Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Güneş Sistemi ve Ötesi Ünitesinde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanılmasının Öğrenci Akademik Başarısına Etkisi

Yıl 2018, , 181 - 189, 15.01.2018
https://doi.org/10.24106/kefdergi.375861

Öz

Araştırmada; Artırılmış Gerçeklik uygulamalarının Fen Bilimleri dersi Güneş Sistemi ve Ötesi ünitesinde kullanılmasının öğrenci akademik başarısına etkisi ve öğrencilerin bu uygulamalar hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Kocaeli’nin Dilovası ilçesindeki bir ilköğretim okulunun 7. Sınıfındaki 45 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada öntest–sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmacılar veri toplama aracı olarak Güneş Sistemi ve Ötesi Başarı Testi (GSÖBT) geliştirmişlerdir. Verilerin analizi sonucunda deney gurubunda uygulanan Artırılmış Gerçeklik uygulamalarının akademik başarıyı olumlu olarak etkilediği belirlenmiştir.


Kaynakça

  • Abdüsselam, M. S.,Karal H. (2012). Fizik öğretiminde artırılmış gerçeklik ortamlarının öğrenci akademik başarısı üzerine etkisi: 11. sınıf manyetizma konusu örneği, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 20.
  • Aktamış, H.,Arıcı, V.A. (2013). Fen Eğitiminde Sanal Gerçeklik Programları Üzerine Bir Çalışma: “Güneş Sistemi Ve Ötesi: Uzay Bilmecesi” Ünitesi Örneği. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın
  • Anderson, L. W. & Krathwohl, D.R. (2001). Taxonomy for Learning, Teaching. And Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives. Needham Heights, MA: Allyn& Bacon.
  • Arslan, A. ve Elibol, M. (2015). Eğitsel artırılmış gerçeklik uygulamalarının incelenmesi: Android işletim sistemi örneği. International Journal of Human Sciences, 12(2), 1792-1817.
  • Baleisis, A.,Dokter, E. & Magee, M. (2007). Programming the universe: stellarium scripting as an inquiry tool in introduc-tory college astronomy. American Astronomical Society, 39, 737-741.
  • Deniş Çeliker, H. (2012). Fen Ve Teknoloji Dersi “Güneş Sistemi Ve Ötesi: Uzay Bilmecesi” Ünitesinde Proje Tabanlı Öğ-renme Uygulamalarının Öğrenci Başarılarına, Yaratıcı Düşünmelerine, Fen ve Teknolojiye Yönelik Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Can, A. (2013). SPSS İle Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi, Pegem Akademi, s. 137.
  • Chen, C. H.,Yang, J. C., Shen, S. & Jeng, M. C. 2007. A desktop virtual reality earth motion system in astronomy educa-tion. Educational Technology and Society. 10, 289-304.
  • Cuendet, S.,Bonnard, Q., Do-Lenh S. & Dillenbourg, P. (2013). Designing augmented reality forthe classroom, Computers and Education. 68, 557–569.
  • Ersoy, H., Duman, E., ve Öncü, S. (2016).Artırılmış gerçeklik ile motivasyon ve başarı: deneysel bir çalışma, Journal of Instructional Technologies & Teacher Education. 5(1) 39-44
  • Ibáñez, M. B.,DiSerio, Á., Villarána, D. & Kloosa, C. (2014). Experimenting with electromagnetism usin augmented rea-lity: Impact on flow student experience and educational effectiveness. Computers&Education, 71, 1–13.
  • İbili Emin ve Şahin, S. (2013). Artırılmış gerçeklik ile interaktif 3d geometri kitabı yazılımın tasarımı ve geliştirilmesi: AR-GE3D. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 13(1), 1-8
  • Kaufmann H, Schmalstieg D, & Wagner M.(2000). Construct3D: A Virtual Reality Application for Mathematics and Geo-metry education. Educationand Information Technologies.5:4, 263-276.
  • Küçük, S., Yılmaz, R., & Göktaş, Y. (2014). İngilizce Öğreniminde Artırılmış Gerçeklik: Öğrencilerin Başarı, Tutum ve Bilişsel Yük Düzeyleri. Eğitim ve Bilim Dergisi. 39(176), 393-404.
  • Lee, K. (2012). Augmented reality in educationand training. Springer Science & Business Media B.V.,56(2) 13–21.
  • Megahed, N.A. (2014).Augmented Reality based-learning assistant for architectural education. International Journal on Advances in Education Research. 1, 35-50.
  • Özabacı, N., Olgun, A. (2011). Bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminin fen bilgisi dersine ilişkin tutum, bilişüstü beceriler ve fen bilgisi başarısı üzerine bir çalışma, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 37 (093-107)
  • Pasaréti, O.,Hajdú, H., Matuszka, T., Jámbori, A., Molnár, I., & Turcsányi-Szabó, M. (2010).Augmented Reality in educa-tion. ELTE IK.
  • Serio, Á.,Ibáñez, M. B. & Kloos, C. D. (2013). Impact of an augmented reality system on students’ motivation for a visual art course. Computers&Education. 68, 586-596.
  • Shelton, B. E.,& Hedley, N. R. (2002). Using augmented reality for teaching earth-sun relationship to undergraduate geog-raphy students. The First IEEE International Augmented Reality Toolkit Workshop, 1-8
  • Şenel Çoruhlu, T. ve Çepni, S. (2016). Zenginleştirilmiş 5E modelinin öğrenci kavramsal değişimi üzerine etkisi: astronomi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi. 24 (4) 1785-1802.
  • Tekin, H. (1996).Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (9. Baskı).Yargı Kitap ve Yayın Evi.
  • Tekindal, S. (2009).Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri (2.baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Tuğtekin, U. (2014). UFUXAR-Augmented reality projesi. 16. Akademik Bilişim Konferansı’nda sunulmuş bildiri. Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Tülü, M. & Yılmaz, M. (2012). Iphone ile artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitim alanında kullanılması. 14.Akademik Bilişim Konferansı’nda sunulmuş bildiri. Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Uğur, İ. ve Apaydın, Ş.C. (2014). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının reklam beğeni düzeyindeki rolü, NWSA-Humanities, 4C0185, 9(4), 145-156.
  • Yılmaz, H. (1997).Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (2. Baskı). Konya: Öz Eğitim Basım Yayın.

