İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokul 2. Sınıf Öğrenci Ebeveynlerinin Okul Algılarında ve Katılımlarında Etkileşimli Okuma

Yıl 2024, Cilt: 25 Sayı: 2, 943 - 972, 30.08.2024

Öz

Çalışma, ilkokul 2. sınıf öğrenci ebeveynlerinin okul algılarında ve katılımlarında etkileşimli okumanın etkisini belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Çalışmada karma yöntemin gömülü deseninden (nicel kısımda ön-son test kontrol gruplu deneysel desen, nitel kısımda özel durum deseni) yararlanılmıştır. Kontrol grubu ve deney grubunun her birine 10 ebeveyn uygun durum örneklemesi yolu ile dahil edilmiştir. Deney grubundaki ebeveynlerle altı hafta boyunca haftada iki kez olmak üzere etkileşimli okuma uygulaması yapılırken kontrol grubundaki ebeveynler ile toplantılar yapılmıştır. Uygulama öncesi ve sonrasında “Ebeveynlerden Okul Algısı ve Katılımı Ölçeği” ile ebeveynlerden veri toplanmıştır. Bunun yanında ebeveynlerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Ebeveynlerden elde edilen nicel veriler Wilcoxon İşaretli Sıralar testi ile nitel veriler ise betimsel analiz ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda; etkileşimli okumanın veli gelişimini desteklemesine rağmen okul algısı, öğrenci gelişimi ve okul katılımındaki engeller alt boyutlarında istatiksel olarak anlamlı farklılık yaratmadığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca ebeveynlerin, okulu eğitici bir yer olarak algıladıkları ve okuldan iyi bir eğitim beklentisi içinde oldukları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (1989). Özel ve devlet liselerinde veli beklentilerinin örgütsel ve yönetsel boyutları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 85-91.
  • Akan, D., & Yarım, M. A. (2019). İlkokul öğrencilerinin okul ve okul müdürü kavramlarına ilişkin metaforik algıları. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 223-233.
  • Alisinanoğlu, F., Bay, D. N., & Şimşek, Ö. (2014). Okul öncesi eğitimde okul aile işbirliği ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 15, Sayı 1, 1-13.
  • Ardakoç, İ. (2020). Eğitimde veli/ aile katılımı: Engeller ve öneriler. Alanyazın, 1(2), 75-84.
  • Arslan, P. (2020). Okul kavramına ilişkin metaforlar. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3(1), 1-14.
  • Artan-Yücetaş, G., & Kahramanoğlu, R. (2020). Eğitimde veli katılımına yönelik çalışmaların incelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi [MSKU Journal of Education], 7(2),
  • Ayaydın, Y., & Katılmış, A. (2018). Ortaokullardaki fiziki koşullara ilişkin veli görüş ve beklentilerinin incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 8(4), 790-807.
  • Barge, J. K., & Loges, E. L. (2011). Parent, student, and teacher perceptions of parental involvement. Journal of Applied Communications Research, 31(2), 140-163.
  • Brickman, S. O. (2002). Effects of a joint book reading strategy on event start. Unpublished Doctorate Thesis, Oklahoma University, U. S.
  • Carrasco, C., Alarcón, R., & Trianes, M. V. (2017). Social adjustment and cooperative work in primary education: Teachers’ and parents’ view. Revista de Psicodidáctica, 22(2), 1-15. doi:10.1387/RevPsicodidact.17133
  • Ceyhan, S. (2019). Etkileşimli sesli okumanın öğrencilerin okuduğunu anlama, okuma motivasyonu ve akıcı okumalarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Cutting, J. E. R. (2011). The use of video-based instruction, performance feedback, and role play in teaching caregivers of preschool-aged children to use dialogic reading strategies. Unpublished Doctorate Thesis, Northeastern University Boston, Massachusetts.
