Bu çalışmayla, üç boyutlu
dinamik geometri yazılımı Cabri 3D ile zenginleştirilmiş bir öğrenme ortamının
7. sınıf öğrencilerinin uzamsal yönelim becerileri üzerindeki etkisi ve 7.
sınıf öğrencilerinin uzamsal yönelim becerileri ile matematik başarıları ve
geometri anlama seviyeleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Yarı deneysel olarak tasarlanan çalışma 41 deney 45 kontrol grubu öğrencisiyle
birlikte yürütülmüştür. Deney grubu çok küplü geometrik cisimlere yönelik
dersleri 2 hafta boyunca bilgisayar laboratuvarında Cabri 3D kullanarak
işlerken, kontrol grubu geometri derslerini sınıf ortamında geleneksel yolla
almıştır. Her iki gruptaki öğrencilere uygulama öncesinde ve sonrasında uzamsal
yönelim becerisi testi ve uygulama sonrasında van Hiele geometri anlama sınavı
uygulanmıştır. Araştırma sonuçları deney grubu için oluşturulan öğrenme
ortamının öğrencilerin uzamsal yönelim becerilerini geliştirmede daha etkili
olduğunu göstermiştir. Ayrıca uzamsal yönelim becerisi ile matematik başarısı
ve van Hiele geometri anlama seviyesi arasında pozitif yönde ve orta düzeyde
anlamlı bir ilişki çıkmıştır. Öğrencilerinin uzamsal yönelim becerilerini geliştirmek
isteyen öğretmenlerin derslerinde bu çalışmada oluşturulan öğrenme ortamlarına benzer
öğrenme ortamları tasarlamaları önerilmektedir.
Uzamsal yönelim becerisi dinamik geometri yazılımı bilgisayar destekli öğrenme ortamı
The purpose of this study is to present the effect of using Dynamic
Geometry Software Cabri 3D on spatial orientation skills of the 7th
grade student while teaching the geometry subject of multiple cubical objects.
It is also aimed to investigate the correlations among spatial orientation
skill, mathematics achievement and level of geometry understanding of the
students. The quasi-experimental model was used in the study. There were 41
students in experimental group and 45 students in control group. Experiment
group students took the course with the assistance of Cabri 3D while the control
group students received traditional instruction for two weeks. Both group
students took spatial orientation test before and after the implementation and
van Hiele geometry understanding test only after the study. The results of the
study showed that the learning environment designed for the experimental group
was more effective for developing students’ spatial orientation skills. In
addition, a positive and significant correlation was found between achievement
in mathematics and spatial orientation skills as geometry understanding levels
and spatial orientation skills. Teachers who want to improve their students’
spatial orientation skills could design such an environment as in the present
study.
Spatial orientation skill dynamic geometry software computer-based learning environment
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Diğer ID | 1639 |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 6 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |