BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİMDE BİREYİ TANIMANIN ÖNEMİ

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 2, 15 - 24, 01.05.2005

Öz

Eğitimde; öğrencilerin bireysel farklılıklarının farkına varmak, verilecek olan konunun özelliğine göre uygun yöntem ve teknikleri kullanmak, eğitim etkinliklerimizin içeriğini öğrencinin bireysel farklılığına göre belirlemek, hiç kuşkusuz her öğretmenin istediği bir durumdur. Öğrencinin tanınması için; bireylerin yetenekleri, başarı ve başarısızlıkları, kişisel ve sosyal uyum düzeyi sorunları, zayıf ve güçlü yanları, tavır ve değer yargıları, yetiştiği çevrenin geliştirici ve engelleyici etkileri gibi daha pek çok özelliklerinin ayrıntılı olarak bilinmesini gerektirir. Bireyin niteliklerini tanımanın amacı, farklı nitelikleri ile bireyi betimlemek ve hangi koşullarda ne şekilde davranacağını yordamaktır. Eğer, insan gibi karmaşık bir organizma ise, davranışlarını betimleme ve davranışlarını yordama işi oldukça zordur. Bu çalışmanın amacı; Eğitimde bireyi tanıma açısından öğretmen ve öğrencinin durumunu, eğitimde bireyi tanıma kavramı ve süreci ile eğitimde bireyi tanımanın gerekliliğini ortaya koymaktır.

Kaynakça

  • Akyüz, Y., 1989, Türk Eğitim Tarihi. Ankara Üniversitesi Basımevi, 3. baskı, Ankara.
  • Başar, H., 2001, Sınıf Yönetimi, Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Başaran, İ. E., 1993, Eğitim Yönetimi. Gül Yayınevi, Ankara.
  • Bilen, M., 1996, Plandan Uygulamaya Öğretim. Dördüncü baskı. Ankara.
  • Binbaşıoğlu, C., 1999, Genel Öğretim Bilgisi. Ankara ; Kadıoğlu Matbaası.
  • Bloom, B. S., 1995, İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çeviren: Durmuş Ali Özçelik. İstanbul ; Milli Eğitim Yayınları.
  • Çakmak, M., 2000, Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar. Ankara ; Nobel Yayın Dağıtım, , s. 25-27.
  • Çelikkaya, H., 1997, Eğitime Giriş. İstanbul ; Alfa Basım Yayım Dağıtım
  • Demirbolat, A., 2000, Sınıf Yönetimi. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, s. 27- 48.
  • Ergun, M. ve diğerleri., Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Ocak Yayınları.
  • İlhan Ç. A., 2004, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, Yıl:5, Sayı:58, s: 57, Aralık
  • Kuzgun, D., Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Ankara; Nobel Yayın Dağıtım.
  • Öğretmen Yeterlikleri, 2002, M.E.B.Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Özgüven, İ. E., 1998, Bireyi Tanıma Teknikleri, Pdrem Yayınları.
  • Varış, F., 1988, Eğitim Bilimine Giriş, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Yeşilyaprak, B., 2000, Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Yeşilyaprak, B., Güngör, A. ve Kurç, G.,1996, Eğitsel ve Mesleki Rehberlik. Matbaacılık, Ankara.
  • Yılmaz ve Diğerleri., 2004, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, Yıl:5, Sayı:58, s:50.

THE IMPORTANCE OF RECOGNIZING THE INDIVIDUAL IN EDUCATION

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 2, 15 - 24, 01.05.2005

Öz

In education, to be cognizant of individual differentiations of students, to utulize suitable metods and techniques in accordance with the curriculum to be introduced and the determine the contenst of our educational activites with respect to these individual differentaiations are the conditions of which, no doubt, each teacher desires. Recognizing of students necessitates acknowledgement of other particulars of individuals such as interest and skills; successes and failures; the level of individual and social adaptation problems; weak and strong behaviors; interest, attitude and value judgments; and developmental and restrainable affects of the environment in wich individual is grown, in detail. The aim of learning characteristics of individual is to describe the individual with his/her different qualifications, and to assume him/her how s/he will behave in which conditions. However, describing and assuming of behaviors of human having sophisticated organism is considerably difficult. The purpose of this study is, from the standpoint of rcognizing individiual, to put forward the necessity of students and teachers statuses, and of recognizing individual by using the concept and duration of recognizing individual within educational period

Kaynakça

  • Akyüz, Y., 1989, Türk Eğitim Tarihi. Ankara Üniversitesi Basımevi, 3. baskı, Ankara.
  • Başar, H., 2001, Sınıf Yönetimi, Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Başaran, İ. E., 1993, Eğitim Yönetimi. Gül Yayınevi, Ankara.
  • Bilen, M., 1996, Plandan Uygulamaya Öğretim. Dördüncü baskı. Ankara.
  • Binbaşıoğlu, C., 1999, Genel Öğretim Bilgisi. Ankara ; Kadıoğlu Matbaası.
  • Bloom, B. S., 1995, İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çeviren: Durmuş Ali Özçelik. İstanbul ; Milli Eğitim Yayınları.
  • Çakmak, M., 2000, Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar. Ankara ; Nobel Yayın Dağıtım, , s. 25-27.
  • Çelikkaya, H., 1997, Eğitime Giriş. İstanbul ; Alfa Basım Yayım Dağıtım
  • Demirbolat, A., 2000, Sınıf Yönetimi. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, s. 27- 48.
  • Ergun, M. ve diğerleri., Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Ocak Yayınları.
  • İlhan Ç. A., 2004, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, Yıl:5, Sayı:58, s: 57, Aralık
  • Kuzgun, D., Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Ankara; Nobel Yayın Dağıtım.
  • Öğretmen Yeterlikleri, 2002, M.E.B.Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Özgüven, İ. E., 1998, Bireyi Tanıma Teknikleri, Pdrem Yayınları.
  • Varış, F., 1988, Eğitim Bilimine Giriş, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Yeşilyaprak, B., 2000, Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Yeşilyaprak, B., Güngör, A. ve Kurç, G.,1996, Eğitsel ve Mesleki Rehberlik. Matbaacılık, Ankara.
  • Yılmaz ve Diğerleri., 2004, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, Yıl:5, Sayı:58, s:50.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Vedat Aktepe Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aktepe, V. (2005). EĞİTİMDE BİREYİ TANIMANIN ÖNEMİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 15-24.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124