  • Çelebi-Öncü, E. (2016). Etkileşimli kitap okumanın beş-altı yaş çocuklarının sosyal durumlara yaklaşımlarına etkisinin incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 4(4), 489-503.
  • Desforges, C., & Abouchaar, A. (2003). The impact of parental ınvolvement, parental support and family education on pupil achievement and adjustment: A literature review. London: Department for Education and Skills
  • Duffy, T. M., & Cunningham, D. J. (1996). Constructivism: Implications for the design and delivery of instruction. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research for educational communications and technology. NY: Macmillan Library Reference USA.
  • Erdem, E., & Kaf, Ö. (2022). Velilerin sınıf öğretmenlerine yönelik metaforik algıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(82), 480-494.
  • Ergül, C., Sarıca, A. D., & Akoğlu, G. (2016). Etkileşimli kitap okuma: dil ve erken okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesinde etkili bir yöntem. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 17(2), 193-204. doi. 10.21565/ozelegitimdergisi.246307
  • Ertem, H. Y., & Gökalp, G. (2020). Velilerin okul iklimi ve veli katılımı algılarının velilerin eğitim durumu ve çocuklarının öğrenim kademesine göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 78-91. doi: 10.16986/HUJE.2018040670
  • Ertürk, R. (2021). İlkokul öğrencilerinin okul kavramına yönelik algıları: metafor çalışması. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 13(25), 774-788.
  • Ganotice Jr. F. A., Downing, K., Mak, T., Chan, B., & Lee, W. Y. (2017) Enhancing parent-child relationship through dialogic reading. Educational Studies, 43(1), 51-66. doi.10.1080/03055698.2016.1238340
  • Gonida, E. N., & Cortina, K. S. (2014). Parental involvement in homework: Relations with parent and student achievementrelated motivational beliefs and achievement. British Journal of Educational Psychology, 84, 376-396.
  • Griffith, J. (1998). The relation of school structure and social environment to parent involvement in elementary schools. The Elementary School Journal, 99(1), 53-80.
  • Günay-Bilaloğlu, R., & Aktaş Arnas, Y. (2019). Okul öncesi eğitimde aile katılımı engelleri ve süreçte karşılaşılan sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3), 804-823. doi: 10.16986/HUJE.2018043536
  • Harris, E., & Wimer, C. (2004). Engaging with families in out-of-school time learning. Harvard family research project, Number 4.
  • Hoover-Dempsey, K. V., & Sandler, H. M. (1997). Why do parents become involved in their children's education? Review of Educational Research, 67(1), 3–42. https://doi.org/10.2307/1170618
  • Hornby, G., & Lafaele, R. (2011). Barriers to parental involvement in education: An explanatory model. Educational Review, 63(1), 37–52. https://doi.org/10.1080/00131911.2010.488049
  • Irish, C. K. (2016). Dialogic reading in the home environment: A multiple case study of six families. Unpublished Doctorate Thesis, Mason University, U. S.
  • Jacobs, G. M., & Kimura, H. (2013). Cooperative learning and teaching. In the series, English language teacher development. Alexandria, VA: TESOL (Teachers of English to Speakers of Other Languages).
  • Kikuta, C. B. (2015). Changes in dialogic book reading patterns of parent’s reading with their children. Unpublished Doctorate Thesis, Hawai’i at Manoa University, U. S.
  • Kim, Y. B. (2010). Dialogic reading as homework for parents of children in child care: a test of Bronfenbrenner's hypothesis about parent involvement. Unpublished Doctorate Thesis, Wisconsin-Madison University, U. S.
  • Knisely, K. (2011). Literature review: How much does parental involvement really affect the student’s success? Retrieved from http://kniselymtt.pbworks.com/f/EDCI6300_kknisely_LiteratureReview.pdf
  • Kotaman, H. (2008). Türk ana babalarının çocuklarının eğitim öğretimlerine katılım düzeyleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 135-149.
