Blended learning, combination of different delivery methods, such as online learning and classroom activities, is a hybrid model. In this regard, the present study aims to explore student opinions and effects on their perception of success of blended learning environment constituted as a combination of classroom training process and distance education procedures. In the study, case study method, one of the qualitative research methods, was used. The samples of the study consist of 17 students 7 boys, 10 girls of tenth grade of a High School in Gaziantep. A form was used to explore students’ perceptions. The forms were evaluated using content analysis, and themes and codes were determined. The findings revealed that blended learning model is liked by the students, blended learning model can be applicable to the educational process, students’ perception of achievement alter negatively in a blended learning environment
Blended learning qualitative research Moodle high school students
Harmanlanmış öğrenme sınıf içi ve uzaktan eğitimi bir araya getiren hibrid bir modeldir. Bu bağlamda araştırmanın amacı, sınıf içi eğitim süreci ile uzaktan eğitim süreci birleştirilerek oluşturulan harmanlanmış öğrenme ortamına ilişkin öğrenci görüşlerini ve öğrencilerin başarı algılarını ortaya koymaktır. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar, Gaziantep ilinde yer alan bir lisede 10. sınıfta eğitime devam eden 17 7 erkek, 10 kız öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin algılarını ortaya çıkarmak amacıyla bir görüşme formu kullanılmıştır. Formlar içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiş, kodlar ve temalar belirlenmiştir. Araştırma bulguları; harmanlanmış öğrenme yaklaşımının öğrenciler tarafından beğenildiğini ve eğitim öğretim sürecinde uygulanabileceğini, harmanlanmış öğrenmenin öğrencilerin başarı algılarını olumsuz yönde değiştirdiğini ortaya çıkarmıştır.
Harmanlanmış öğrenme nitel araştırma Moodle lise öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 2 |