Bu makalenin önermesi, müzik eğitiminde etkinlik odaklı müzik eğitimi yaklaşımının ve bu anlayışı destekleyen etkin katılım anlayışının, öğrencilerin yaratıcılıklarını ortaya çıkarma, geliştirme bakımından incelenerek; eğitimde etkili öğrenme ortamlarının ve bunların paydaşı olan diğer tüm dinamiklerin eğitim ve müzik eğitimi üzerindeki olası etkilerini ortaya koymaktır. Klasik eğitim yaklaşımlarından yapılandırmacı eğitim yaklaşımlarına geçilmeye çalışılan son 15 yıl içinde, öğreneni merkeze alan ancak merkezde bulunan öğrencinin biyolojik, psikolojik, sosyolojik özelliklerini göz ardı etmeden onların bilişsel, duyuşsal ve devinişsel gelişimlerini yaratıcılık mayasıyla geliştiren yaklaşım ve yöntemlerin; hedeflendiği ölçüde geliştirilemediği, yapılan yenilik ve değişikliklerin, öğrenme ortamlarındaki uygulama süreçlerine istenilen ölçüde yansımadığı gözlemlenmektedir. Etkinlik odaklı müzik eğitiminde ise öğrencinin etkin olduğu, yaparak, yaşayarak, iş birliği içinde öğrendiği, öğrenirken sosyalleştiği, yaratıcı potansiyelini ve müzik alanında doğaçlama becerisini geliştirdiği bu gelişme sayesinde öğrencilerin potansiyellerini tüm öğrenme ortamlarında da kullanacağı ve günlük hayatlarına da yansıtacağı ön görülmektedir.
The proposal of this article is to reveal the possible effects of effective learning environments in education and all other dynamics that meet on common grounds of education and music education by examining the activity –oriented music education approach and understanding of active participation that supports this approach in terms of discovering and developing the creativity of students. In the 15 years, in which the traditional education models were tried to be replaced by contructivist education approaches, it is observed that the approaches and methods which put the learner in the center without ignoring the biological, psychological, sociological characteristics of him and build up hic cognitive, affective, and psychological development with creativity cannot be improved as intented; the innovations and modifications cannot be reflected in the process of learning to the desired extent. It is predicted that, thanks to activity-oriented music education model, students will use their potential capacity in all learning environments and reflect on their daily lives where they are actively and collaboratively learning by doing and experiencing, socialize while learning, improve their creativity and improvisation skills in the field of music.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 23 Sayı: 2 |