  • Kramer, N. S. (1995). Tarih Sümer'de başlar. (Çev: Muazzez İlmiye Çığ). Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Lara, L., & Saracostti, M. (2019) Effect of parental involvement on children’s academic achievement in Chile. Front. Psychol. 10(1464), 1-5. doi: 10.3389/fpsyg.2019.01464.
  • Lezotte, L. W. (1991). Correlates of effective schools: The first and second generation. Okemos, MI: Effective Schools Products, Ltd.
  • McNeal, R. B., Jr. (1999). Parental involvement as social capital: Differential effectiveness on science achievement, truancy, and dropping out. Social Forces, 78(1), 117–144. https://doi.org/10.2307/3005792
  • McSwiggan, K. (2017). Factors that influence parental perceptions of the utility and value of dialogic reading strategies with young children. Unpublished Doctorate Thesis, Psychology Fairleigh Dickinson University, U. S.
  • Mol, S. E., Bus, A. G., & De Jong, M. T. (2008). Interactive Book Reading in Early Education: A Tool to Stimulate Print Knowledge as Well as Oral Language. Review of Educational Research, 79(2), 979-1007.
  • Morgan, P., & Meier, C. R. (2008). Dialogic reading’s potential to improve children’s emergent literacy skills and behavior. Preventing School Failure, 52(4), 11-16.
  • Nakamura, Y. (2000) Clear identification of fundamental idea of Nakamura’s technique and its applications. The 12th World Conference on Earthquake Engineering, Auckland, New Zealand, 30 January-4 February 2000.
  • Nartgün, Ş., & Kaya, A. (2016). Özel okul velilerinin beklentileri doğrultusunda okul imajı oluşturma. Journal of Research in Education and Teaching, 5(2), 154–167.
  • Nokali, N. E., Bachman, H. J., & Votruba‐Drzal, E. (2010). Parent involvement and children’s academic and social development in elementary school. Child development, 81(3), 988-1005.
  • Ping, M. T. (2014). Group interactions in dialogic book reading activities as a language learning context in pre-school. Learning, Culture and Social Interaction, 3, 146–158.
  • Purpura, D. J., Napoli, A. R., Wehrspann, E. A., & Gold, Z. S. (2017). Causal connections between mathematical language and mathematical knowledge: A Dialogic reading intervention, Journal of Research on Educational Effectiveness, 10:1, 116-137. doi: 10.1080/19345747.2016.1204639.
  • Robb, M. B. (2010). New ways of reading: The impact of an interactive book on young children’s storycomprehension and parent-child dialogic reading behavior., Unpublished Doctorate Thesis, California Riverside University, U. S.
  • Sağlam, M., & Çalışkan, Z. (2017). Okul öncesi eğitimde aile katılımına ilişkin ebeveyn ve öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 2(2), 39-49.
  • Schueler, B. E., Capotosto, L., Bahena, S., McIntyre, J., & Gehlbach, H. (2014). Measuring parent perceptions of school climate. Psychological Assessment, 26(1), 314.
  • Schunk, D. H. (2014). Learning theories: An educational perspective. 6th edition, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River.
  • Selanik Ay T., & Aydoğdu, B. (2016). Sınıf öğretmenlerinin aile katılımına yönelik görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 562-590. doi: 10.14520/adyusbd.04626.
  • Sheldon, S. B. (2003). Linking school–family–community partnerships in urban elementary schools to student achievement on state tests. The Urban Review, 35(2), 149-165.
  • Teachman, J. D., Paasch, K., & Carver, K. (1997). Social capital and the generation of human capital. Social Forces, 75(4), 1343–1359. https://doi.org/10.2307/2580674
  • Toprakçı, E., & Gülmez, D. (2018). Velilerin penceresinden öğrencilerin eğitim hayatı (Anılar bağlamında nitel bir analiz). Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - Journal of Qualitative Research in Education, 6(1), 253-275. doi.10.14689/issn.2148-2624.1.6c1s11m.