The Impact of Using Augmented Reality Technology in The Solar System and Beyond Unit on The Academic Achievement of The Students

Yıl 2018, , 181 - 189, 15.01.2018
https://doi.org/10.24106/kefdergi.375861

Öz

In the research, the impact of using Augmented Reality applications in "the Solar System and Beyond unit" of Science lesson on the academic achievement of the students and the opinions of the students on these applications have been examined. 45 students in the 7th grade of an elementary school in the Dilovası district of Kocaeli constitute the study group of the research. In the research, quasi-experimental design with pretest-posttest control group has been used. As data collection tools, the Solar System and Beyond Achievement Test (SSBAT) by the researchers was used. As a result of the data analysis, a significant difference in favour of the experimental group was found.


Kaynakça

  • Abdüsselam, M. S.,Karal H. (2012). Fizik öğretiminde artırılmış gerçeklik ortamlarının öğrenci akademik başarısı üzerine etkisi: 11. sınıf manyetizma konusu örneği, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 20.
  • Aktamış, H.,Arıcı, V.A. (2013). Fen Eğitiminde Sanal Gerçeklik Programları Üzerine Bir Çalışma: “Güneş Sistemi Ve Ötesi: Uzay Bilmecesi” Ünitesi Örneği. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın
  • Anderson, L. W. & Krathwohl, D.R. (2001). Taxonomy for Learning, Teaching. And Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives. Needham Heights, MA: Allyn& Bacon.
  • Arslan, A. ve Elibol, M. (2015). Eğitsel artırılmış gerçeklik uygulamalarının incelenmesi: Android işletim sistemi örneği. International Journal of Human Sciences, 12(2), 1792-1817.
  • Baleisis, A.,Dokter, E. & Magee, M. (2007). Programming the universe: stellarium scripting as an inquiry tool in introduc-tory college astronomy. American Astronomical Society, 39, 737-741.
  • Deniş Çeliker, H. (2012). Fen Ve Teknoloji Dersi “Güneş Sistemi Ve Ötesi: Uzay Bilmecesi” Ünitesinde Proje Tabanlı Öğ-renme Uygulamalarının Öğrenci Başarılarına, Yaratıcı Düşünmelerine, Fen ve Teknolojiye Yönelik Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Can, A. (2013). SPSS İle Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi, Pegem Akademi, s. 137.
  • Chen, C. H.,Yang, J. C., Shen, S. & Jeng, M. C. 2007. A desktop virtual reality earth motion system in astronomy educa-tion. Educational Technology and Society. 10, 289-304.
  • Cuendet, S.,Bonnard, Q., Do-Lenh S. & Dillenbourg, P. (2013). Designing augmented reality forthe classroom, Computers and Education. 68, 557–569.
  • Ersoy, H., Duman, E., ve Öncü, S. (2016).Artırılmış gerçeklik ile motivasyon ve başarı: deneysel bir çalışma, Journal of Instructional Technologies & Teacher Education. 5(1) 39-44
  • Ibáñez, M. B.,DiSerio, Á., Villarána, D. & Kloosa, C. (2014). Experimenting with electromagnetism usin augmented rea-lity: Impact on flow student experience and educational effectiveness. Computers&Education, 71, 1–13.
  • İbili Emin ve Şahin, S. (2013). Artırılmış gerçeklik ile interaktif 3d geometri kitabı yazılımın tasarımı ve geliştirilmesi: AR-GE3D. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 13(1), 1-8
  • Kaufmann H, Schmalstieg D, & Wagner M.(2000). Construct3D: A Virtual Reality Application for Mathematics and Geo-metry education. Educationand Information Technologies.5:4, 263-276.
