Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Proje Tabanlı Öğrenmede Teknolojik Araç- Gereçlerin Kullanımına İlişkin Sınıf ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri

Yıl 2016, Cilt: 24 Sayı: 4, 2105 - 2122, 15.09.2016

Öz

Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı, öğrenci merkezli bir yaklaşımdır. Bu nedenle, öğrenciler
öğrenme sürecinde istedikleri bilgiye ulaşmak ve kullanmak için çeşitli teknolojik araç ve
gereçlerden faydalanmaktadırlar. Bu yöntemin başarılı bir şekilde uygulanabilmesinde hangi
teknolojik araç ve gereçlerin kullanıldığı ve bu araç ve gereçlerin kullanımında karşılaşılan
problemlerin tespiti önemlidir. Bu çalışmanın amacı, ilkokul ve ortaokul düzeyinde görev yapan
Sınıf ve Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile kullandıkları
teknolojik araç ve gereçlerin neler olduğunu öğrenmek ve böylece proje uygulamalarında
karşılaşılan problemleri ortaya çıkarmaktır. Araştırmada veri toplamak amacıyla nitel
araştırma yöntemlerinden biri olan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma
kapsamında katılımcılara 3 adet soru sorulmuştur. Elde edilen veriler içerik analizi ile kodlama
yapılarak çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara bakıldığında öğretmenlerin proje
tabanlı öğrenmede en çok tercih ettikleri teknolojik araç-gereçlerin bilgisayar, projeksiyon,
internet, video olduğu görülmektedir. Öğretmenler araç-gereçleri tercih nedenlerini en çok
öğrencilerin kolaylıkla araştırma yapabilmeleri, ulaşılabilir olması, yaşayarak öğrenme
imkânı tanıması ve maliyetinin düşük olması durumları ile ilişkilendirmişlerdir. Öğretmenlerin
karşılaştıkları problemlerde en çok üzerinde durdukları konu ise araç-gereçlerin maliyetinin
yüksek olmasıdır. Karşılaşılan bu problemlere öğretmenlerin çözüm önerilerinin başında
öğretmenin iyi bir rehber olması gelmektedir.