  • Tsai, Y-W. (2009). The impact of dialogıc reading: Facilitating language acquisition of young children with hearing impairments in Taiwan. Unpublished Doctorate Thesis, The Pennsylvania State University, U. S.
  • Tümkaya, S., & Yeşiloğlu, F. (2021). İlkokul eğitiminde aile katılımına ve engellerine ilişkin öğretmen ve veli görüşleri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Adana'nın Kurtuluşunun 100. Yılına Özel Sayı, 155-169.
  • Vural, Ö., Çetin, E., Akay-Celep, D., Uslu, E., & Başaran, M. (2021). İlkokul velilerinin Covid-19’a karşı metaforik algıları. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 165-187.
  • Whitehurst, G. J. (1992). Dialogic reading: An effective way to read to preschoolers. http://www.readingrockets.org/article/dialogic-reading-effective-way-read-aloud-young-children.
  • Whitehurst, G. J., & Lonigan, C. J. (1998). Child development and emergent literacy. Child Development, 69, 848-872.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yopp, R. H., & Yopp, H. K. (2006). Informational texts as read alouds in school and home. Journal of literacy research, 38, 37-51.
  • Yurtbakan, E. (2022). İlkokul 2. sınıf öğrencilerinin okuma becerilerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Trabzon Üniversitesi, Trabzon.
  • Yurtbakan, E. (2020). Etkileşimli okuma: Bir içerik analizi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(1), 135-156.
  • Yurtbakan, E., & Akyıldız, S. (2020). Aile okul algısı ve katılımı ölçeği: Bir geçerlik ve güvenirlik çalışması. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(30), 328-346.
  • Yurtbakan, E., Erdoğan, T., & Erdoğan, Ö. (2021). Etkileşimli okumanın okuma motivasyonuna etkisi. Eğitim ve Bilim, 46(206), 161-180.
  • Zevenbergen, A. A., Worth, S., Dretto, D., & Travers, K. (2016): Parents’ experiences in a home-based dialogic reading programme. Early Child Development and Care, 188(6), 862-874. doi.10.1080/03004430.2016.1241775.

Dialogic Reading in School Perceptions and Participation of Parents of Primary School 2nd Grade Students

Yıl 2024, Cilt: 25 Sayı: 2, 943 - 972, 30.08.2024

Öz

The study was carried out to determine the effect of dialogic reading on school perceptions and participation of parents of 2nd grade primary school students. In the study, the embedded design of the mixed method (experimental design with pre-post test control group in the quantitative part, special case design in the qualitative part) was used. Ten parents were included in each of the control group and experimental group by means of convenient case sampling. While dialogic reading practice was carried out with the parents in the experimental group twice a week for six weeks, meetings were held with the parents in the control group. Before and after the application, data were collected from the parents with the “Scale of Perception and Participation in School from Parents”. In addition, semi-structured interviews were conducted with parents. Quantitative data obtained from parents were analyzed with Wilcoxon Signed Ranks test and qualitative data were analyzed with descriptive analysis. As a result of the analysis; Although dialogic reading supports parent development, it has been revealed that it does not create a statistically significant difference in the sub-dimensions of school perception, student development and barriers to school participation. In addition, it has been determined that parents perceive the school as an educational place and expect a good education from the school.

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (1989). Özel ve devlet liselerinde veli beklentilerinin örgütsel ve yönetsel boyutları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 85-91.
  • Akan, D., & Yarım, M. A. (2019). İlkokul öğrencilerinin okul ve okul müdürü kavramlarına ilişkin metaforik algıları. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 223-233.
  • Alisinanoğlu, F., Bay, D. N., & Şimşek, Ö. (2014). Okul öncesi eğitimde okul aile işbirliği ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 15, Sayı 1, 1-13.
  • Ardakoç, İ. (2020). Eğitimde veli/ aile katılımı: Engeller ve öneriler. Alanyazın, 1(2), 75-84.
  • Arslan, P. (2020). Okul kavramına ilişkin metaforlar. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3(1), 1-14.
