The aim of the study is to reveal the changes in academ-ic achievement, digital empowerment status and inquiry skills of biology teacher candidates using digital story de-velopment environment in laboratory practice course. The study group, in the 2015-2016 academic year, Necmettin Erbakan University, Ahmet Kelesoglu Faculty of Education, Department of Mathematics and Science Education, Biology Education Department consisted of second grade teacher candidates. A mixed method has been adopted as a re-search model. The data collection tool was developed by researchers ‘Personal Information Form’, ‘Success Test’ and ‘Structured Form for Use of Digital Story Development Environment’ were used. In addition, ‘Inquiry Skills Scale’ developed by Aldan-Karademir and Saraçoğlu (2013) and ‘Digital Empowerment Scale’ developed by Akkoyunlu, Yılmaz Soylu and Çağlar (2010) were used. Quantitative data obtained within the scope of the research were ana-lyzed by using computerized statistical package program. As a result of the research, biology teacher candidates who use digital story development environment supported by Web 2.0 technologies in ‘Laboratory Applications’ course; it is concluded that both academic achievements, digital empowerment and inquiry skills increase with digital sto-ries. In addition, it was concluded that digital stories had a very positive effect on students' learning process and on the use of technology
ICT Entegration Digital Story Science Education Teacher Candidate Web 2.0 Technologies
Araştırmanın amacı laboratuvar uygulama dersinde di-jital hikâye geliştirme ortamını kullanan biyoloji öğretmeni adaylarının akademik başarıları, sayısal yetkinlik durumları ve sorgulayıcı öğrenme durumlarındaki değişimi ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eği-tim-öğretim yılında, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalında öğreni-mine devam eden 2.sınıf öğretmen adayları oluşturmakta-dır. Araştırma modeli olarak karma yöntem benimsenmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından gelişti-rilen “Kişisel Bilgi Formu”, “Başarı Testi”, “Dijital Hikâye Geliştirme Ortamının Kullanımına Yönelik Yapılandırılmış Form” ile Aldan-Karademir ve Saraçoğlu (2013) tarafından geliştirilen “Sorgulama Becerileri Ölçeği” ve Akkoyunlu, Yılmaz Soylu ve Çağlar (2010) tarafından geliştirilen “Sayı-sal Yetkinlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen nicel veriler bilgisayarlı istatistik paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın nitel verilerinin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştır-ma sonucunda, Web 2.0 teknolojileri ile desteklenmiş dijital hikâye geliştirme ortamını “Laboratuvar Uygulamaları” dersinde kullanan biyoloji öğretmeni adaylarının; dijital hikayeler sayesinde hem akademik başarılarının hem sayı-sal yetkinliklerinin hem de sorgulama becerilerinin arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Buna ek olarak yapılan görüşmeler-de dijital hikâyelerin öğrencilerin öğrenme sürecinde ve teknoloji kullanımı boyutlarında çok fazla olumlu etkisinin olduğunu sonucuna ulaşılmıştır.
Bit Entegrasyonu Dijital Hikâye Fen Eğitimi Öğretmen Adayı Web 2.0 Teknolojileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 24 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |