BibTex RIS Kaynak Göster

ORTA ÖĞRETİMDEN ÜNİVERSİTEYE GEÇİŞTE BİR MODEL UYGULAMASI: LCC EARLY COLLEGE

Yıl 2015, Cilt: 16 Sayı: 3, 51 - 70, 01.08.2015

Öz

Bu araştırmayla Amerika’nın Michigan Eyaletinde bulunan Lansing Community College’de yer alan “Erken Üniversite Programı”nın Early College ayrıntılı olarak tanıtılması amaçlanmıştır. Lansing Community College LCC erken üniversite programına başlayan öğrencileri daha iyi bir üniversite eğitimi için motive etmektedir. Bu programın giderleri tamamen ücretsizdir. Bu program kapsamında eğitim alan öğrencilere, öğrenim harcı, ders kitapları, toplu taşıma, ihtiyacı olan öğrencilere öğle yemeği ücretsizdir. Erken üniversite programına devam eden öğrenciler lise kredilerini tamamladıktan sonra ücretsiz olarak 60 altmış üniversite kredisi alabilmektedir. LCC Erken Üniversite Programı Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik alanlarına önem vermektedir. Bu program akademik gelecekleri için öğrencileri motive etmekte ve geleceğe hazırlamaktadır. Yapılan bu araştırmayla, Erken Üniversite Programının tanıtılması ve Türkiye’deki kademeler arası geçiş modellerine alternatif bir model öneri sunmaktır.

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (2002). Dahabir-Şimdi Müzakerenin ve Paylaşmanın Tam Zamanı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 8(4), 465-469.
  • Berg, B.L. (1998). Qualitative Reseach Methods Jar the Social Sciences. Allyn and Bacon, Baton.
  • Creswell, J. W. (2013). Araştırma deseni (Çev Edt: Demir, SB). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Dere, İ., Erkan, D. ve Koluman, S. (2014). Kademeler Arası Geçiş Uygulamalarına Yönelik Görüşler ve Deneyimler. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2014(17).
  • Dünya Bankası. (2013). Türkiye’de Okullarda Mükemmeliyeti Teşvik Etmek. Washington, DC: World Bank.
  • Gay, L.R. (1996). Educational research. Columbus: Merrill Publishing Company
  • Gazete, R. (1982). Türkiye Cumhuriyeti Anayasası. Resmi Gazete, (17863).
  • Gill, P.; Steward, K.; Treasure, E. Chadwick, B. (2009) Methods of data collection in qualitative research: interview and focus groups. British Dental Journal, 204 (6), pp 291-296.
  • Glesne, C. (2013). Nitel araştırmaya giriş (Çev. Ersoy, A. ve Yalçınoğlu, P.).Ankara: Anı Yayıncılık.(Orijinal çalışma basım tarihi 2011).
  • Gür, B. S., Çelik, Z., & Coşkun, İ. (2013). Türkiye’de Ortaöğretimin Geleceği: Hiyerarşimi, Eşitlik mi. Seta Analiz Dergisi, Sayı: 69, Yıl 2013, s. 1-28
  • Kearney, K. (1989). The early college option. 25 Ekim 2013 tarihinde, http://www.hoagiesgifted.org/college_option.htm, adresinden erişilmiştir.
  • LCC (2013). 25 Ekim 2013 tarihinde, http://www.lcc.edu/earlycollege/, adresinden erişilmiştir. Early LCC College. (2013). 26 Ekim 2013 tarihinde, http://www.lcc.edu/earlycollege/about/thecollege.aspx, adresinden erişilmiştir.
  • MEB, Mevzuat. (2013). Millî Eğitim Temel Kanunu. 26 Ekim 2013 tarihinde, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/88.html, adresinden erişilmiştir.
  • Patton, M. Q. (2005). Qualitative research. John Wiley & Sons, Ltd.
  • Sarıer, Y. (2010). Ortaöğretime Giriş Sınavları (OKS-SBS) ve PISA Sonuçları Işığında Eğitimde Fırsat Eşitliğinin Değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 107-129.
  • Şişman, M. (2010). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Pegem Akademi.
  • TBMM. (2013). İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi. 25 Ekim 2013 tarihinde, http://www.tbmm.gov.tr/komisyon/insanhaklari/pdf01/203-208.pdf, erişilmiştir. adresinden
  • Woodside, A. (2010). Case Study Research: Theory, Methods, Practice. Bingley: Emerald Group Publishing Limited.
  • Yıldırım, A. ve Şimsek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (7. baskı), Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yin, R. K. (2003). Case Study Research (3rd edition). California: Sage Publications, Inc.

