Araştırmaya katılan beden eğitimi öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışlarına karşı en sık kullandığı stratejilerin “Öğrencinin iyi davranışını yakalayıp övme” ve “Doğru davranışlar için ekstra puan verme” , en az kullandıkları stratejilerin ise “Öğrenciyi dersten atma” ve “Fiziksel ceza uygulama” olduğu görülmüştür. Meslekte yeni ve yaşı genç öğretmenlerin, daha tecrübeli ve yaşlı öğretmenlere göre “Bir kenarda bekletme” stratejisine belirgin düzeyde daha sık başvurdukları anlaşılmaktadır. Aynı şekilde “Şınav veya koşu yaptırma” stratejisini kullanım sıklığı açısından meslekte yeni 1-5 yıl ve yaşı genç öğretmelerin anlamlı derecede bu stratejiyi tercih ettikleri görülmektedir. Aynı ders ortamını ve saatini okuldaki diğer şubelerle paylaşım durumu bakımından “Görmezden gelme” stratejisinin uygulanmasında da farklılıklara rastlanmıştır. Ders ortamdaki öğrenci sayısı artıkça “Görmezden gelme” stratejisinin kullanımının azaldığı çok belirgindir. Öğretmenlerin kalabalık ortamlarda öğrencilerin üzerindeki kontrolü daha fazladır denilebilir. Benzer bir durumla “Not düşürme” stratejisinde karşılaşılmıştır. Ortam kalabalıklaştıkça ve istenmeyen öğrenci davranışının şiddeti artıkça Öğretmenlerin öğrencileri notlarını düşürmekle tehdit etmeleri artmaktadır.
The most commonly used strategies against the students’ misbehavior of the physical education teachers participating in the study are "Catch students being good and give praise" and "Give bonus points for good behavior". On the other hand, the least commonly used strategies are "Remove the student from the class" and "Corporal punishment". It is understood that new and younger teachers in the profession apply to the strategy of "Put the student in time-out" at a significantly higher rate than the more experienced and older teachers. Likewise, in terms of the frequency of use of the "Make them run a lap or do push-ups" strategy, new 1-5 years and younger age groups in the profession seem to prefer this strategy at a significant level. There are also differences in the implementation of the "Ignore the behavior" strategy in terms of sharing the same course environment and time with other branches of the school. It is clear that the use of the "Ignore the behavior" strategy has diminished when teachers instruct in crowded classes. Teachers in the crowded environment can be said to have more control over their students. In a similar situation, the "Lower student grade" strategy was encountered. As the class size and students’ misbehavior increase, teachers threaten the students who exhibit undesirable behaviours to lower their grades more often
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 1 |