BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ KURAMI VE BDÖ TASARIMINA YENİ BİR DİNAMİK YAKLAŞIM

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 75 - 96, 01.05.2010

Öz

Bilgisayar Destekli Öğretim BDÖ yazılımlarını tasarlamak ve geliştirmek yoğun zaman ve kaynak gerektiren süreçleri içermektedir. Yazılımların öğretimsel açıdan kalitesini belirleyen önemli unsurlardan birisi uygun öğretim tasarımı süreçlerinden geçirilmeleri, diğeri ise öğretim sırası veya sonrasındaki ihtiyaçlara süratle cevap verebilmeleridir. İyi bir BDÖ tasarım modeli, öğretim tasarımı ve yazılım geliştirme süreçleri açısından etkili ve verimli bir dinamik yaklaşımın benimsenmesini gerektirmektedir. Bu çalışmada, BDÖ’in doğasına uygun olduğu düşünülen Öğretim Etkinlikleri Kuramı Instructional Transaction Theory ile BDÖ yazılımı geliştirme süreçlerine Çevik Yazılım Geliştirme Agile Software Development doğrultusunda getirilen dinamik yaklaşım ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Alessi, M.S. and Trollip S.R. (2001). Multimedia for Learning, Methods and Development Massachusetts USA. Pearson Education Company
  • Anderson, A.T. (1999). Rethinking Authoring Tools : A Design for Standarts-Based Instructional Components. Utah State University, USA (Yayınlanmamış Doktora Tezi, UMI Numarası : 9926541)
  • Boyle, T. (1997) .Design For Multimedıa Learning . Prientice Hall Europe
  • Gagne R.M. and Briggs L. and Walter W. (1992). Principles of Instructional Design Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. New Jersey.
  • Gagne, R.M. and Wagner, W. (1988). Designing Computer-Aided Instruction (ed. David H. Jonassen). Instructional Designs for Microcomputer Courseware. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. New Jersey USA.
  • IEEE Std 1219 (1998) IEEE Standard for Software Maintenance.
  • IEEE Std 1490 (2003) IEEE Guide, Adoption of PMI Standard, A Guide to the Project Management Body of Knowledge.
  • IEEE Std 1074 (2006) IEEE Standard for Developing a Software Project Life Cycle Process.
  • IEEE/EIA-12207 (2008) IEEE Standard for Software Life Cycle Processes- Implementation Considerations.
  • IEEE Std 1016 (2009) IEEE Standard for Information Technology-Systems Design- Software Design Descriptions.
  • Jonassen,H.D.(1988). Instructional Design for Microcomputer Courseware. New Jersey Usa. Lea Inc. Publishers.
  • Koch, A.S.(2005). Agile Software Development: Evaluating the Methods for your Organization. Artech House,Inc..
  • Landa, L. N. (1998) Landamatics Instructional Design Theory and Methodology for Teaching General Methods of Thinking. http://eric.ed.gov/ adresinden 24 Mart 2008 tarihinde alınmıştır.
  • Larman, C.(2003). Agile and Iterative Development: A Manager’s Guide. Addison Wesley.
  • Lawrence, L. Leff (2004) Landamatics in Teaching Computer Programming. Journal of Computer Science Education January 2004
  • Merrill, M.D.(1987). A Lesson Based on the Component Display Theory. (ed. M.Charles). Instructional Theories in Action.Reigeluth, New Jersey USA. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers
