BibTex RIS Kaynak Göster

MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİKSEL DÜŞÜNME VE ÖĞRENCİLERİN MATEMATİKSEL DÜŞÜNMELERİNİN GELİŞTİRİLMESİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2013, Cilt: 21 Sayı: 4, 1487 - 1504, 15.07.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı matematik öğretmen adaylarının matematiksel düşünme ve öğrencilerin matematiksel düşünmelerinin geliştirilmesi hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden özel durum çalışması kullanılarak yürütülen kapsamlı bir çalışmanın bir parçasıdır. Araştırmanın katılımcıları bir eğitim fakültesinin son sınıfında öğrenim gören 4 matematik öğretmen adayıdır. Araştırmanın verileri 5 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Ayrıca bireysel görüşmelerin ardından bir grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analizinden öğretmen adaylarının matematiksel düşünmenin geliştirilmesi için günlük hayatla ilişkilendirme, problem çözme, etkili soru sorma gibi konulara özen göstermeleri gerektiği görüşünde oldukları belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Bukova Güzel, E. (2008). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının matematik öğretmen adayla- rının matematiksel düşünme süreçlerine olan etkisi. eJournal of New World Sciences Aca- demy, 3(4), 678-688.
  • Burton, L. (1984). Mathematical thinking: The struggle for meaning. Journal for Research in Mathematics Education, 15(1), 35-49.
  • Cai, J. (2002). Assessing and understanding U.S. and Chinese students’ mathematical thinking. ZDM, 34(6), 278-290.
  • Cooper, S. (2009). Preservice teachers’ analysis of children’s work to make instructional decisi- ons. School Science and Mathematics, 109(6), 355-362.
  • Crespo, S. (2000). Seeing more than right and wrong answers: Prospective teachers’ interp- retations of students’ mathematical work. Journal of Mathematics Teacher Education, 3, 155-181.
  • Çepni, S. (2009). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (4.Baskı). Trabzon: Celepler Matba- acılık.
  • Dreyfus, D. (1990). <www.bu.edu./wcp/papers/TKno/TKnoStar.htm>, (2003, Kasım 4)
  • Dunlap J. (2001). Mathematical thinking, <http://www.mste.uiuc.edu/courses/
  • ci431sp02/students/jdunlap/WhitePaperII.doc> (2003, Kasım 4)
  • Even, R. ve Tirosh, D. (2008)., In L. D. English (Eds.), Handbook of Teacher Knowledge And Understanding Of Students’ Mathematical Learning and Thinking International Research in Mathematics Education (2nd Edition, pp. 202-222). New York: Routledge.
  • Fraivillig, J. L., Murphy, L. A. & Fuson, K. C. (1999). Advancing children’s mathematical thin- king in Everyday Mathematics Classrooms. Journal for Research in Mathematics Educati- on. 30(2), 148-170.
  • Henderson, R. (2002). <http:// www.doe.mass.edu /frameworks /math /1996/pref.html>, (2003, Kasım 4)
  • Lutfiyya, L.A. (1998). Mathematical thinking of high school in Nebraska. Int. J. Math. Edu. Scı. Technol., Vol. 29, No. 1, 55-64.
  • Mason, J., Burton, L., & Stacey, K. (2010). Thinking Mathematically (Second Edition). Harlow England: Pearson Education Limited.
  • McLeman, L. K., ve Cavell, H. A. (2009). Teaching fractions. Teaching Children Mathematics, 15(8), 494-501.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2011). Ortaöğretim Matematik ( 9, 10, 11 ve 12. sınıflar) Dersi Öğretim Programı & Ortaöğretim Seçmeli Matematik ( 9, 10, 11 ve 12. sınıflar) Dersi Öğretim Prog- ramı, Ankara. <http://ttkb.meb.gov.tr/program.aspx> (2011, Şubat 7)
  • Moss, E. R. (2009). Preservice teachers’ identity development and participation in a video club focused on mathematical thinking. Doctor of Philosophy Dissertation, Purdue University, West Lafayette, Indiana.
  • National Council of Teachers of Mathematics (2000). Principles and Standarts for School Mat- hematics, Reston, VA: NCTM.
  • Nunokawa, K. (2005). Mathematical problem solving and learning mathematics: what we ex- pect students to obtain, Journal of Mathematical Behavior, 24, 325–340.
  • Olkun, S., Toluk Uçar, Z. (2004). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi (Genişletil- miş 3. baskı), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Polya, G. (1997). Nasıl Çözmeli. Çev: F. Halatçı. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Philipp, R. A. (2008). Motivating prospective elementary school teachers to learn mathematics by focusing upon children’s mathematical thinking. Issues in Teacher Education. 17(2), 7-26.
  • Solso, R.L., Maclin, M.K., & Maclin, O.H. (2007). Bilişsel Psikoloji (Çev. A. Ayçiçeği-Dinn). İstanbul: Kitabevi Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6.Baskı). An- kara: Seçkin Yayıncılık.