  • Artan-Yücetaş, G., & Kahramanoğlu, R. (2020). Eğitimde veli katılımına yönelik çalışmaların incelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi [MSKU Journal of Education], 7(2),
  • Ayaydın, Y., & Katılmış, A. (2018). Ortaokullardaki fiziki koşullara ilişkin veli görüş ve beklentilerinin incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 8(4), 790-807.
  • Barge, J. K., & Loges, E. L. (2011). Parent, student, and teacher perceptions of parental involvement. Journal of Applied Communications Research, 31(2), 140-163.
  • Brickman, S. O. (2002). Effects of a joint book reading strategy on event start. Unpublished Doctorate Thesis, Oklahoma University, U. S.
  • Carrasco, C., Alarcón, R., & Trianes, M. V. (2017). Social adjustment and cooperative work in primary education: Teachers’ and parents’ view. Revista de Psicodidáctica, 22(2), 1-15. doi:10.1387/RevPsicodidact.17133
  • Ceyhan, S. (2019). Etkileşimli sesli okumanın öğrencilerin okuduğunu anlama, okuma motivasyonu ve akıcı okumalarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Cutting, J. E. R. (2011). The use of video-based instruction, performance feedback, and role play in teaching caregivers of preschool-aged children to use dialogic reading strategies. Unpublished Doctorate Thesis, Northeastern University Boston, Massachusetts.
  • Çelebi-Öncü, E. (2016). Etkileşimli kitap okumanın beş-altı yaş çocuklarının sosyal durumlara yaklaşımlarına etkisinin incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 4(4), 489-503.
  • Desforges, C., & Abouchaar, A. (2003). The impact of parental ınvolvement, parental support and family education on pupil achievement and adjustment: A literature review. London: Department for Education and Skills
  • Duffy, T. M., & Cunningham, D. J. (1996). Constructivism: Implications for the design and delivery of instruction. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research for educational communications and technology. NY: Macmillan Library Reference USA.
  • Erdem, E., & Kaf, Ö. (2022). Velilerin sınıf öğretmenlerine yönelik metaforik algıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(82), 480-494.
  • Ergül, C., Sarıca, A. D., & Akoğlu, G. (2016). Etkileşimli kitap okuma: dil ve erken okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesinde etkili bir yöntem. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 17(2), 193-204. doi. 10.21565/ozelegitimdergisi.246307
  • Ertem, H. Y., & Gökalp, G. (2020). Velilerin okul iklimi ve veli katılımı algılarının velilerin eğitim durumu ve çocuklarının öğrenim kademesine göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 78-91. doi: 10.16986/HUJE.2018040670
  • Ertürk, R. (2021). İlkokul öğrencilerinin okul kavramına yönelik algıları: metafor çalışması. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 13(25), 774-788.
  • Ganotice Jr. F. A., Downing, K., Mak, T., Chan, B., & Lee, W. Y. (2017) Enhancing parent-child relationship through dialogic reading. Educational Studies, 43(1), 51-66. doi.10.1080/03055698.2016.1238340
  • Gonida, E. N., & Cortina, K. S. (2014). Parental involvement in homework: Relations with parent and student achievementrelated motivational beliefs and achievement. British Journal of Educational Psychology, 84, 376-396.
  • Griffith, J. (1998). The relation of school structure and social environment to parent involvement in elementary schools. The Elementary School Journal, 99(1), 53-80.
  • Günay-Bilaloğlu, R., & Aktaş Arnas, Y. (2019). Okul öncesi eğitimde aile katılımı engelleri ve süreçte karşılaşılan sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3), 804-823. doi: 10.16986/HUJE.2018043536
  • Harris, E., & Wimer, C. (2004). Engaging with families in out-of-school time learning. Harvard family research project, Number 4.