An Applıcatıon of a Model in Passıng to Unıversıty from Secondary Educatıon: LCC Early College

Yıl 2015, Cilt: 16 Sayı: 3, 51 - 70, 01.08.2015

Öz

In the study, it is aimed to introduce - in detail - “Early University Program” Early College in Lansing Community College in Michigan, United States. Lansing Community College LCC motivates the students beginning early university program for a better university education. This program is entirely free. Tuition fee, course books, public transportation, lunch for student in need is free for the students within the education. The students attending early university program can take 60 sixty university credits free afer they have completed high school credits. LCC Early University Program gives importance to Science, Technology, Engineering and Mathematics. The program motivates students for their academical future and prepares fort he future. Within the study, Early University Program is introduced and we suggest an alternative model for the models of passing between grades in Turkey

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (2002). Dahabir-Şimdi Müzakerenin ve Paylaşmanın Tam Zamanı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 8(4), 465-469.
  • Berg, B.L. (1998). Qualitative Reseach Methods Jar the Social Sciences. Allyn and Bacon, Baton.
  • Creswell, J. W. (2013). Araştırma deseni (Çev Edt: Demir, SB). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Dere, İ., Erkan, D. ve Koluman, S. (2014). Kademeler Arası Geçiş Uygulamalarına Yönelik Görüşler ve Deneyimler. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2014(17).
  • Dünya Bankası. (2013). Türkiye’de Okullarda Mükemmeliyeti Teşvik Etmek. Washington, DC: World Bank.
  • Gay, L.R. (1996). Educational research. Columbus: Merrill Publishing Company
  • Gazete, R. (1982). Türkiye Cumhuriyeti Anayasası. Resmi Gazete, (17863).
  • Gill, P.; Steward, K.; Treasure, E. Chadwick, B. (2009) Methods of data collection in qualitative research: interview and focus groups. British Dental Journal, 204 (6), pp 291-296.
  • Glesne, C. (2013). Nitel araştırmaya giriş (Çev. Ersoy, A. ve Yalçınoğlu, P.).Ankara: Anı Yayıncılık.(Orijinal çalışma basım tarihi 2011).
  • Gür, B. S., Çelik, Z., & Coşkun, İ. (2013). Türkiye’de Ortaöğretimin Geleceği: Hiyerarşimi, Eşitlik mi. Seta Analiz Dergisi, Sayı: 69, Yıl 2013, s. 1-28
  • Kearney, K. (1989). The early college option. 25 Ekim 2013 tarihinde, http://www.hoagiesgifted.org/college_option.htm, adresinden erişilmiştir.
  • LCC (2013). 25 Ekim 2013 tarihinde, http://www.lcc.edu/earlycollege/, adresinden erişilmiştir. Early LCC College. (2013). 26 Ekim 2013 tarihinde, http://www.lcc.edu/earlycollege/about/thecollege.aspx, adresinden erişilmiştir.
  • MEB, Mevzuat. (2013). Millî Eğitim Temel Kanunu. 26 Ekim 2013 tarihinde, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/88.html, adresinden erişilmiştir.
  • Patton, M. Q. (2005). Qualitative research. John Wiley & Sons, Ltd.
  • Sarıer, Y. (2010). Ortaöğretime Giriş Sınavları (OKS-SBS) ve PISA Sonuçları Işığında Eğitimde Fırsat Eşitliğinin Değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 107-129.
  • Şişman, M. (2010). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Pegem Akademi.
  • TBMM. (2013). İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi. 25 Ekim 2013 tarihinde, http://www.tbmm.gov.tr/komisyon/insanhaklari/pdf01/203-208.pdf, erişilmiştir. adresinden
  • Woodside, A. (2010). Case Study Research: Theory, Methods, Practice. Bingley: Emerald Group Publishing Limited.
  • Yıldırım, A. ve Şimsek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (7. baskı), Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yin, R. K. (2003). Case Study Research (3rd edition). California: Sage Publications, Inc.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Yalçın Bay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 16 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bay, Y. (2015). ORTA ÖĞRETİMDEN ÜNİVERSİTEYE GEÇİŞTE BİR MODEL UYGULAMASI: LCC EARLY COLLEGE. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 51-70.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124