BibTex RIS Kaynak Göster

SEVİLEN VE SEVİLMEYEN ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 12 Sayı: 1, 261 - 276, 01.01.2011

Öz

Bu çalışmada sevilen ve sevilmeyen öğretmen davranışlarının a cinsiyet, b bölümler, c sınıflar, d aile meslekleri ve e ailenin yaşadığı yer değişkenlerine göre ne derecede etkili olduğu analiz edilmiştir. Çalışma, YYÜ, Eğitim Fakültesi 2008-2009 eğitim öğretim yılında 6 birinci sınıf, 5 tane diğer sınıfa Fen Edebiyat mezunu ve formasyon öğrencisi uygulanmıştır. Anket yöntemiyle toplanan veriler SPSS paket programında t-testi ve tek yönlü varyans analizi yapılarak analiz edilmiştir. 32 maddeden oluşan 5’li likert tipi anketin güvenilirlik katsayısı α 0,91 dır. Analiz sonuçlarına göre öğretmen davranışları ile cinsiyet, bölüm ve sınıf değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Sevilen davranışlar kötü fiziki mekânları, araç gereç yokluğunu telafi edebilirken, sevilmeyen davranışlar gayretli öğrencileri, güzel fiziki mekânları ve pahalı ders materyallerini etkisiz hale getirebilmektedir. Bu da dolayısıyla öğrencilerin başarılı veya başarısız olmalarına etki etmektedir. Bu nedenle, öğretmenlerde bulunması gereken özellikler üç temel alanla eş değer tutulmalıdır.

Kaynakça

  • Adelman, G., Jenkins, D., & Kemmis, S. (1984). “Rethinking Case Study”, in Bell, J. et al. (eds.) Conducting Small-Scale Investigations in Educational Management,: 93-102, London, P. C. Publications.
  • Ashton, P.T., ve Webb, R.B., (1986) Making a difference: Teachers’ sense of efficacy and student Achievement. New York, Longman.
  • Aydın, A. (2009) Eğitim Sevgidir, Ankara, Pegem.
  • Bacanlı, H., (2000). Gelişim ve Öğrenme, Ankara, Nobel Yayınları.
  • Başar, H., (1999). Sınıf Yönetimi, Sayı, 118, İstanbul, M.E.B. Yayınları.
  • Block, D., (1997). “Learning by Listening to Language Leachers”, System, Vol. 25, No.3, 347-360.
  • Celep, C., (2004). Meslek Olarak Öğretmenlik, Ankara, Anı.
  • Demirel, Ö. ve diğerleri., (2009). Eğitim Bilimine Giriş, 3. Baskı, Ankara, Pegem.
  • Erden, M.,ve Akman, Y., (1995). Eğitim Psikolojisi, Ankara, Arkadaş Yayınları.
  • Ergün, M. ve Duman, T., (2000). “ Kritik Durumlarda Öğretmen Davranışları”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 145, MEB, 3-14, Yayımlar Dairesi Başkanlığı.
  • Fidan, N., (1986). Okulda Öğrenme ve Öğretim, Ankara, Kadıoğlu, Matbaası.
  • Fontana, D., (1985). Classroom Control, The British Psychological Society, London, BPS veMethuen.
  • Güçlü, N., (2000). “Öğretmen Davranışları”, Millî Eğitim, Sayı 147, MEB, 21-23.
  • Kelly, G., (1955). The Psychology of Personal Constructs, Vol.1 and 2, New York, Norton.
  • Küçükahmet, L., ve diğerleri (2000). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara, Nobel Yayınları.
  • Özden, Y., (2008). Öğrenme ve Öğretme, Ankara, Anı.
  • Reed, A.J.S., ve Bergeman, V. E., (1992). In the Classroom: An Introduction to Education on Guilford, C T: the Dushkin Publishing Group.
  • Robson, C., (1995). Real World Research, London, Routledge.
  • Sanford, J. P., ve Emmer, E., (1988). Understanding Classroom Management, New Jersey, Prentice Hall, 57.
  • Senemoğlu, N., (1998). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Ankara, Gazi Kitabevi.
  • Sönmez, V., (2004). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara, Anı.
  • Stake, R. E., (1995). The Art of Case Study, London, Sage Publications.
  • Şişman, M., (2006). Eğitim Bilimine Giriş, Ankara, Pegem.
  • Wragg, E. C., (1993). Class Management, London, Roudledge.
  • Yücel, C., (2004). “Eğitimle İlgili Temel Kavramlar”, Meslek Olarak Öğretmenlik, 1-22, Ankara, Anı.