  • Küçük, S., Yılmaz, R., & Göktaş, Y. (2014). İngilizce Öğreniminde Artırılmış Gerçeklik: Öğrencilerin Başarı, Tutum ve Bilişsel Yük Düzeyleri. Eğitim ve Bilim Dergisi. 39(176), 393-404.
  • Lee, K. (2012). Augmented reality in educationand training. Springer Science & Business Media B.V.,56(2) 13–21.
  • Megahed, N.A. (2014).Augmented Reality based-learning assistant for architectural education. International Journal on Advances in Education Research. 1, 35-50.
  • Özabacı, N., Olgun, A. (2011). Bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminin fen bilgisi dersine ilişkin tutum, bilişüstü beceriler ve fen bilgisi başarısı üzerine bir çalışma, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 37 (093-107)
  • Pasaréti, O.,Hajdú, H., Matuszka, T., Jámbori, A., Molnár, I., & Turcsányi-Szabó, M. (2010).Augmented Reality in educa-tion. ELTE IK.
  • Serio, Á.,Ibáñez, M. B. & Kloos, C. D. (2013). Impact of an augmented reality system on students’ motivation for a visual art course. Computers&Education. 68, 586-596.
  • Shelton, B. E.,& Hedley, N. R. (2002). Using augmented reality for teaching earth-sun relationship to undergraduate geog-raphy students. The First IEEE International Augmented Reality Toolkit Workshop, 1-8
  • Şenel Çoruhlu, T. ve Çepni, S. (2016). Zenginleştirilmiş 5E modelinin öğrenci kavramsal değişimi üzerine etkisi: astronomi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi. 24 (4) 1785-1802.
  • Tekin, H. (1996).Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (9. Baskı).Yargı Kitap ve Yayın Evi.
  • Tekindal, S. (2009).Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri (2.baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Tuğtekin, U. (2014). UFUXAR-Augmented reality projesi. 16. Akademik Bilişim Konferansı’nda sunulmuş bildiri. Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Tülü, M. & Yılmaz, M. (2012). Iphone ile artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitim alanında kullanılması. 14.Akademik Bilişim Konferansı’nda sunulmuş bildiri. Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Uğur, İ. ve Apaydın, Ş.C. (2014). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının reklam beğeni düzeyindeki rolü, NWSA-Humanities, 4C0185, 9(4), 145-156.
  • Yılmaz, H. (1997).Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (2. Baskı). Konya: Öz Eğitim Basım Yayın.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Diğer ID 1819
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Esma Buluş Kırıkkaya

Melek Şentürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2018
Kabul Tarihi 14 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Buluş Kırıkkaya, E., & Şentürk, M. (2018). The Impact of Using Augmented Reality Technology in The Solar System and Beyond Unit on The Academic Achievement of The Students. Kastamonu Education Journal, 26(1), 181-189. https://doi.org/10.24106/kefdergi.375861

Cited By










Astronomi Öğrenme Ortamlarını Zenginleştirmeye Yönelik Bir Uygulama: Star Walk 2
Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi - Instructional Technology and Lifelong Learning
https://doi.org/10.52911/itall.1026242





Astronomi Başarı Testi Geliştirme: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi
Fulya ÖNER ARMAĞAN
https://doi.org/10.46762/mamulebd.582883






10037