Çalışma, ilkokul 2. sınıf öğrenci ebeveynlerinin okul algılarında ve katılımlarında etkileşimli okumanın etkisini belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Çalışmada karma yöntemin gömülü deseninden (nicel kısımda ön-son test kontrol gruplu deneysel desen, nitel kısımda özel durum deseni) yararlanılmıştır. Kontrol grubu ve deney grubunun her birine 10 ebeveyn uygun durum örneklemesi yolu ile dahil edilmiştir. Deney grubundaki ebeveynlerle altı hafta boyunca haftada iki kez olmak üzere etkileşimli okuma uygulaması yapılırken kontrol grubundaki ebeveynler ile toplantılar yapılmıştır. Uygulama öncesi ve sonrasında “Ebeveynlerden Okul Algısı ve Katılımı Ölçeği” ile ebeveynlerden veri toplanmıştır. Bunun yanında ebeveynlerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Ebeveynlerden elde edilen nicel veriler Wilcoxon İşaretli Sıralar testi ile nitel veriler ise betimsel analiz ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda; etkileşimli okumanın veli gelişimini desteklemesine rağmen okul algısı, öğrenci gelişimi ve okul katılımındaki engeller alt boyutlarında istatiksel olarak anlamlı farklılık yaratmadığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca ebeveynlerin, okulu eğitici bir yer olarak algıladıkları ve okuldan iyi bir eğitim beklentisi içinde oldukları tespit edilmiştir.
İlkokul öğrenci ebeveynleri etkileşimli okuma okul algısı ve katılımı
The study was carried out to determine the effect of dialogic reading on school perceptions and participation of parents of 2nd grade primary school students. In the study, the embedded design of the mixed method (experimental design with pre-post test control group in the quantitative part, special case design in the qualitative part) was used. Ten parents were included in each of the control group and experimental group by means of convenient case sampling. While dialogic reading practice was carried out with the parents in the experimental group twice a week for six weeks, meetings were held with the parents in the control group. Before and after the application, data were collected from the parents with the “Scale of Perception and Participation in School from Parents”. In addition, semi-structured interviews were conducted with parents. Quantitative data obtained from parents were analyzed with Wilcoxon Signed Ranks test and qualitative data were analyzed with descriptive analysis. As a result of the analysis; Although dialogic reading supports parent development, it has been revealed that it does not create a statistically significant difference in the sub-dimensions of school perception, student development and barriers to school participation. In addition, it has been determined that parents perceive the school as an educational place and expect a good education from the school.
Primary school parents dialogic reading school perception and participation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | İnceleme Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 25 Sayı: 2 |