Bu arastırma, fen ve teknoloji öğretmenlerinin bilimin doğasına yönelik görüslerinin saptanması amacıyla gerçeklestirildi. Arastırmanın verileri daha önce Aikenhead, Ryan ve Fleming 1989 tarafından gelistirilen Bilim, Teknoloji ve Toplum Üzerine Görüsler Views on Science Technology and Society, VOSTS anketi kullanılarak ve yarı-yapılandırılmıs görüsmeler yoluyla toplandı. Anketten elde edilen verilerin betimsel analiz yapılarak yüzde ve frekans olarak verilmis ve görüsmelerden elde edilen veriler kodlanarak içerik analizi yapıldı. Analizler sonucunda; bilimin tanımı, gözlemlerin doğası bilimsel bilginin değiskenliği, önerme, kuram ve yasaların yapısı ve bilimsel yöntemle ilgili olarak fen ve teknoloji öğretmelerinin yetersiz ve yanlıs bir takım görüslere sahip oldukları görüldü.
Fen Eğitimi Fen Okuryazarlığı Bilimin Doğası Öğretmen Görüsleri
This investigation was practiced by the aim of identifying the views of the science and technology teachers on the nature of science. Data in this research were collected by using the questionnaire “Views on Science Technology and Society VOSTS ” improved by Aikenhead, Ryan and Fleming 1989 and by semi-structured views. Content analysis of data obtained by the questionnaire was done by coding data, which was given as a percentage and frekans, and by coding data, which was obtained via interviews. As a result of these analyses, it is realized that science and technology teachers have wrong or insufficient knowledge concerning the definition of science, the nature of observations, the tentativeness of scientific knowledge, the structure of hypotheses, theories and laws, and the scientific method
Science Education Scientific Literacy Nature of Science Teachers’ Views
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 10 Sayı: 3 |