In this study, curriculum development studies for effective science teaching were analyzed in Turkey, solution suggestions were made by determining the confronted problems. The studies for curriculum analysis toward science teaching were done by covering applications of modern science teaching started in 1970s, curriculum of science teaching made in 1990s and applications of science teaching curriculum put into practice in 2000. It was determined that new science teaching studies that will be done by considering deficiencies in the applied science teaching studies will be effective to get the productivity of desired level
Science Teaching Science Education Programs Curriculum Development.
Bu çalışmada, Türkiye’de etkili fen öğretimi için gerçekleştirilen program geliştirme çalışmaları, analiz edilmiş, karşılaşılan problemler belirlenerek, çözüm önerilerine yer verilmiştir. Fen öğretimine yönelik programların analizi için yapılan çalışmalar; 1970’ li yıllarda başlatılan modern fen öğretimi uygulamaları, 1990’ lı yıllarda oluşturulan fen öğretimi programı ve 2000 yılında uygulamaya konulan fen öğretim programı uygulamalarını içine alacak biçimde gerçekleştirilmiştir. Uygulamaları yapılan fen öğretimi program geliştirme çalışmalarındaki eksikliklerin dikkate alınması ile, geliştirilecek yeni fen öğretimi programlarında istenilen düzeyde başarının sağlanabileceği belirtilmiştir.
Fen Bilgisi Öğretimi Fen Öğretim Programları Program Geliştirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 2 |