  • Hoover-Dempsey, K. V., & Sandler, H. M. (1997). Why do parents become involved in their children's education? Review of Educational Research, 67(1), 3–42. https://doi.org/10.2307/1170618
  • Hornby, G., & Lafaele, R. (2011). Barriers to parental involvement in education: An explanatory model. Educational Review, 63(1), 37–52. https://doi.org/10.1080/00131911.2010.488049
  • Irish, C. K. (2016). Dialogic reading in the home environment: A multiple case study of six families. Unpublished Doctorate Thesis, Mason University, U. S.
  • Jacobs, G. M., & Kimura, H. (2013). Cooperative learning and teaching. In the series, English language teacher development. Alexandria, VA: TESOL (Teachers of English to Speakers of Other Languages).
  • Kikuta, C. B. (2015). Changes in dialogic book reading patterns of parent’s reading with their children. Unpublished Doctorate Thesis, Hawai’i at Manoa University, U. S.
  • Kim, Y. B. (2010). Dialogic reading as homework for parents of children in child care: a test of Bronfenbrenner's hypothesis about parent involvement. Unpublished Doctorate Thesis, Wisconsin-Madison University, U. S.
  • Knisely, K. (2011). Literature review: How much does parental involvement really affect the student’s success? Retrieved from http://kniselymtt.pbworks.com/f/EDCI6300_kknisely_LiteratureReview.pdf
  • Kotaman, H. (2008). Türk ana babalarının çocuklarının eğitim öğretimlerine katılım düzeyleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 135-149.
  • Kramer, N. S. (1995). Tarih Sümer'de başlar. (Çev: Muazzez İlmiye Çığ). Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Lara, L., & Saracostti, M. (2019) Effect of parental involvement on children’s academic achievement in Chile. Front. Psychol. 10(1464), 1-5. doi: 10.3389/fpsyg.2019.01464.
  • Lezotte, L. W. (1991). Correlates of effective schools: The first and second generation. Okemos, MI: Effective Schools Products, Ltd.
  • McNeal, R. B., Jr. (1999). Parental involvement as social capital: Differential effectiveness on science achievement, truancy, and dropping out. Social Forces, 78(1), 117–144. https://doi.org/10.2307/3005792
  • McSwiggan, K. (2017). Factors that influence parental perceptions of the utility and value of dialogic reading strategies with young children. Unpublished Doctorate Thesis, Psychology Fairleigh Dickinson University, U. S.
  • Mol, S. E., Bus, A. G., & De Jong, M. T. (2008). Interactive Book Reading in Early Education: A Tool to Stimulate Print Knowledge as Well as Oral Language. Review of Educational Research, 79(2), 979-1007.
  • Morgan, P., & Meier, C. R. (2008). Dialogic reading’s potential to improve children’s emergent literacy skills and behavior. Preventing School Failure, 52(4), 11-16.
  • Nakamura, Y. (2000) Clear identification of fundamental idea of Nakamura’s technique and its applications. The 12th World Conference on Earthquake Engineering, Auckland, New Zealand, 30 January-4 February 2000.
  • Nartgün, Ş., & Kaya, A. (2016). Özel okul velilerinin beklentileri doğrultusunda okul imajı oluşturma. Journal of Research in Education and Teaching, 5(2), 154–167.
  • Nokali, N. E., Bachman, H. J., & Votruba‐Drzal, E. (2010). Parent involvement and children’s academic and social development in elementary school. Child development, 81(3), 988-1005.
  • Ping, M. T. (2014). Group interactions in dialogic book reading activities as a language learning context in pre-school. Learning, Culture and Social Interaction, 3, 146–158.
  • Purpura, D. J., Napoli, A. R., Wehrspann, E. A., & Gold, Z. S. (2017). Causal connections between mathematical language and mathematical knowledge: A Dialogic reading intervention, Journal of Research on Educational Effectiveness, 10:1, 116-137. doi: 10.1080/19345747.2016.1204639.
