ÖzetTarama modelinde betimsel bir araştırma niteliğini taşıyan bu çalışmanın temel amacı, Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi (KÜEF) öğrencilerinin üniversiteler arası yatay geçiş algılarını bazı sosyo-demografik değişkenler açısından ortaya koymaktır. Bu doğrultuda araştırmanın alt amaçları, KÜEF öğrencilerinin başka üniversitelere yatay geçiş sebeplerinin, program, cinsiyet, öğretim türü ve ikamet ettiği bölge değişkenlerine göre; anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir.Öğrenciler, Üniversite Seçme ve Yerleştirme Sınavında Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesine yerleştirildikleri halde çeşitli sebeplerle birinci yılın sonundan itibaren başka üniversitelere giderek okuldan ve Kars’tan ayrılmaktadırlar. Bu durum Kars ve Kafkas Üniversitesinin olduğu kadar benzer özellikler taşıyan yeni kurulmuş taşra üniversitelerinin de sorunudur.Araştırma sonucunda, öğrencilerin başka üniversitelere yatay geçiş yapmalarının en önemli nedeni olarak “Olumsuz Akademisyenlik” bulunmuştur. Bunun ardından sırasıyla “Şehrin Etkisi”, “Öğretim Süreci”, “Akademisyen-Öğrenci İlişkileri” nedenleri gelmektedir. Yatay geçişte en düşük etki ise “Üniversitenin Etkisi” boyutuna aittir.
Üniversitelerarası yatay geçiş yükseköğretim şehrin üniversiteye etkisi şehir-üniversite etkileşimi öğrenci memnuniyeti
The main purpose of this study with the quality of a research in descriptive survey model is to reveal the awareness of the Kafkas University Faculty of Education (KÜEF) about the interuniversity undergraduate transfer in view of certain socio-demographical variants. Sub-purposes of the research in this direction intend to ascertain whether the causes of the undergraduate students’ transfers to other universities display a meaningful difference as per the variants of program, gender, teaching type, and place of residence of the students. Despite being placed to the Kafkas University Faculty of Education upon the University Selection and Placement Examination, Students tend to go to other universities for various reasons, and leave Kars after the end of the first educational year. This is a problem not unique to Kars and Kafkas University, but common among the newly established provincial universities with similar characteristics. In the wake of the research, “Negative Academicianship” has been singled out as the most important cause of undergraduate students’ transfers to other universities. “City’s Effect”, “Teaching Process”, “Academician-Student Relations” are successively ranked after it. The least effective factor in the undergraduate transfers appertains to the “University’s Effect”.
Interuniversity undergraduate transfers higher education city’s effect on the university city-university interaction student satisfaction
Diğer ID | JA42TS89VG |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 1 |