BibTex RIS Kaynak Göster

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINA KARŞI KULLANDIKLARI STRATEJİLER

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 1, 555 - 572, 01.01.2017

Öz

Araştırmaya katılan beden eğitimi öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışlarına karşı en sık kullandığı stratejilerin “Öğrencinin iyi davranışını yakalayıp övme” ve “Doğru davranışlar için ekstra puan verme” , en az kullandıkları stratejilerin ise “Öğrenciyi dersten atma” ve “Fiziksel ceza uygulama” olduğu görülmüştür. Meslekte yeni ve yaşı genç öğretmenlerin, daha tecrübeli ve yaşlı öğretmenlere göre “Bir kenarda bekletme” stratejisine belirgin düzeyde daha sık başvurdukları anlaşılmaktadır. Aynı şekilde “Şınav veya koşu yaptırma” stratejisini kullanım sıklığı açısından meslekte yeni 1-5 yıl ve yaşı genç öğretmelerin anlamlı derecede bu stratejiyi tercih ettikleri görülmektedir. Aynı ders ortamını ve saatini okuldaki diğer şubelerle paylaşım durumu bakımından “Görmezden gelme” stratejisinin uygulanmasında da farklılıklara rastlanmıştır. Ders ortamdaki öğrenci sayısı artıkça “Görmezden gelme” stratejisinin kullanımının azaldığı çok belirgindir. Öğretmenlerin kalabalık ortamlarda öğrencilerin üzerindeki kontrolü daha fazladır denilebilir. Benzer bir durumla “Not düşürme” stratejisinde karşılaşılmıştır. Ortam kalabalıklaştıkça ve istenmeyen öğrenci davranışının şiddeti artıkça Öğretmenlerin öğrencileri notlarını düşürmekle tehdit etmeleri artmaktadır.

Kaynakça

  • Aslan, Ş., Dündar, U., Alptekin, A. & Saraç, N. (2011). Öğretmenlerin beden eğitimi dersinde ortaya çıkan istenmeyen davranışlara karşı kullandıkları yöntemler. Van Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı, 46-51.
  • Çapri, B., Balcı, A. & Çelikkaleli, Ö. (2010). İlköğretim öğretmenlerinin sınıf içi istenmeyen davranışlara ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 89-102.
  • Çiftçi, F. (2006). Beden eğitimi öğretmenlerinin şiddete başvurma düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Mersin Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Demir, Y. (2003). Sınıf öğretmenlerinin sınıfta karşılaşılan problem davranışlara karşı başetme stratejileri, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Digelidis, N., Papaiannau, A., Laparidis, K. & Christodoulidis, T. (2003). A One year intervention in 7th grade physical education classes aim in to change motivational climate and attitudes towards exercise. Psychoogy Sport and Exercise, 4. 195-210.
  • Doğar, A. (2013). İlköğretim II. kademe (6.7 ve 8. sınıflar) beden eğitimi derslerinde öğrencilerde görülen istenmeyen davranışlar ve öğretmenlerin yaklaşımlarının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Erzurum.
  • Erol, O., Özaydın, B. & Koç, M. (2010). Sınıf yönetiminde karşılaşılan olaylar, öğretmen tepkileri ve öğrenciler üzerindeki etkileri: Unutulmayan sınıf anılarının analizi. Educational Administration: Theory and Practice, 16 (1), 25-47.
  • Esen, H. (2006). İlk ve ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin kullandıkları disiplin türleri (Edirne ili örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Fernandez-Balboa, J.M. (1991.) Beliefs, interactive thoughts and actions of physical education student teachers regarding pupil misbehaviors .Journal of Teaching in Physical Education, 11. 59-78.
  • Güleç, S. & Alkış, S. (2004). Öğretmenlerin sınıf ortamında kullandıkları davranış değiştirme stratejileri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 247-266.
  • İnce, B. (2011). Sınıfta istenmeyen davranışlara karşı öğretmenlerin disiplin uygulamalarıyla ilgili ilköğretim 5. Sınıf öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi (İstanbul ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, İstanbul.
  • Kahraman, C. (2006). Sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışlarının önlenmesi ve giderilmesine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Keskin, M.A. (2002). Sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve kullandıkları başetme yolları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kulinna, P.H. (2007). Teachers’ attributions and strategies for student misbehavior. Journal of Classroom Interaction, 42(2). 21-30.
  • Kulinna, P.H., Cothran, D.J. & Reguolas, R. (2006). Teachers’ reports of student misbehavior in physical education. Research Quarterly for Exercise and Sport, 77 (1), 32-40.
  • Miller, G.A., Fredenburg, K.B. & Diedrich, K. C. (2014). Management/Discipline strategies of today’s top U.S. physical education teachers. The Global Journal of Health and Physical Education Pedagogy, 3 (3), 228–236.
  • Lewis, R., Romi, S., Qui, X. & Katz, Y. J. (2005). Teachers’ classroom discipline and student misbehavior in Australia, China and Israel. Teaching and Teacher Education, 21, 729- 745.
  • Omoteso, B. A. & Semudara, A. (2011). The relationship between teachers’ effectiveness and management of classroom misbehaviours in secondary schools. Psychology, 2 (9), 902- 908.
  • O’Sullivan, M. & Dyson, B. (1994). Rules, routines and expectations of 11 high school physical education teachers. Journal of Teaching in Physical Education. 13, 361-374.
  • Özbebit, G. (2007). İngilizce öğretmenlerinin karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları, kullandıkları sınıf yönetim teknikleri ve kullanım sıklıkları (Kayseri ili örneği).Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Özer, G. (2009). Öğretmen adaylarının sınıf içinde gözlemledikleri istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlarla baş etmede kullanılabilecek stratejilere ilişkin görüşler. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretin Ana Bilim Dalı, Zonguldak.
  • Özgözgü, E. Ö. (2007). Lise öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları istenmeyen davranışlarla başetme stratejileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, İzmir.
  • Sezgin, F. & Duran, E. (2010). İlköğretim okulu öğretmenlerinin öğrencilerin istenmeyen davranışlarına yönelik önleme ve müdahale yöntemleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (1), 147-168.
  • Supaporn, S. (2000). High school students’ perspectives about misbehavior. Physical Educator,57,124-135.
  • Şenkulak, S. (2010). Ortaöğretim kurumlarında çalışan ingilizce öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışların yarattığı sorunları çözme becerileri (Kayseri ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Tanhan F, Şentürk E (2011). Sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik öğretmen tutumları ölçeğinin geliştirilmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4 (35), 44-53.
  • Teymuroğlu, B. (2011). Sosyal bilgiler dersinde öğretmenlerin sınıf içerisinde gözlemledikleri istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlarla baş etmede kullanılabilecek yöntemlere ilişkin görüşlerin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Bilim Dalı. Niğde.
  • Toprakçı, E. (2004). Sınıf örgütünün yönetimi. (2. Basım). Ankara: Ütopya.
  • Türnüklü, A. (2000). Türk ve İngiliz ilköğretim öğretmenlerinin davranış yönetim stratejilerinin karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 23(Yaz), 449-466.
  • Tulley, M. & Lian, H. C. (1995). Student teachers and classroom discipline, The Journal of Educational Research,88 (3), 164-171.
  • Yoncalık, O. (2010). Students’ misbehavior in physical education lessons: A sample from Turkey. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 8 (1), 59-86.

