Bu araştırmanın amacı lisansüstü eğitim almakta olan öğrencilerin siber aylaklık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi ve siber aylaklık etkinliklerinin altında yatan sebeplerin belirlenmesidir. Araştırmanın nicel boyutunda 168 öğrenciden, geçerliği güvenirliği ispatlanmış bir ölçek yardımıyla veriler toplanarak gerekli istatistik işlemlere tabi tutulmuştur. Nitel boyutta ise siber aylaklık puanları üst, orta ve alt gruptan gönüllü 3’er öğrenci ile görüşmeler gerçekleştirilerek elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre öğrencilerin siber aylaklık düzeyleri, cinsiyete, eğitim düzeyine ve mesleğe göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Öğrenciler en çok mesajlaşma etkinliğiyle siber aylaklık yapmaktadır. Bunun ardından sosyal paylaşım siteleri, kişisel ilgiler ve haber siteleri gelmektedir. Siber aylaklık davranışını, kişisel, çalışmayla ilgili ve dışsal faktörler tetikleyebilmektedir, benzer şekilde bu davranışların kişisel ve çalışmayla ilgili etkileri olmaktadır. Öğrencileri bu davranışlardan alıkoyan etkenler bulunduğu gibi kendi aldıkları önlemler ile de kendilerini kontrol etmeye çalışmaktadırlar.
siber aylaklık/sanal kaytarma lisansüstü eğitim internet karma model çalışma
The aim of this study is to investigate the cyberloafing levels of graduate students in terms of various variables and to determine the underlying causes of cyberloafing activities. In the quantitative aspect of the study, data about cyber loafing behaviors of the students were collected by a scale. In the qualitative aspect data were obtained by interviews with three volunteer students from each cyberloafing levels: top, middle, bottom, and then the data were analyzed by the content analysis technique. The results of the study showed that cyber loafing levels of students did not differ significantly by gender, education program and occupation. Messaging is the most frequent cyber loafing behavior and it is followed by visiting the social networking sites, news sites and sites about personal interests. Cyber loafing behavior can be triggered by personal, work-related and external factors. Likewise, these behaviors can effect personal and work-related issues
cyber loafing/cyber slacking graduate education internet mixed method study
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 2 |