An Analysis of Students’ Views of Liked and Disliked Teacher Behaviours

Yıl 2011, Cilt: 12 Sayı: 1, 261 - 276, 01.01.2011

Öz

This study analyses students’ views of liked and disliked behaviours in relation to a sex, b departments, c classes, d family jobs e and families’ house location variables. The study was applied to 6 first year classes from the Education Faculty and 5 other classes from the Arts and Sciences Faculty in 2008-2009 at YYU. The collected data was analysed in SPSS using t-test and one way variance analysis. The validity of the questionnaire consisting of 32 items α 0, 91. According to findings there are significant relations between the sexes, departments, classes and teachers’ behaviours. It suggests that the liked behaviours can compensate bad places and the lack of materials; the disliked behaviours can worsen students’ eager, good places and expensive materials. It eventually affects the students’ successes positively or negatively. Hence, the required features of teachers can be annexed to teachers’ major fields

Kaynakça

  • Adelman, G., Jenkins, D., & Kemmis, S. (1984). “Rethinking Case Study”, in Bell, J. et al. (eds.) Conducting Small-Scale Investigations in Educational Management,: 93-102, London, P. C. Publications.
  • Ashton, P.T., ve Webb, R.B., (1986) Making a difference: Teachers’ sense of efficacy and student Achievement. New York, Longman.
  • Aydın, A. (2009) Eğitim Sevgidir, Ankara, Pegem.
  • Bacanlı, H., (2000). Gelişim ve Öğrenme, Ankara, Nobel Yayınları.
  • Başar, H., (1999). Sınıf Yönetimi, Sayı, 118, İstanbul, M.E.B. Yayınları.
  • Block, D., (1997). “Learning by Listening to Language Leachers”, System, Vol. 25, No.3, 347-360.
  • Celep, C., (2004). Meslek Olarak Öğretmenlik, Ankara, Anı.
  • Demirel, Ö. ve diğerleri., (2009). Eğitim Bilimine Giriş, 3. Baskı, Ankara, Pegem.
  • Erden, M.,ve Akman, Y., (1995). Eğitim Psikolojisi, Ankara, Arkadaş Yayınları.
  • Ergün, M. ve Duman, T., (2000). “ Kritik Durumlarda Öğretmen Davranışları”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 145, MEB, 3-14, Yayımlar Dairesi Başkanlığı.
  • Fidan, N., (1986). Okulda Öğrenme ve Öğretim, Ankara, Kadıoğlu, Matbaası.
  • Fontana, D., (1985). Classroom Control, The British Psychological Society, London, BPS veMethuen.
  • Güçlü, N., (2000). “Öğretmen Davranışları”, Millî Eğitim, Sayı 147, MEB, 21-23.
  • Kelly, G., (1955). The Psychology of Personal Constructs, Vol.1 and 2, New York, Norton.
  • Küçükahmet, L., ve diğerleri (2000). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara, Nobel Yayınları.
  • Özden, Y., (2008). Öğrenme ve Öğretme, Ankara, Anı.
  • Reed, A.J.S., ve Bergeman, V. E., (1992). In the Classroom: An Introduction to Education on Guilford, C T: the Dushkin Publishing Group.
  • Robson, C., (1995). Real World Research, London, Routledge.
  • Sanford, J. P., ve Emmer, E., (1988). Understanding Classroom Management, New Jersey, Prentice Hall, 57.
  • Senemoğlu, N., (1998). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Ankara, Gazi Kitabevi.
  • Sönmez, V., (2004). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara, Anı.
  • Stake, R. E., (1995). The Art of Case Study, London, Sage Publications.
  • Şişman, M., (2006). Eğitim Bilimine Giriş, Ankara, Pegem.
  • Wragg, E. C., (1993). Class Management, London, Roudledge.
  • Yücel, C., (2004). “Eğitimle İlgili Temel Kavramlar”, Meslek Olarak Öğretmenlik, 1-22, Ankara, Anı.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ali Gurbetoğlu Bu kişi benim

Ercan Tomakin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gurbetoğlu, A., & Tomakin, E. (2011). SEVİLEN VE SEVİLMEYEN ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 261-276.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124