Bu çalışmanın amacı MIT App Inventor (AI)’ın eğitsel mobil uygulama geliştirme aracı olarak öğretmenler tarafından kabulünü araştırmaktır. Çalışma kapsamında öğretmenlerin AI’yı kullanmalarındaki davranışsal niyetleri üzerinde algılanan yarar, algılanan kullanım kolaylığı ve algılanan eğlencenin etkileri incelenmiştir. Araştırmada ilişkisel yöntem kullanılmıştır. Bu çalışmanın katılımcılarını devlet okullarında görev yapan, gönüllü 50 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma sonuçları, algılanan kullanım kolaylığı, algılanan yarar ve algılanan eğlence arasında anlamlı ilişki olduğunu göstermektedir. Ayrıca algılanan kullanım kolaylığı, algılanan yarar ve algılanan eğlencenin AI kullanımındaki davranışsal niyeti yordadığını, algılanan eğlencenin hem algılanan yarar hem de algılanan kullanım kolaylığının önemli bir yordayıcısı olduğunu ve algılanan kullanım kolaylığının algılanan yararın önemli bir yordayıcısı olduğunu da göstermektedir.
Teknoloji Kabul Modeli MIT App Inventor Eğitsel Mobil Uygulama Öğretmen
The purpose of this study was to investigate teachers’ acceptance of MIT App Inventor (AI) as an educational mobile application development tool. The study examined effects of perceived usefulness, ease of use and perceived enjoyment on the behavioral intention of teachers using the AI. In this study, correlational research design was used. The participants of this study were 50 volunteer teachers who work in public schools. The findings of the study showed that there was a significant relationship among perceived usefulness, ease of use and perceived enjoyment. Also, perceived usefulness, ease of use and perceived enjoyment seemed to affect behavioral intention while perceived enjoyment affected both perceived usefulness and ease of use. Moreover, ease of use affected perceived usefulness.
Technology Acceptance Model MIT App Inventor Educational Mobile Application Teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |