Ülke ve toplum için önemli bir konumda olan öğretmenlik mesleğine ilişkin, bu mesleğin gelecekteki icracıları olan öğretmen adaylarının düşünceleri önemlidir. Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin algılarını ortaya koymaktır. Araştırma nitel bir çalışma olup, veriler içerik analiziyle incelenmiştir. Çalışma, Ahi Evran Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği birinci sınıfta okuyan 120 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak bir açık uçlu sorudan oluşan form kullanılmıştır. Formda yer alan “Öğretmenlik ... gibidir, çünkü ...” ifadelerinin katılımcılar tarafından tamamlanması istenmiştir. Betimsel analiz ile incelenen çalışma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin 63 geçerli metafor ürettikleri görülmüştür. Bu metaforlara ilişkin, öğretmenlik mesleği kavramı için 10 farklı kavramsal kategori oluşturulmuştur. Katılımcılar, öğretmenlik mesleğini; öğrencileri hayata hazırlayan, onlara yol gösterici olunan, zorlu süreci olan, öğrencilere bilgi kaynağı olunan, topluma yön veren, öğrencilerle yakın ilişki kurulan, fedakârlık dolu, koruyucu olunan, öğretmenin karakter özellikleri ile ön planda olduğu, öğrenciler için hayat kaynağı olunan bir meslek olarak tanımlamışlardır.
öğretmen adayları öğretmenlik öğretmenlik algısı öğretmenlik mesleği algısı metafor
The views of teacher candidates, who are the future performers of this profession, are important in relation to the teaching profession, which is in an important position for the country and society. The purpose of this research is to reveal the perceptions of teacher candidates about the teaching profession. The study was a qualitative study and the data were analyzed by content analysis. The study was conducted with 120 teacher candidates studying in the first grade of Ahi Evran University Classroom Teaching. In order to reveal perceptions of teacher candidates about the teaching profession, a form consisting of an open ended question is used as a means of collecting data. In the form, expressions like "Teaching profession is like ... because ..." are requested to be completed by the participants. According to the results of the study, which were analyzed with descriptive analysis, it was seen that the teacher candidates produced 63 valid metaphors about the teaching profession. For these metaphors, 10 different conceptual categories were created for the concept of teaching profession. As a result, it can be said that the perceptions of the teacher candidates about the teaching profession are generally positive
teacher candidates teacher teacher perception teacher profession perception metaphor
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 2 |