Bu çalışmada, sınıf öğretmen adaylarının yürütücü biliş, düşünme stilleri ve akademik başarı arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Örneklemse 2011-2012 akademik yılında Atatürk Üniversitesi’nde Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliğindeki 213 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Düşünme Stilleri Envanteri” , “Yürütücü Biliş Becerileri Ölçeği ile elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde t-testi, Pearson Çarpım Momentler Korelâsyon ve Çoklu Doğrusal Regresyon analizlerinden yararlanılmıştır. Öğretmen adaylarının yürütücü biliş düzeyleri, düşünme stillerinin bazı alt boyutları ile ayrıca AGNO değişkeni ile pozitif bir yönde ilişki çıkmıştır. Düşünme stillerin tüm alt boyutlarının birlikte yürütücü biliş düzeyini yordama gücü anlamlı bulunmuştur. Yürütücü biliş düzeylerinin AGNO’yu yordama gücü anlamlı bulunmuştur.
This study aims to specify the relationships among student-teachers’ metacognition, thinking styles, and the academic achievement. Relational screening model is used. Sample of the research is composed of 213 student teachers studying at classroom teacher education department. The data of the research is collected using two different scales; Inventory of Thinking Styles and The Scale of Metacognitive Skills. In order to analyze the data, T-test, Pearson product moment correlation, and multiple linear regression analysis are used. According to the findings of the research, the metacognition levels of the student-teachers are positively related to some dimensions of the thinking styles and general academic point average (GPA) variable. The prediction power of all sub-dimensions of thinking styles for the level of metacognition is found as statistically significant. The prediction power of the metacognition levels and academic achievement is significant according to the analysis results findings.
Diğer ID | JA42ME48UE |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 3 |