Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitim felsefesi inançlarını
belirlemek ve eğitim inançları ve demokratik tutumları arasındaki ilişkiyi
ortaya koymaktır. Nicel araştırma yöntemine göre desenlenen bu araştırma,
betimsel nitelik taşımaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Necmettin Erbakan
Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğretim görmekte olan toplam 263 öğretmen
adayı oluşturmuştur. Araştırma verilerinin toplanmasında Yılmaz, Altınkurt,
Çokluk (2011) tarafından geliştirilen “Eğitim İnançları Ölçeği” ve Gözütok
(1995) tarafından geliştirilen “Demokratik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır.
Verilerin analizinde betimsel istatistikler, Mann Whitney U ve Spearman Sıra
Farkları Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre
öğretmen adaylarının en çok varoluşçu ve ilerlemeci eğitim felsefesini
benimsedikleri; eğitim felsefelerinin cinsiyet ve öğretmenlik programına göre
farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının eğitim felsefeleri
ile demokratik tutumları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur.
eğitim felsefesi inançları öğretmen adayları demokratik tutum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 24 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |