Meraklılık hayatın bütün aşamalarında olumlu veya olumsuz yönlerden insan davranışlarını sürekli etkileyen bir kavramdır ve öğrenme sürecinin de ateşleyicisi olarak kabul edilmektedir. Bu araştırmanın amacı spor yapan ve yapmayan lise öğrencilerinin meraklılık düzeylerini belirlemek ve meraklılık düzeyinin cinsiyet, yaş, sınıf, ekonomik durum ve okul durumlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Araştırmanın örneklemini; 2016–2017 eğitim-öğretim yılında, Yozgat ilinde öğrenim gören 132 kız ve 153 erkek N=285 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak, Demirel ve Coşkun 2009 tarafından Türkçeye uyarlanan, “Meraklılık Ölçeği” kullanılmıştır İkili küme karşılaştırmaları için normal olmayan testlerden Mann WhitneyU testi; üç veya daha fazla küme karşılaştırmaları için normal olmayan testlerden Kruskal Wallis-H Testi, normal testlerden Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirliliği, p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 2 |