Bu çalışma çokkültürlü eğitim anlayışının 2009 ve 2015 yıllarında yayınlanan Hayat Bilgisi programlarında ne ölçüde yer aldığının belirlenmesi ve karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği ile gerçekleştirilmiştir. Doküman olarak Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından 2009 ve 2015 yıllarında yayınlanan İlköğretim 1, 2 ve 3. sınıflar Hayat Bilgisi dersi öğretim programları ele alınmıştır. Programda yer alan kazanımlardan doğrudan ve dolaylı çokkültürlülükle ilgili kazanımların süre/ders saati açısından yüzdeleri verilmiştir. Etkinliklere yönelik bulgular ise toplam kazanım sayılarına göre oranlanmıştır. Elde edilen bulgular tablo haline getirilerek sunulmuştur. 2009 yılında yayınlanan programda yer alan 292 kazanımın 15’inde çokkültürlü eğitim anlayışına uygun kazanım tespit edilmiştir. 2015 yılında ise 146 kazanımın 6’sında çokkültürlü eğitime yer verilmiştir. Programlarda yer alan etkinlikler açısından incelendiğinde 2009 yılında yayınlanan programda çokkültürlü eğitim anlayışına yer verilen 15 kazanımın 11’inde çokkültürlülüğe uygun etkinlik yer almıştır. 2015 yılında yayınlanan programda ise etkinliklere yer verilmemiştir. 2009 ve 2015 yıllarında yayınlanan 1, 2 ve 3. sınıflar Hayat Bilgisi programında çokkültürlü eğitim anlayışına gereken önemin verilmediği sonucuna ulaşılmıştır.
Hayat Bilgisi Eğitim Programı Çokkültürlülük Çokkültürlü Eğitim
This study aims to determine to extent what understanding of multicultural education incorporated into Life science curriculum set forward in 2009 and 2015 years and to comparise both of them. In order to obtain findings towards purpose stated above, documen analysis in qualitative research methods was used. Attainments about multicultural education in Life science curriculum have been examined and hours/percent of attainments have been included. The data about activities have been considered in terms of total number of attainments of 292 attainments in 2009 life science curriculum, 15 attainments are approprite for the understanding of multicultural education. Also, there are 6 attainments including multiculturalism of 146 in 2015 curriculum. When it comes to activities in curriculum, especially in 2009 curriculum, from 15 attainments regarded as suitable to multiculturalism, 11 attainments have activities approprite for multiculturalism. But, there are no activities about it in 2015 curriculum. Consequently, it has been not emphasized sufficently on multiculturalism 2009 and 2015 curriculum
Life Science Curriculum Multiculturalism Multicultural education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 2 |