Öğretmenlik, bir meslektir. Her mesleğin yatkın olduğu bir insan profilinden söz etmek mümkündür. Mesleğe yatkınlık, olumlu tutum, algı ve yeterlik meslekî duyarlıktır. Meslekî duyarlık düzeyi ile meslekî başarı arasında olumlu bir ilişki vardır. Meslekî duyarlılığın, hizmet öncesi verilen meslekî eğitim programlarının niteliği ile yakından ilgili olduğu varsayımından söz edilebilir. Bu araştırmada eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği ve pedagojik formasyon programlarında öğrenim gören öğretmen adaylarının meslekî duyarlıklarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, belli bir evrenden seçilen 120 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verilerin toplamasında Uygun ve arkadaşları tarafından geliştirilen “öğretmenlik mesleğine yönelik duyarlık ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise, aritmetik ortalama ve t testi tekniklerinden yararlanılmıştır. Her iki programda öğrenim gören öğretmen adaylarının mesleğe yönelik duyarlık düzeylerinin yüksek olduğu ve programlar arasında anlamlı bir farkın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Öğretmenlik mesleği duyarlık pedagojik formasyon eğitim fakülteleri
Teaching is a profession. It is possible to say that there is an inclined human profile for each profession. Professional predisposition, positive attitude, perception and competence are professional sensitivity. There is a positive relationship between the level of professional achievement and professional sensitivity. It could be mentioned about the assumption that professional sensitivity is closely related to the qualification of the vocational training program. The aim of this study is to compare vocational sensitivity levels of the teacher candidates who study in the faculty of education primary school teaching departmant and PFECPs. The research sample consists of 120 teacher candidates selected from a particular population. The research data was collected through "Sensitivity scale for the teaching profession" which was developed by Uygun and friends. Arithmetic mean and the t-test techniques were used to analyse the collected data. It was seen that professional sensitivity levels of teacher candidates studying in both programs are high and there is not a significant difference between programs
Teaching profession sensitivity pedagogical formation faculties of education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 1 |