The Strategies Against The Students’ Misbehavior By The Physical Education Teachers

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 1, 555 - 572, 01.01.2017

Öz

The most commonly used strategies against the students’ misbehavior of the physical education teachers participating in the study are "Catch students being good and give praise" and "Give bonus points for good behavior". On the other hand, the least commonly used strategies are "Remove the student from the class" and "Corporal punishment". It is understood that new and younger teachers in the profession apply to the strategy of "Put the student in time-out" at a significantly higher rate than the more experienced and older teachers. Likewise, in terms of the frequency of use of the "Make them run a lap or do push-ups" strategy, new 1-5 years and younger age groups in the profession seem to prefer this strategy at a significant level. There are also differences in the implementation of the "Ignore the behavior" strategy in terms of sharing the same course environment and time with other branches of the school. It is clear that the use of the "Ignore the behavior" strategy has diminished when teachers instruct in crowded classes. Teachers in the crowded environment can be said to have more control over their students. In a similar situation, the "Lower student grade" strategy was encountered. As the class size and students’ misbehavior increase, teachers threaten the students who exhibit undesirable behaviours to lower their grades more often

Kaynakça

  • Aslan, Ş., Dündar, U., Alptekin, A. & Saraç, N. (2011). Öğretmenlerin beden eğitimi dersinde ortaya çıkan istenmeyen davranışlara karşı kullandıkları yöntemler. Van Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı, 46-51.
  • Çapri, B., Balcı, A. & Çelikkaleli, Ö. (2010). İlköğretim öğretmenlerinin sınıf içi istenmeyen davranışlara ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 89-102.
  • Çiftçi, F. (2006). Beden eğitimi öğretmenlerinin şiddete başvurma düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Mersin Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Demir, Y. (2003). Sınıf öğretmenlerinin sınıfta karşılaşılan problem davranışlara karşı başetme stratejileri, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Digelidis, N., Papaiannau, A., Laparidis, K. & Christodoulidis, T. (2003). A One year intervention in 7th grade physical education classes aim in to change motivational climate and attitudes towards exercise. Psychoogy Sport and Exercise, 4. 195-210.
  • Doğar, A. (2013). İlköğretim II. kademe (6.7 ve 8. sınıflar) beden eğitimi derslerinde öğrencilerde görülen istenmeyen davranışlar ve öğretmenlerin yaklaşımlarının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Erzurum.
  • Erol, O., Özaydın, B. & Koç, M. (2010). Sınıf yönetiminde karşılaşılan olaylar, öğretmen tepkileri ve öğrenciler üzerindeki etkileri: Unutulmayan sınıf anılarının analizi. Educational Administration: Theory and Practice, 16 (1), 25-47.
  • Esen, H. (2006). İlk ve ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin kullandıkları disiplin türleri (Edirne ili örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Fernandez-Balboa, J.M. (1991.) Beliefs, interactive thoughts and actions of physical education student teachers regarding pupil misbehaviors .Journal of Teaching in Physical Education, 11. 59-78.
  • Güleç, S. & Alkış, S. (2004). Öğretmenlerin sınıf ortamında kullandıkları davranış değiştirme stratejileri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 247-266.
  • İnce, B. (2011). Sınıfta istenmeyen davranışlara karşı öğretmenlerin disiplin uygulamalarıyla ilgili ilköğretim 5. Sınıf öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi (İstanbul ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, İstanbul.
  • Kahraman, C. (2006). Sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışlarının önlenmesi ve giderilmesine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Keskin, M.A. (2002). Sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve kullandıkları başetme yolları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kulinna, P.H. (2007). Teachers’ attributions and strategies for student misbehavior. Journal of Classroom Interaction, 42(2). 21-30.
  • Kulinna, P.H., Cothran, D.J. & Reguolas, R. (2006). Teachers’ reports of student misbehavior in physical education. Research Quarterly for Exercise and Sport, 77 (1), 32-40.
  • Miller, G.A., Fredenburg, K.B. & Diedrich, K. C. (2014). Management/Discipline strategies of today’s top U.S. physical education teachers. The Global Journal of Health and Physical Education Pedagogy, 3 (3), 228–236.
  • Lewis, R., Romi, S., Qui, X. & Katz, Y. J. (2005). Teachers’ classroom discipline and student misbehavior in Australia, China and Israel. Teaching and Teacher Education, 21, 729- 745.
  • Omoteso, B. A. & Semudara, A. (2011). The relationship between teachers’ effectiveness and management of classroom misbehaviours in secondary schools. Psychology, 2 (9), 902- 908.
  • O’Sullivan, M. & Dyson, B. (1994). Rules, routines and expectations of 11 high school physical education teachers. Journal of Teaching in Physical Education. 13, 361-374.
  • Özbebit, G. (2007). İngilizce öğretmenlerinin karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları, kullandıkları sınıf yönetim teknikleri ve kullanım sıklıkları (Kayseri ili örneği).Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Özer, G. (2009). Öğretmen adaylarının sınıf içinde gözlemledikleri istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlarla baş etmede kullanılabilecek stratejilere ilişkin görüşler. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretin Ana Bilim Dalı, Zonguldak.
  • Özgözgü, E. Ö. (2007). Lise öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları istenmeyen davranışlarla başetme stratejileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, İzmir.
  • Sezgin, F. & Duran, E. (2010). İlköğretim okulu öğretmenlerinin öğrencilerin istenmeyen davranışlarına yönelik önleme ve müdahale yöntemleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (1), 147-168.
  • Supaporn, S. (2000). High school students’ perspectives about misbehavior. Physical Educator,57,124-135.
  • Şenkulak, S. (2010). Ortaöğretim kurumlarında çalışan ingilizce öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışların yarattığı sorunları çözme becerileri (Kayseri ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Tanhan F, Şentürk E (2011). Sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik öğretmen tutumları ölçeğinin geliştirilmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4 (35), 44-53.
  • Teymuroğlu, B. (2011). Sosyal bilgiler dersinde öğretmenlerin sınıf içerisinde gözlemledikleri istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlarla baş etmede kullanılabilecek yöntemlere ilişkin görüşlerin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Bilim Dalı. Niğde.
  • Toprakçı, E. (2004). Sınıf örgütünün yönetimi. (2. Basım). Ankara: Ütopya.
  • Türnüklü, A. (2000). Türk ve İngiliz ilköğretim öğretmenlerinin davranış yönetim stratejilerinin karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 23(Yaz), 449-466.
  • Tulley, M. & Lian, H. C. (1995). Student teachers and classroom discipline, The Journal of Educational Research,88 (3), 164-171.
  • Yoncalık, O. (2010). Students’ misbehavior in physical education lessons: A sample from Turkey. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 8 (1), 59-86.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Murat Ergin

Oğuzhan Yoncalık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ergin, M., & Yoncalık, O. (2017). BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINA KARŞI KULLANDIKLARI STRATEJİLER. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 555-572.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124