Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin çevresel tutumları, davranış, duygu, düşünce ve
eylemde bulunmaya isteklilik alt boyutları dikkate alınarak belirlenmiş ve çeşitli değişkenler
açısından incelenmiştir. Tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen çalışmada, “Çevresel
Tutum” ölçeği ile 6., 7. ve 8. sınıfta öğrenim gören 1280 öğrenciden toplanan veriler analiz
edilmiştir. Sonuç olarak, araştırmaya katılan öğrencilerin çevresel tutumlarının yüksek
olduğu, çevreye karşı olan olumlu duygularının çok yüksek düzeyde olduğu, çevreyi koruyacak
eylemlerde bulunmaya istekli oldukları, çevreye yönelik olumlu düşünce ve davranışlarının
ise yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin sahip oldukları yüksek çevresel tutuma
rağmen, bunları davranışa dönüştürme noktasında problem yaşadıkları ve çevreye yönelik
davranışlarıyla düşünceleri arasında paralellik olmadığı anlaşılmıştır. Ayrıca bu çalışmada,
kız öğrencilerin çevresel tutumlarının erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğu, eğitim
düzeyinin artmasının öğrencilerin çevreye yönelik olumlu düşünceleri üzerinde değişim
meydana getirmediği ve Fen Bilimleri dersinden almış oldukları karne notları arttıkça çevresel
tutum puanlarının da arttığı sonucuna ulaşılmıştır.
The present study aims to determine the environmental attitudes of secondary school
students in terms of behaviors, feelings, thoughts, and willingness to take action and to examine
them in terms of certain variables. Survey model was used in this study and the data obtained
from 1280 students who attend 6th, 7th, and 8th grade by using “The Environmental Attitudes
Scale” was evaluated. It was realized that the students participating in the study have high environmental attitudes. It was determined that the students have high environmental feelings,
thoughts, and behaviors and are willing to take actions to protect the environment. It was
understood that although the students have high environmental attitudes, they have a difficulty
in converting these attitudes to behaviors, and there are not parallelisms between their
environmental behaviors and their environmental thoughts. Moreover, it was found out that the
female students have higher environmental attitudes in comparison to the male students; rise
in educational level does not bring about a change in the positive environmental thoughts of
the students; and the higher science grades the students have in their school reports, the higher
environmental attitudes they have.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2016 |
Kabul Tarihi | 18 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 4 |