Tahminin farklı tanımları ve matematik eğitimi alanında farklı tahmin becerileri yer almaktadır. Fen ve Teknoloji, Fen Bilimleri ve Türkçe gibi derslerde de tahmin becerisine rastlanmaktadır. Bu becerinin matematik dersi öğretim programlarında nasıl ve nerelerde yer aldığı belirlenmelidir. Tahmin becerisi son yıllarda artan bir ilgi ile gündeme gelen bir beceri olsa da matematik dersi öğretim programlarında her zaman yer almıştır. Bu araştırmanın amacı 1948-2015 yılları arasında yürürlükte olan 1-5. sınıf matematik dersi öğretim programlarını amaçlar, hedef-davranış-kazanımlar, ders işleniş ipuçları olmak üzere birçok unsur bazında değerlendirmektir. İçerik analizi yöntemi ile 7 öğretim programı belirlenen kriterler açısından incelenmiştir. Bulgular sayısal işlemde tahmin, ölçmede tahmin, ileriye dönük tahmin, istatistiksel grafik, ortalama ve olasılık başlıkları altında detaylı olarak sunulmuştur. Elde edilen bulgular ışığında öğretmenlere, öğretmen yetiştiren akademisyenlere, öğretim programı geliştirme çalışmalarındaki kişilere ve matematik kitabı yazarlarına tahmin becerisinin kazandırılması ile ilgili önemli bilgiler sunma ve yol gösterme amaçlanmıştır.
Tahmin becerisi ilköğretim matematik dersi öğretim programları
There are different definitions of estimation and different types of it in mathematics education, use of estimation ability can be encountered in various classes like Science and Technology, Science and Turkish. It should be determined where and how estimation takes place in the mathematics education curricula. Although estimation lately became a main topic with an increasing interest, it has taken an important part in mathematics curricula. The aim of this study is to evaluate mathematics education curricula between 1948 and 2015 by considering aims, goals-behaviors-standards and the hints of teaching lessons. By utilizing content analysis seven different curricula were examined. The findings are presented under the titles estimation in computation, measurement, projection, statistical graph, mean and probability. In the light of the findings, it was aimed to present important information in pointing a path for teachers, teacher educators, curriculum developers and mathematics textbook writers in how to teach estimation skill
Estimation skill primary education mathematics course mathematics curricula
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 1 |