  • Merrill, M.D.(1991)(A) Instructional Transaction Theory: Second Generation Instructional Design Resarch Project. Http://Cito.Byuh.Edu/Merrill adresinden 22 Şubat 2007 tarihinde alınmıştır.
  • Merrill, M.D.(1991)(B). Instructional Transaction Theory: Classes of Transactions http://cito.byuh.edu /merrill/text/papers.htm adresinden 19 Ocak 2006 tarihinde alınmıştır.
  • Merrill, M.D. and Lı Z. And Jones M (1991)(C). Second Generation Instructional Design. http://cito. byuh.edu/nerrill/text/papers.htm adresinden 22 Şubat 2007 tarihinde alınmıştır.
  • Merrill, M.D.(1992)(A). Instructional Transaction Theory: Knowledge Relationships Among Processes, Entities, and Activities http://cito.byuh.edu/merrill/ text/papers.htm adresinden 19 Ocak 2006 tarihinde alınmıştır.
  • Merrill, M.D. and Li Z. and Jones M.(1992)(B). Instructional Transaction Shells: Responsibilities, //merrill/text/papers.htm adresinden 22 Ocak 2006 tarihinde alınmıştır. and Parameters.
  • http://cito.byuh.edu
  • Merrill L, M.D. (1996). Instructional Transaction Theory: an Instructional Design Model Based on Knowledge Objects. http://cito.byuh.edu/merril adresinden 24 aralık 2006 tarihinde alınmıştır.
  • Merrill, M.D.(1998). Knowledge Objects. http:/cito byuh.edu/merril adresinden 23 ağustos 2005 tarihinde alınmıştır. Merrill, M.D. (2000). Knowledge Objects and Mental-Models.
  • http://cito.byuh.edu/merrill/text/papers.htm adresinden 16 Eylül 2005 tarihinde alınmıştır.
  • Merrill, M.D. (2001). Components of Instruction: Toward a Theoretical Tool for Instructional Design. Instructional Science 2001, 29, S:291-310
  • Paetsch, F. (2003). Requirements Engineering and Agile Software Development. http://ase.cpsc.ucalgary.ca adresinden 10 Ekim 2009 tarihinde alınmıştır.
  • Pressman, S.Roger (1992). Software Engineering. McGaw-Hill, Inc. New York USA
  • Reigeluth, M.Charles (1987). Instructional Theories In Action. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. New Jersey USA
  • Reigeluth, M.Charles (1999). Instructional Design Theories and Models. Volume II Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. New Jersey USA.
  • Uysal, M.P.(2008). Öğretim Etkinlikleri Kuramına Göre Tasarlanan Öğretim Yazılımı ve Uyarlanabilir Alıştırma Yazılımının Akademik Başarıya Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Uysal, M.P.(2009)(A). Öğretim Etkinlikleri Kuramı ile Yaşantısal Öğrenme Modelinin Bütünleştirildiği Zeki Öğretim Sistemi Tasarımına Yönelik Bir Model Önerisi. 3. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. Trabzon
  • Uysal, M.P.(2009)(B). Bilgi Nesnesi Tabanlı ve Öğrenme Stillerine Uyarlanabilen Alıştırma Yazılımının Akademik Başarıya Etkisi. 3. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. Trabzon
  • Yalın, H. İ. (2004). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayıncılık. Ankara
  • Zwart, W.Jaap (1992) Instructional Transaction Theory Applied to Computer Simulations. ERIC No: ED352945

Instructional Transaction Theory and a New Dinamic Aproach to CAI Design

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 75 - 96, 01.05.2010

Öz

Designing and developing Computer Aided Insructional CAI softwares requires timeconsuming and labor-intensive processes. One of the factors which determines the quality of these softwares is that they undergo appropriate design processes. The other factor is the their capabilities of response to the instructional needs during or after instruction. A suitable CAI design model involves adoption of an efficient and dinamic approach to the both instructional design and software develoment proceses. In this study, Both the design model Instructional Transaction Theory which is thought to be suited for the nature of CAI and the dinamic approach, brought to the CAI design in line with the Agile Software Development, are discussed

Kaynakça

  • Alessi, M.S. and Trollip S.R. (2001). Multimedia for Learning, Methods and Development Massachusetts USA. Pearson Education Company
  • Anderson, A.T. (1999). Rethinking Authoring Tools : A Design for Standarts-Based Instructional Components. Utah State University, USA (Yayınlanmamış Doktora Tezi, UMI Numarası : 9926541)
  • Boyle, T. (1997) .Design For Multimedıa Learning . Prientice Hall Europe
  • Gagne R.M. and Briggs L. and Walter W. (1992). Principles of Instructional Design Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. New Jersey.
  • Gagne, R.M. and Wagner, W. (1988). Designing Computer-Aided Instruction (ed. David H. Jonassen). Instructional Designs for Microcomputer Courseware. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. New Jersey USA.
  • IEEE Std 1219 (1998) IEEE Standard for Software Maintenance.
  • IEEE Std 1490 (2003) IEEE Guide, Adoption of PMI Standard, A Guide to the Project Management Body of Knowledge.
  • IEEE Std 1074 (2006) IEEE Standard for Developing a Software Project Life Cycle Process.
  • IEEE/EIA-12207 (2008) IEEE Standard for Software Life Cycle Processes- Implementation Considerations.
  • IEEE Std 1016 (2009) IEEE Standard for Information Technology-Systems Design- Software Design Descriptions.
  • Jonassen,H.D.(1988). Instructional Design for Microcomputer Courseware. New Jersey Usa. Lea Inc. Publishers.
  • Koch, A.S.(2005). Agile Software Development: Evaluating the Methods for your Organization. Artech House,Inc..
  • Landa, L. N. (1998) Landamatics Instructional Design Theory and Methodology for Teaching General Methods of Thinking. http://eric.ed.gov/ adresinden 24 Mart 2008 tarihinde alınmıştır.
  • Larman, C.(2003). Agile and Iterative Development: A Manager’s Guide. Addison Wesley.
  • Lawrence, L. Leff (2004) Landamatics in Teaching Computer Programming. Journal of Computer Science Education January 2004
  • Merrill, M.D.(1987). A Lesson Based on the Component Display Theory. (ed. M.Charles). Instructional Theories in Action.Reigeluth, New Jersey USA. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers
  • Merrill, M.D.(1991)(A) Instructional Transaction Theory: Second Generation Instructional Design Resarch Project. Http://Cito.Byuh.Edu/Merrill adresinden 22 Şubat 2007 tarihinde alınmıştır.
  • Merrill, M.D.(1991)(B). Instructional Transaction Theory: Classes of Transactions http://cito.byuh.edu /merrill/text/papers.htm adresinden 19 Ocak 2006 tarihinde alınmıştır.
  • Merrill, M.D. and Lı Z. And Jones M (1991)(C). Second Generation Instructional Design. http://cito. byuh.edu/nerrill/text/papers.htm adresinden 22 Şubat 2007 tarihinde alınmıştır.
  • Merrill, M.D.(1992)(A). Instructional Transaction Theory: Knowledge Relationships Among Processes, Entities, and Activities http://cito.byuh.edu/merrill/ text/papers.htm adresinden 19 Ocak 2006 tarihinde alınmıştır.
  • Merrill, M.D. and Li Z. and Jones M.(1992)(B). Instructional Transaction Shells: Responsibilities, //merrill/text/papers.htm adresinden 22 Ocak 2006 tarihinde alınmıştır. and Parameters.
  • http://cito.byuh.edu
  • Merrill L, M.D. (1996). Instructional Transaction Theory: an Instructional Design Model Based on Knowledge Objects. http://cito.byuh.edu/merril adresinden 24 aralık 2006 tarihinde alınmıştır.
  • Merrill, M.D.(1998). Knowledge Objects. http:/cito byuh.edu/merril adresinden 23 ağustos 2005 tarihinde alınmıştır. Merrill, M.D. (2000). Knowledge Objects and Mental-Models.
  • http://cito.byuh.edu/merrill/text/papers.htm adresinden 16 Eylül 2005 tarihinde alınmıştır.
  • Merrill, M.D. (2001). Components of Instruction: Toward a Theoretical Tool for Instructional Design. Instructional Science 2001, 29, S:291-310
  • Paetsch, F. (2003). Requirements Engineering and Agile Software Development. http://ase.cpsc.ucalgary.ca adresinden 10 Ekim 2009 tarihinde alınmıştır.
  • Pressman, S.Roger (1992). Software Engineering. McGaw-Hill, Inc. New York USA
  • Reigeluth, M.Charles (1987). Instructional Theories In Action. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. New Jersey USA
  • Reigeluth, M.Charles (1999). Instructional Design Theories and Models. Volume II Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. New Jersey USA.
  • Uysal, M.P.(2008). Öğretim Etkinlikleri Kuramına Göre Tasarlanan Öğretim Yazılımı ve Uyarlanabilir Alıştırma Yazılımının Akademik Başarıya Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Uysal, M.P.(2009)(A). Öğretim Etkinlikleri Kuramı ile Yaşantısal Öğrenme Modelinin Bütünleştirildiği Zeki Öğretim Sistemi Tasarımına Yönelik Bir Model Önerisi. 3. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. Trabzon
  • Uysal, M.P.(2009)(B). Bilgi Nesnesi Tabanlı ve Öğrenme Stillerine Uyarlanabilen Alıştırma Yazılımının Akademik Başarıya Etkisi. 3. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. Trabzon
  • Yalın, H. İ. (2004). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayıncılık. Ankara
  • Zwart, W.Jaap (1992) Instructional Transaction Theory Applied to Computer Simulations. ERIC No: ED352945
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Murat Paşa Uysal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uysal, M. P. (2010). ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ KURAMI VE BDÖ TASARIMINA YENİ BİR DİNAMİK YAKLAŞIM. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 75-96.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124