Bu araştırmanın amacı, ilkokula yeni başlayan 60-66 aylık öğrencilerin okula hazır oluşları ile ilgili öğretmen görüşlerinin incelenmesidir. Okula hazır oluşları fiziksel, zihinsel, duygusal ve dil gelişimleri açısından ele alınmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Hatay Merkez ilçesine bağlı farklı ilkokullardan 25 birinci sınıf öğretmeni çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veri toplama aracı araştırmacılar tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formudur.Araştırmanın sonucunda, 60-66 aylık öğrencilerin parmak kaslarının yeterince gelişmediği ve boy-ağırlık bakımından okulun/sınıfın fiziksel şartlarına uyum sağlayamadığı tespit edilmiştir. Bu yaş grubu öğrencilerin algılamada problemleri bulunduğu ve ifade edilen durumları anlamada sorun yaşadıkları zihinsel açıdan ulaşılan sonuçlardır. Dil gelişimlerine göre düşüncelerini ifade etme, kendilerini anlatma ve çevresiyle iletişim kurma zorlandıkları becerilerdir.
Okula Hazır Oluş 60-66 Ay Grubu Öğrenci Zihinsel Özellikler Dil Gelişimi Duygusal Özellikler
The purpose of this study is to analyse teachers’ ideas about readiness of 60-66 months old children who just start school in terms of physical, mental, emotional features and language development. This is a qualitative study and standard sampling is used among the purposeful sampling methods. The research group consists of 25 1st year classroom teachers. These teachers work in different primary schools which are in the centre of Hatay. As a data collecting tool, semi-structured interview form is used by the researchersAccording to the results obtained at the end of the research, it is stated that the finger muscles of the children who are 60-66 months old- are not developed sufficiently and they cannot adjust themselves to the physical conditions of the classroom in respect of height-weight ratio. The following ideas are stated by the teachers. These age group students have difficulty in understanding the situations and they also have difficulty in the perception of situations which are expressed. Additionally teachers said that 60-66 months old students have difficulty in expressing themselves and communicating in terms of language development.
Readiness for the School 60-66 Months Old Children Mental Features Language Development Emotional Features
Diğer ID | JA43AR28JP |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 23 Sayı: 3 |