Bu araştırmada Hayat Bilgisi öğretiminde drama yöntemi ile geleneksel yöntemin bilişsel alan basamaklarına göre öğrenci başarılarının değerlendirilmesine çalışılmıştır. Yapılan araştırma kapsamında İlköğretim üçüncü sınıf Hayat Bilgisi dersinin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ünitesi seçilmiştir. Seçilen ünite kontrol grubuna geleneksel öğretim yöntemi, deney grubuna ise drama yöntemi kullanılarak işlenmiştir. Öğrencilerin araştırma sonunda nasıl bir farklılaşma gösterdiklerini tespit etmek amacıyla ünite başında ve ünite sonunda olmak üzere daha önceden Bilişsel Alanın “Bilgi", “Kavrama" ve “Uygulama" basamaklarına göre hazırlanan öğrenci başarı testi uygulanmıştır. Başarı testleri vasıtasıyla elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans f , yüzde % , aritmetik ortalama X , standart sapma ss ve t testi kullanılarak analiz edilmiştir.
In this study students’ success has been evaluated in cognitive domainaccording to drama and traditional method in teaching of Social Sciences. In this study the unit of 23rd April National Independency and Children’s festival has been taken as an example in primary education 3rd GRADES, Social lesson. This selected unit has been taught by traditional education method to the control group and drama method to the experimental group. Student success test that was prepared previously according to cognitive domain as “Knowledge”, “Comprehension” and “Application”, was implied to the students at the beginning and in the end of the unit to see the difference among them. The data that have been obtained by achievement tests were analyzed by using frequency f , percentage % , arithmetical average x , standard division ss
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 8 Sayı: 1 |