Bu araştırmanın amacı Liselere Giriş Sınavı’nda (LGS) 2018 yılından itibaren sorulmaya başlanan beceri temelli soruların; özellikleri, değişme sebepleri, öğretmene ve öğrenciye yansımalarının neler olduğunu öğretmen algılar doğrultusunda incelemektir. Araştırma olgu bilim deseninde gerçekleşmiş nitel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 öğretim yılında Kahramanmaraş’ta ortaokul kademesinde görev yapan, alanından LGS’de soru çıkan 14 gönüllü öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi tercih edilmiştir. Araştırmada öğretmenler beceri temelli soruların; okuma becerisine yönelik, üst düzey zihinsel beceri gerektiren, zorlayıcı, günlük hayatla ilişkili, ayırt edici sorular olduğunu belirtmişlerdir. Beceri temelli sorular öğretmenlerin mesleki gelişimine katkı sağlamakla birlikte, öğretmenlere kaynak ve materyal eksikliği, programı yetiştirememe gibi bazı mesleki zorluklar getirdiği araştırmada ulaşılan bir sonuçtur. Araştırmanın başka bir sonucu beceri temelli soruların öğrencilerin; problem çözme becerileri ile üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeye, bilgiyi anlamlı hale getirmeye, yorum becerisini artırmaya, grafik okuyabilmelerine dönük katkı sağlamasıdır. Ancak beceri temelli soruların akademik anlamda başarısı düşük öğrencilerin başarısızlık duygusuna kapılmaları gibi olumsuz yansımaları da bulunmaktadır.
This study aims at examining teachers’ views on the characteristics of the skill-based questions that have been used in the High
School Entrance Exam (LGS) since 2018, the reasons for their changes, and their reflections on teachers and students. Having
a qualitative research model, the study employed phenomenological design. The working group consisted of 14 volunteer
teachers who worked at secondary school in Kahramanmaraş during the 2019 and 2020 academic year and whose branches
were included in High School Entrance exam. The data were obtained through a semi-structured interview form. Content
analysis was used during data analysis. The participants stated that skill-based questions are daily life related, challenging and
distinctive questions that not only test reading skills but also require high level mental skills. Skill-based questions were
identified to contribute to the teachers’ professional development, yet they led to some professional difficulties such as lack
of resources and materials and unable able to catch up with the curriculum. Besides, skill-based questions were determined to
make contribution to the students' problem-solving skills, higher-order thinking skills, interpretation skills and graphic reading
skills as well as making knowledge meaningful. However, they also had a negative impact on students with low academic
achievement, such as having a sense of failure.
High School Entrance Exam Skill-based questions Central Exams
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2022 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |