Bu araştırma ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin problem çözme becerilerine yönelik algılarını ve öğrenme sürecinde yardım istemelerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmaya 778 ilköğretim öğrencisi (385 kız, 393 erkek) katılmıştır. Araştırma verileri, “Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri” ve “Öğrenme Sürecinde Yardım İsteme Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde Kruskal Wallis Testi, Mann Whitney U Testi ve Spearman Brown korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Araştırmada ulaşılan bulgulara göre, ilköğretim öğrencilerinin problem çözme becerilerine yönelik algılarında cinsiyete ve sınıf düzeyine göre anlamlı fark bulunmaktadır. İlköğretim öğrencilerinin yardım istemeleri cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterirken sınıf düzeyine göre anlamlı fark saptanmamıştır. İlköğretim öğrencilerinin problem çözme becerilerine yönelik algıları ile yardım istemeleri arasında anlamlı ilişki bulunmaktadır.
This study aims to analyze perceptions of second-level elementary school students about problem solving skills and their help seeking during the learning process. Seven hundred seventy-eight (385 female, 393 male) elementary school students participated in the study. Data were collected through the “Problem Solving Inventory for Children” and “Help Seeking in the Learning Process Scale”. Analysis of the data was conducted via the Kruskal Wallis Test, Mann-Whitney U-Test, and the Spearman Brown correlation coefficient. According to the findings of the study, there was a significant difference between the problem solving skills of elementary school students in terms of gender and grade level. While elementary school students differed significantly in seeking assistance according to their genders, no significant difference was found in terms of their grade levels. There was a significant relationship between the problem solving skills of elementary school teachers and their seeking assistance.
Diğer ID | JA43DR37YV |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 23 Sayı: 2 |