BibTex RIS Kaynak Göster

PİYANO EĞİTİMİNDE ALIŞTIRMA ÇALMANIN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 1, 245 - 256, 01.01.2010

Öz

Alıştırma kavramı piyano eğitiminin vazgeçilmez bir parçasıdır. Özellikle çalışma öncesi hazırlık boyutunda sıkça karşımıza çıkan alıştırmalar, öğrencilerin bir piyano parçasını çalmaya başlamadan evvel yapacağı önemli uygulamalardan biridir. Bu çalışmada yukarıdaki anlayış ışığında alıştırma yapmanın, piyano eğitiminde öğrencilerin çalma başarılarına etkisi test edilmiştir. Çalışmada öncelikle literatür taraması yapılarak piyano eğitiminde alıştırma yapmanın önemi belirlenmiş ve bu doğrultuda uygulama basamakları geliştirilmiştir. Literatür taramasını takiben uygulama süreci devreye girmiş ve bu süreçte ilk olarak çalışma için belirlenen parçanın ön uygulaması yapılmış, devamında aynı parça bir alıştırma süreci sonunda tekrar çalınarak değerlendirilmeye alınmıştır. Elde edilen veriler neticesinde sonuçlara yönelik istatistik ölçüm süreci devreye girmiştir. İstatistik analiz sürecinde deney ve kontrol gruplarının alıştırma öncesi ve sonrası puanları karşılaştırılmış, ortaya çıkan sonucun deney grubu yönünde gerçekleştiği anlaşılmıştır. Sonuç olarak piyano eğitiminde alıştırma yapmanın, çalınacak esere olan hakimiyeti belli ölçüde arttırdığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Bağçeci, S. E. (2005). Piyano Eğitiminin 2. Yarıyılına İlişkin Analitik Yaklaşımlar, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(2), 147-161.
  • Bangert, M. ve Altenmüller, E. O. (2003). Mapping perception to action in piano practice: a longitudinal DC-EEG study, BMC Neuroscience, 4(26), 1-14.
  • Chang, C. (2006). Fundamentals of Piano Practice, Second Edition, Londok, UK, Anonymous Volunteer.
  • Chunk, W. J. (2006). Self Regulated Learning in Piano Practice on Middle School Piano Majors in Korea, Unpublished EdD Thesis, Columbia University, USA.
  • Demirova, G. (2008). Piyano Eğitiminde Gam Tekniği Üzerine Düşünceler, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(15), 14-23.
  • Ercan, N. (2006). Piyano Eğitiminde Alıştırma Yapmanın Önemi ve Bazı Öneriler, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(12), 104-108.
  • Ercan, N. (2008). Piyano Eğitiminde İlke ve Yöntemler, Sözkesen Matbaası, Ankara.
  • Ekinci, H. (2004). Müzik Öğretmeni Adaylarının Piyano Eğitimine İlişkin Düzeye Uygun Teknik Alıştırma Metodu Sorunu, Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, 7-10 Nisan, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Goebl, W. ve Widmer, G. (2006). Unobtrusive Practice Tools for Pianists, 9th International Conference on Music Perception and Cognition, 22-26 August, Bologna, Italy.
  • Highben, Z. ve Palmer, C. (2003). Effects of Auditory and Motor Mental Practice in Memorized Piano Performance, Bulletin of the Council for Research in Music Education, 159, 58-65.
  • Huang, F. T. (2007). Preschool Piano Methods and Developmentally Appropriate Practice, Unpublished PhD Thesis, University of Missouri, Columbia, USA.
  • Nielsen, S. (2001). Self-regulating Learning Strategies in Instrumental Music Practice, Music Education Research, 3(2), 155- 167.
  • Parish, D. (1997). Go Practice the Piano, Mothering, 85, 76-79.
  • Tufan, E. (2004). Geleneksel Makamlar Kullanılarak Yazılan Etütlerin Piyano Eğitimi Açısından Önemi, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 65- 77.
  • Weaver, J. L. (2005). The Role Of Goals and Practice Steps in Piano Practice Assignments, Unpublished Master Thesis, Bowling Green State University, USA.

Effects of Playing Exercise to Student Success in Piano Education

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 1, 245 - 256, 01.01.2010

Öz

Exercise notion is an indispensable part of piano education. Exercises that are coming up of us especially in preparing process before studying, is one of the important application that can be used by students before practicing. In this study by this mentality as mentioned above, effects of playing exercise to student success in piano education has examined. Firstly the importance level of playing exercise has determined by literature scanning and thus application steps has developed. After literature scanning application process has started and in this process firstly a pre-application has made with song which is determine for this study. By following this application determined song has applied and evaluated after a exercising process. A statistically measuring process has started for the results by collected datas. In statistically process pre-test and last-test points of experimental and control groups has compared and it has understand that results became after measuring has beared toward experimental group. As a conclusion it can be seen that playing exercise is partly increasing the control to playing piece

Kaynakça

  • Bağçeci, S. E. (2005). Piyano Eğitiminin 2. Yarıyılına İlişkin Analitik Yaklaşımlar, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(2), 147-161.
  • Bangert, M. ve Altenmüller, E. O. (2003). Mapping perception to action in piano practice: a longitudinal DC-EEG study, BMC Neuroscience, 4(26), 1-14.
  • Chang, C. (2006). Fundamentals of Piano Practice, Second Edition, Londok, UK, Anonymous Volunteer.
  • Chunk, W. J. (2006). Self Regulated Learning in Piano Practice on Middle School Piano Majors in Korea, Unpublished EdD Thesis, Columbia University, USA.
  • Demirova, G. (2008). Piyano Eğitiminde Gam Tekniği Üzerine Düşünceler, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(15), 14-23.
  • Ercan, N. (2006). Piyano Eğitiminde Alıştırma Yapmanın Önemi ve Bazı Öneriler, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(12), 104-108.
  • Ercan, N. (2008). Piyano Eğitiminde İlke ve Yöntemler, Sözkesen Matbaası, Ankara.
  • Ekinci, H. (2004). Müzik Öğretmeni Adaylarının Piyano Eğitimine İlişkin Düzeye Uygun Teknik Alıştırma Metodu Sorunu, Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, 7-10 Nisan, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Goebl, W. ve Widmer, G. (2006). Unobtrusive Practice Tools for Pianists, 9th International Conference on Music Perception and Cognition, 22-26 August, Bologna, Italy.
  • Highben, Z. ve Palmer, C. (2003). Effects of Auditory and Motor Mental Practice in Memorized Piano Performance, Bulletin of the Council for Research in Music Education, 159, 58-65.
  • Huang, F. T. (2007). Preschool Piano Methods and Developmentally Appropriate Practice, Unpublished PhD Thesis, University of Missouri, Columbia, USA.
  • Nielsen, S. (2001). Self-regulating Learning Strategies in Instrumental Music Practice, Music Education Research, 3(2), 155- 167.
  • Parish, D. (1997). Go Practice the Piano, Mothering, 85, 76-79.
  • Tufan, E. (2004). Geleneksel Makamlar Kullanılarak Yazılan Etütlerin Piyano Eğitimi Açısından Önemi, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 65- 77.
  • Weaver, J. L. (2005). The Role Of Goals and Practice Steps in Piano Practice Assignments, Unpublished Master Thesis, Bowling Green State University, USA.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Kayhan Kurtuldu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kurtuldu, K. (2010). PİYANO EĞİTİMİNDE ALIŞTIRMA ÇALMANIN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 245-256.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124