla henüz çok etkili bir kullanım alanına sahip olmayan bir uygulamada artırılmış gerçeklik uygulamalarıdır. Bu araştırmanın amacı biyoloji ve kimya öğretmen adaylarının artırılmış gerçeklikle hazırlanmış ders materyallerini kullanmaları durumunda bu materyaller hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırma, Ankara’ da bir devlet üniversitesine gitmekte olan 5 biyoloji öğretmen adayı ve 13 kimya öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak 6 açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğretmen adayları artırılmış gerçeklik materyallerini diğer ders materyallerine göre daha etkileyici ve dikkat çekici bulmuşlardır. Ayrıca öğretmen adayları bu materyallerin avantajlarını sınıf içi etkileşime ve öğrenme sürecine katkısı açısından değerlendirmiştir. Bu tür materyallerin dezavantajını da alan yazında belirtilen dezavantajlarla benzer şekilde materyalin hazırlanmasının öğretmenlik yeterliliklerinden farklı olarak uzmanlık gerektirmesi olarak ifade etmişlerdir
Artırılmış Gerçeklik Ders Materyali Biyoloji Öğretmen Adayları Kimya Öğretmen Adayları Görüş
Using computers to prepare course materials is an example of the reflection of the technological developments to educational applications. Augmented reality application, which does not yet have a very effect use area, is one of these applications. The aim of this study is to determine preservice biology and chemistry teachers’ views on materials designed with augmented reality. The study included five preservice biology teachers and 13 preservice chemistry teachers from a public university in Ankara, Turkey. A semi-structured interview form consisting of six open-ended questions was used in the study to collect data. Preservice biology and chemistry teachers found the augmented reality materials more impressive and striking compared to traditional course materials. Additionally, the preservice biology and chemistry teachers’ evaluated these materials in terms of their contribution to the in-class interaction and learning process. Being similar to the disadvantages highlighted in the existing literature, they pointed out that preparing such materials requires expertise different from teacher competencies
Augmented Reality Course Material Preservice Biology Teacher Preservice Chemistry Teacher View
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 1 |