  • Robb, M. B. (2010). New ways of reading: The impact of an interactive book on young children’s storycomprehension and parent-child dialogic reading behavior., Unpublished Doctorate Thesis, California Riverside University, U. S.
  • Sağlam, M., & Çalışkan, Z. (2017). Okul öncesi eğitimde aile katılımına ilişkin ebeveyn ve öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 2(2), 39-49.
  • Schueler, B. E., Capotosto, L., Bahena, S., McIntyre, J., & Gehlbach, H. (2014). Measuring parent perceptions of school climate. Psychological Assessment, 26(1), 314.
  • Schunk, D. H. (2014). Learning theories: An educational perspective. 6th edition, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River.
  • Selanik Ay T., & Aydoğdu, B. (2016). Sınıf öğretmenlerinin aile katılımına yönelik görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 562-590. doi: 10.14520/adyusbd.04626.
  • Sheldon, S. B. (2003). Linking school–family–community partnerships in urban elementary schools to student achievement on state tests. The Urban Review, 35(2), 149-165.
  • Teachman, J. D., Paasch, K., & Carver, K. (1997). Social capital and the generation of human capital. Social Forces, 75(4), 1343–1359. https://doi.org/10.2307/2580674
  • Toprakçı, E., & Gülmez, D. (2018). Velilerin penceresinden öğrencilerin eğitim hayatı (Anılar bağlamında nitel bir analiz). Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - Journal of Qualitative Research in Education, 6(1), 253-275. doi.10.14689/issn.2148-2624.1.6c1s11m.
  • Tsai, Y-W. (2009). The impact of dialogıc reading: Facilitating language acquisition of young children with hearing impairments in Taiwan. Unpublished Doctorate Thesis, The Pennsylvania State University, U. S.
  • Tümkaya, S., & Yeşiloğlu, F. (2021). İlkokul eğitiminde aile katılımına ve engellerine ilişkin öğretmen ve veli görüşleri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Adana'nın Kurtuluşunun 100. Yılına Özel Sayı, 155-169.
  • Vural, Ö., Çetin, E., Akay-Celep, D., Uslu, E., & Başaran, M. (2021). İlkokul velilerinin Covid-19’a karşı metaforik algıları. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 165-187.
  • Whitehurst, G. J. (1992). Dialogic reading: An effective way to read to preschoolers. http://www.readingrockets.org/article/dialogic-reading-effective-way-read-aloud-young-children.
  • Whitehurst, G. J., & Lonigan, C. J. (1998). Child development and emergent literacy. Child Development, 69, 848-872.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yopp, R. H., & Yopp, H. K. (2006). Informational texts as read alouds in school and home. Journal of literacy research, 38, 37-51.
  • Yurtbakan, E. (2022). İlkokul 2. sınıf öğrencilerinin okuma becerilerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Trabzon Üniversitesi, Trabzon.
  • Yurtbakan, E. (2020). Etkileşimli okuma: Bir içerik analizi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(1), 135-156.
  • Yurtbakan, E., & Akyıldız, S. (2020). Aile okul algısı ve katılımı ölçeği: Bir geçerlik ve güvenirlik çalışması. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(30), 328-346.
  • Yurtbakan, E., Erdoğan, T., & Erdoğan, Ö. (2021). Etkileşimli okumanın okuma motivasyonuna etkisi. Eğitim ve Bilim, 46(206), 161-180.
  • Zevenbergen, A. A., Worth, S., Dretto, D., & Travers, K. (2016): Parents’ experiences in a home-based dialogic reading programme. Early Child Development and Care, 188(6), 862-874. doi.10.1080/03004430.2016.1241775.
Toplam 64 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm İnceleme Makalesi
Yazarlar

Ergün Yurtbakan 0000-0001-8811-6320

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yurtbakan, E. (2024). İlkokul 2. Sınıf Öğrenci Ebeveynlerinin Okul Algılarında ve Katılımlarında Etkileşimli Okuma. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 943-972. https://doi.org/10.29299/kefad.1269308

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124