Çocuklar zamanlarının büyük bölümünü aileleri ile geçirmektedir. Bu nedenle, aile katılımı okul öncesi dönem çocuklarının gelişimi ve eğitimi için çok önemlidir. Bu araştırmanın amacı, çocuğu anaokuluna devam eden ebeveynlerin fen etkinliklerine katılımlarını incelemektir. Tarama modelinde yürütülen bu araştırmaya çocuğu okul öncesi eğitime devam eden toplam 153 ebeveyn 85 anne, 68 baba katılmıştır. Veriler, Şahin vd. 2018 tarafından geliştirilen “Ebeveynlerin, Fene ve Okul Öncesi Dönemde Fen Etkinliklerine Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği” ile toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 21 programı ile analiz edilmiştir. Ebeveynlerin fene ve okul öncesi dönemde fen etkinliklerine yönelik görüşlerinin cinsiyete göre değişmediği ve eğitim seviyesi artıkça ebeveynlerin görüşlerinin de pozitif yönde farklılaştığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu bağlamda eğitim seviyesinden kaynaklanabilecek farklılıkları en aza indirebilmek için, ebeveynlerin okul içi ve dışındaki fen etkinliklerine daha fazla katılım sağlamaları gerektiği düşünülmektedir.
Considering that young children spend most of their time with their family, parent participation in school activities is very important for the development and education of preschool children. During preschool education, one of the activities that parents can participate in with their children is science activities, in which children are encouraged to display their curiosity, focus their attention, ask questions, observe, research, explore, and discover. This study aimed to investigate parent participation in science activities in the preschool education of their children. Included in this screening study were a total of 153 parents 85 mothers, 68 fathers with a child enrolled in a preschool program. The data were collected using the Scale on Parents’ Views About Science and Preschool Science Activities developed by Sahin et al. 2018 , and analyzed using SPSS v. 21. It was concluded that the parents’ views on science and preschool science activities did not vary according to gender, but they differed in a positive direction as their education level increased. In this context, in order to minimize the differences that may arise from education level, it is considered that parents should be more involved in science activities organized both inside and outside school.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 21 Sayı: 1 |