EXAMINING THE OPINIONS OF PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS ON MATHEMATICAL THINKING AND DEVELOPING STUDENTS’ MATHEMATICAL THINKING

Yıl 2013, Cilt: 21 Sayı: 4, 1487 - 1504, 15.07.2016

Öz

The purpose of this study is to examine the opinions of pre-service mathematics teachers on mathematical thinking and developing students’ on mathematical thinking. The study is a part of a comprehensive research conducted by using case study, which is one of the qualitative research methods. The participants of the study are four pre-service mathematics teachers studying in the final grade in an education faculty. The data of the study was collected through semi-structured interview form. Following the individual interviews, a group meeting was conducted. Data was analyzed using the content analysis. From data analysis it was determined that pre-service teachers agreed on being attentive in the subjects like making associations with daily life, problem solving and effective questioning in order to develop students’ mathematical thinking. In line with the results obtained some suggestions are presented.

Kaynakça

  • Bukova Güzel, E. (2008). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının matematik öğretmen adayla- rının matematiksel düşünme süreçlerine olan etkisi. eJournal of New World Sciences Aca- demy, 3(4), 678-688.
  • Burton, L. (1984). Mathematical thinking: The struggle for meaning. Journal for Research in Mathematics Education, 15(1), 35-49.
  • Cai, J. (2002). Assessing and understanding U.S. and Chinese students’ mathematical thinking. ZDM, 34(6), 278-290.
  • Cooper, S. (2009). Preservice teachers’ analysis of children’s work to make instructional decisi- ons. School Science and Mathematics, 109(6), 355-362.
  • Crespo, S. (2000). Seeing more than right and wrong answers: Prospective teachers’ interp- retations of students’ mathematical work. Journal of Mathematics Teacher Education, 3, 155-181.
  • Çepni, S. (2009). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (4.Baskı). Trabzon: Celepler Matba- acılık.
  • Dreyfus, D. (1990). <www.bu.edu./wcp/papers/TKno/TKnoStar.htm>, (2003, Kasım 4)
  • Dunlap J. (2001). Mathematical thinking, <http://www.mste.uiuc.edu/courses/
  • ci431sp02/students/jdunlap/WhitePaperII.doc> (2003, Kasım 4)
  • Even, R. ve Tirosh, D. (2008)., In L. D. English (Eds.), Handbook of Teacher Knowledge And Understanding Of Students’ Mathematical Learning and Thinking International Research in Mathematics Education (2nd Edition, pp. 202-222). New York: Routledge.
  • Fraivillig, J. L., Murphy, L. A. & Fuson, K. C. (1999). Advancing children’s mathematical thin- king in Everyday Mathematics Classrooms. Journal for Research in Mathematics Educati- on. 30(2), 148-170.
  • Henderson, R. (2002). <http:// www.doe.mass.edu /frameworks /math /1996/pref.html>, (2003, Kasım 4)
  • Lutfiyya, L.A. (1998). Mathematical thinking of high school in Nebraska. Int. J. Math. Edu. Scı. Technol., Vol. 29, No. 1, 55-64.
  • Mason, J., Burton, L., & Stacey, K. (2010). Thinking Mathematically (Second Edition). Harlow England: Pearson Education Limited.
  • McLeman, L. K., ve Cavell, H. A. (2009). Teaching fractions. Teaching Children Mathematics, 15(8), 494-501.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2011). Ortaöğretim Matematik ( 9, 10, 11 ve 12. sınıflar) Dersi Öğretim Programı & Ortaöğretim Seçmeli Matematik ( 9, 10, 11 ve 12. sınıflar) Dersi Öğretim Prog- ramı, Ankara. <http://ttkb.meb.gov.tr/program.aspx> (2011, Şubat 7)
  • Moss, E. R. (2009). Preservice teachers’ identity development and participation in a video club focused on mathematical thinking. Doctor of Philosophy Dissertation, Purdue University, West Lafayette, Indiana.
  • National Council of Teachers of Mathematics (2000). Principles and Standarts for School Mat- hematics, Reston, VA: NCTM.
  • Nunokawa, K. (2005). Mathematical problem solving and learning mathematics: what we ex- pect students to obtain, Journal of Mathematical Behavior, 24, 325–340.
  • Olkun, S., Toluk Uçar, Z. (2004). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi (Genişletil- miş 3. baskı), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Polya, G. (1997). Nasıl Çözmeli. Çev: F. Halatçı. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Philipp, R. A. (2008). Motivating prospective elementary school teachers to learn mathematics by focusing upon children’s mathematical thinking. Issues in Teacher Education. 17(2), 7-26.
  • Solso, R.L., Maclin, M.K., & Maclin, O.H. (2007). Bilişsel Psikoloji (Çev. A. Ayçiçeği-Dinn). İstanbul: Kitabevi Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6.Baskı). An- kara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43NT88FN
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Berna Tataroğlu Taşdan Bu kişi benim

Adem Çelik Bu kişi benim

Ayten Erduran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 21 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Tataroğlu Taşdan, B., Çelik, A., & Erduran, A. (2016). EXAMINING THE OPINIONS OF PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS ON MATHEMATICAL THINKING AND DEVELOPING STUDENTS’ MATHEMATICAL THINKING. Kastamonu Education Journal, 21(4), 1487-1504.

10037