BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ KULLANDIKLARI ÖĞRENME STRATEJİLERİ

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 3, 65 - 84, 01.08.2010

Öz

Araştırma, Kırşehir Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının ders çalışırken kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, varolan bir durumu betimlemeyi amaçlayan tarama modeli bir çalışma yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini Ahi Evran Üniversitesinde öğrenim görmekte olan öğrenciler, örneklemini ise 2009–2010 eğitim-öğretim yılının güz döneminde Kırşehir Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan öğretmen adayları 176’sı kız ve 218’i erkek 394 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada, likert tipi beşli bir ölçek kullanılmış ve veriler üzerinde SPSS 15 paket programıyla yüzde, frekans, t-testi, ANOVA ve Pearson korelasyonu analizleri yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının kullandıklarıbazı öğrenme stratejilerinin, cinsiyet, öğretim durumu ve öğrenim gördükleri sınıf düzeyine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği bulunmuştur.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir:Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Duman, B (2004) Öğrenme-Öğretme Kuramları ve Süreç Temelli Öğretim, Ankara: Anı Yayıncılık
  • Erden,M(1997). Sosyal Bilgiler Öğretimi.Ankara:Alkım Yayınevi.
  • Güven, M. (2004), Öğrenme Stilleri ile Stratejileri Arasındaki İlişki, Eskişehir
  • Hamurcu,H(2002), Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri,Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,23:127-134
  • Karasar, N (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara:Nobel Yay.
  • Küçükahmet,L(2008). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara:Nobel Yay.
  • Özer, B. (2002 ).Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, (29-31 Mayıs 2002) tarihli “2000’li Yıllarda Öğrenme ve Öğretme” Birinci Sempozyumu’nda bildiri olarak sunulmuştur.
  • Senemoğlu,N, (2007).Gelişim Öğrenme ve Öğretim.Kuramdan uygulamaya, Ankara: Gönül Yayıncılık Güzin http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/146/subasi.htm adresinden 02.05.09 tarihinde indirilmiştir. Öğrenme: Öğrenme Stratejileri, Sayı:146.
  • Tatar,E ve Tatar,E.(2007). Öğrenme Stillerine Dayalı Öğretim, Journal of Qafqaz University, 20/13-20.ss:126-130.
  • Tay, B., (2005), “Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Öğrenme Stratejileri”, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 6, Sayı:1, ss.: 209-225
  • Tomal,N (2008) Ortaöğretim 9.Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Dersinde Öğrenme Stratejilerini Kullanma Durumları,Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,Aralık,ss:113-127
  • Tunçer, B.K ve GÜVEN,B(2007). Öğrenme Stratejileri Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarıları, Hatırda Tutma Düzeyleri ve Derse İlişkin Tutumları Üzerindeki Etkisi Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:IV, Sayı:II, 1-20
  • Weinstein,C.E.and Mayer, R.E.(1983). The Teaching of Learning Strategies.Innovation Abstracts Vol:5, No:32, November 4.
  • Yesilyaprak, B. (2001). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.

Pre-Service Social Science Studies Students’ Use of Learning Stragjies

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 3, 65 - 84, 01.08.2010

Öz

This research was done in order to determine the learning strategies which use studying lesson of teacher candidates who were Elemantary Social Studies teacher training department of Kırşehir Faculty of Education.For this purpose, the scannig model that an existing state of aims to describe a study was conducted..Population of the study consisted of the students of Ahi Evran University and 394 students,178 girls and 218 boys attending teacher candidates who were Elemantary Social Studies teacher training department of Kırşehir Faculty of Education fall semesterof the 2009-2010 academic year were the subject of study. In the study, a five likert type scale used and on the data packet with the program SPSS 15 percent, frequency, t-test, ANOVA and Pearson correlation analysis was made. As a result of study, it had been found that there are some meaningful differences in learning strategies of Social Studies teacher candidates in terms of their ,gender,educational status and according to grade of their study showed

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir:Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Duman, B (2004) Öğrenme-Öğretme Kuramları ve Süreç Temelli Öğretim, Ankara: Anı Yayıncılık
  • Erden,M(1997). Sosyal Bilgiler Öğretimi.Ankara:Alkım Yayınevi.
  • Güven, M. (2004), Öğrenme Stilleri ile Stratejileri Arasındaki İlişki, Eskişehir
  • Hamurcu,H(2002), Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri,Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,23:127-134
  • Karasar, N (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara:Nobel Yay.
  • Küçükahmet,L(2008). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara:Nobel Yay.
  • Özer, B. (2002 ).Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, (29-31 Mayıs 2002) tarihli “2000’li Yıllarda Öğrenme ve Öğretme” Birinci Sempozyumu’nda bildiri olarak sunulmuştur.
  • Senemoğlu,N, (2007).Gelişim Öğrenme ve Öğretim.Kuramdan uygulamaya, Ankara: Gönül Yayıncılık Güzin http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/146/subasi.htm adresinden 02.05.09 tarihinde indirilmiştir. Öğrenme: Öğrenme Stratejileri, Sayı:146.
  • Tatar,E ve Tatar,E.(2007). Öğrenme Stillerine Dayalı Öğretim, Journal of Qafqaz University, 20/13-20.ss:126-130.
  • Tay, B., (2005), “Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Öğrenme Stratejileri”, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 6, Sayı:1, ss.: 209-225
  • Tomal,N (2008) Ortaöğretim 9.Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Dersinde Öğrenme Stratejilerini Kullanma Durumları,Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,Aralık,ss:113-127
  • Tunçer, B.K ve GÜVEN,B(2007). Öğrenme Stratejileri Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarıları, Hatırda Tutma Düzeyleri ve Derse İlişkin Tutumları Üzerindeki Etkisi Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:IV, Sayı:II, 1-20
  • Weinstein,C.E.and Mayer, R.E.(1983). The Teaching of Learning Strategies.Innovation Abstracts Vol:5, No:32, November 4.
  • Yesilyaprak, B. (2001). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Tekin Çelikkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çelikkaya, T. (2010). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ KULLANDIKLARI ÖĞRENME STRATEJİLERİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 65-84.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124