Bu araştırmada, ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin okul müdürlerinin dağıtımcı liderlik davranışları ile ilgili algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada genel tarama modeli bir yöntem kullanılmıştır. Veriler, “Dağıtımcı Liderlik Hazır Bulunuşluk Ölçeği (DLHBÖ)” aracılığı ile toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretmenler yöneticilerinin dağıtımcı liderlik davranışlarını; Misyon, Vizyon ve Hedefler ve Liderlik Uygulamaları alt boyutlarında “Arasıra”; Okul Kültürü ve Ortak Sorumluluk alt boyutlarında ise “Genellikle” düzeyinde sergilediklerini belirtmişlerdir. Yöneticilerin göstermiş oldukları dağıtımcı liderlik davranışları, öğretmenlerin okuldaki çalışma süresi değişkenine göre tüm alt boyutlarda; cinsiyet ve okul türü değişkenlerine göre Misyon, Vizyon ve Hedefler alt boyutlarında anlamlı farklılık gösterirken, öğrenim durumu ve görev türü değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir.
Ortaöğretim okulu yöneticileri dağıtımcı liderlik davranışları öğretmen algıları
In this study is aim to determine the perceptions of secondary school teachers about their principals’ distributional leadership behaviours. The study was a descriptive survey, used scanning model. The data of study was collected with “Distributed Leadership Readiness Scale (DLRS)”. According to the findings, the secondary school teachers make statements about their principals’ distributional leadership behaviour exhibition as “Sometimes” level for Mission, Vision and Goals and Leadership Practices sub-dimensions, and as “Usually” level for School Culture and Shared Responsibility sub-dimensions. According to teachers’ working years in the school variable, it was observed significant differences in all the sub-dimensions. While it was observed significant differences according to gender and type of school variables in Mission, Vision and Goals sub dimensions, it was not observed any differences according to education level and the type of task variables.
Secondary school principals distributional leadership behaviours teachers’s perception
Diğer ID | JA42MA94DF |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 3 |