Kaynakça

  • Alev, N., Özmen, H., Altun, T. ve Akyıldız, S. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, 3.Baskı, Nevzat Yiğit (Ed.), Trabzon: Akademi Kitabevi.
  • Bilici, A., Akdur, T. E., Yıldızbaşı, A., Günday, Ö. ve Çiçek, H. (2011). Eğitimde Fatih proje-sinin sağlanması öngörülen fayda ve sosyal etkileri. 5 th International Computer & Instruc-tional Technologies Symposium. Elazığ: Fırat Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bi-limsel Araştırma Yöntemleri, Geliştirilmiş 13. Baskı, Ankara: Pegem Akademi,
  • ChanLin, L. (2008). Technology integration applied to project-based learning in science. Innovations in Education and Teaching International, 45 (1), 55–65.
  • Chen, H., ve Doty, P. (2005). A Conceptual framework for digital libraries for K–12 mathe-matics education: Part 1. Information Organization, Information Literacy, and Integrated Learning. The Library Quarterly, 75 (3), 231–261.
  • Cradler, J. (1994). Summary of current research and evaluation findings on technology in education. Far West Laboratory for Educational Research and Development, San Francisco.
  • Çakallıoğlu, S. N. (2008). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımına dayalı Fen Bilgisi öğretiminin akademik başarı ve tutuma etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sos-yal Bilimler Enstitüsü.
  • Ekiz, D. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Geliştirilmiş 3. Baskı, Ankara: Anı Yayıncı-lık.
  • Erdemir, N., Bakırcı, H. ve Eyduran, E. (2009). Öğretmen adaylarının eğitimde teknolojiyi kullanabilme özgüvenlerinin tespiti. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6 (3), 99–108.
  • Eskrootchi, R., ve Oskrochi, G. (2010). A study of the efficacy of project-based learning integrated with computer-based simulation - STELLA. Educational Technology & Society, 13 (1), 236–245.
  • Glesne, C., (2013). Nitel Araştırmaya Giriş. Ali Ersoy-Pelin Yalçınoğlu (Çev. Ed.), 2. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gültekin, M, Karadağ, R. ve Yılmaz, F. (2007). Yapılandırmacılık ve öğretim uygulamalarına yansımaları. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (2), 503–528.
  • Güven, A. ve Taşyürek, Z. (2013). Tarih öğretmenlerinin derslerde kullanmış oldukları araç-gereçler hakkındaki görüşleri (Erzurum örneği). Turkish Studies, 8/11, 149- 162.
  • Frank, M., ve Barzilai, A. (2006). Project-based technology: Instructional strategy for develo-ping technological literacy. Journal of Technology Education, 39–53. http://scholar.lib.vt.edu/ejournals/JTE/v18n1/frank.html adresinden alınmıştır.
  • Hattie, J. (2009). Visible learning: A Synthesis of over 800 meta-analyses relating to achie-vement. New York: Routledge.
  • Hamurcu, H. (2000). Okul öncesi eğitimde Fen Bilgisi Öğretimi proje yaklaşımı. 4. Fen Bi-limleri Eğitim Kongresi. Ankara.
  • Harmer, N. and Stokes, A. (2014). The benefits and challenges of project-based learning. https://www1.plymouth.ac.uk/.../PedRIO%20P adresinden alınmıştır.
  • Hernandez-Ramos, P., ve De La Paz, S. (2009). Learning history in middle school by desig-ning multimedia in a project-based learning experience. Journal of Research on Technology in Education, 42, 151–173.
  • İbret, B. Ü., Recepoğlu, E. ve Karasu, E. (2012). Analyzing perceptions of social studies teachers on project studies in the 6th and 7th grade social studies lessons of primary schools. The İnternational Journal of Social Sciences, Vol. 6, No 1, 1- 9.
  • İbret, B. Ü., Receoğlu, E., Karasu, E. ve Receoğlu, S. (2013). Evaluation of the project studies in social studies course of secondary in Turkey. Educational Research and Reviews, 8 (22), 2176- 2186.
  • Kabakçı, I. & Odabaşı, H. F. (2004). Teknolojiyi kullanmak ve teknogerçekçi olabilmek. Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 19–28.
  • Kalaycı, N. (2008). Yükseköğretimde proje tabanlı öğrenmeye ilişkin bir uygulama: projeyi yöneten öğrenciler açısından bir analiz. Eğitim ve Bilim, 33 (47), 85- 105.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri, Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri.
  • Karasu, E. (2012). İlköğretim 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler derslerinde yapılan proje çalışmala-rının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kastamonu ili örneği). Ya-yımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kastamonu: Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırma Dergisi, 1 (1), 62- 80.
  • Kaya, B. (2008). Sosyal bilgiler dersinde teknoloji kullanımı. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (3), 189–205.
  • Kaymakçı, S. ve Öztürk, T. (2011). Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin proje çalışmalarıyla ilgili görüşleri. ODÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 103- 128.
  • Kenar, İ. (2012). Teknoloji ve derslerde teknoloji kullanımına yönelik veli tutum ölçeği geliş-tirilmesi ve tablet PC uygulaması. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 2 (2), 123–139.
  • Kol, S. (12). Okulöncesi eğitimde teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20 (2), 543–554.
  • Krajcik, J. S., Blumenfeld, P. C., Marx, R. W., & Soloway, E. (1994). A collaborative model for helping middle-grade science teachers learn project-based instruction. The Elementary School Journal, 94, 483–497.
  • Lenz, B. ve Kingston, S. (2016). Blending Technology into project based learning. Volume 3, Issue 1, Number 9 http://www.p21.org/news-events/p21blog/1832-blending-technology-into-project-based adresinden alınmıştır.
  • Muir, M. (1994). Putting Computer Projects at the Heart of the Curriculum. Educational Leadership, 5 (7), 30–33.
  • Özcan, R. (2007). Alg biyoteknolojisinde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarı, tutum ve görüşlerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Panasan, M. ve Nuangchalerm, P. (2010). Learning outcomes of project based- learning and ınguiry-based learning activities. Journal of Social Sciences, 6 (2), 252–255.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir (Çev. Ed.), Ankara: Pegem Akademi.
  • Roschelle, J. M., Pea, R. D., Hoadley, C. M., Gordin, D. N., & Means, B. M. (2000). Chan-ging how and what children learn in school with computer-based technologies: The Future of Children. Children and Computer Technology, 10 (2), 76–101.
  • Saracaloğlu, A. S., Özyılmaz Akamça, G. ve Yeşildere, S. (2006). İlköğretimde proje tabanlı öğrenmenin yeri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı: 3, Cilt: 4, 1- 21.
  • Schmitz, E., Prescott C. & Hunt L. (1996). Learning technology: The effective use of techno-logy in education center for occupational research and development. ISBN 1–55502–869- 1 https://www.cord.org/uploadedfiles/Learning%20Technology.pdf adresinden alınmıştır.
  • Seels, B. B., ve Richey, R. C. (1994). Instructional technology: The definition and domains of the field. Washington, D. C.: Association of Education Communications and Technology.
  • Seferoğlu, S.S. (2009). İlköğretim okullarında teknoloji kullanımı ve yöneticilerin bakış açıla-rı. XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Harran Üniversitesi, Şanlıurfa. 403- 410.
  • Solomon, D. (2000). Toward a post-modern agenda in instruction technology. Educational Technology Research and Development, 48 (4), 5–20.
  • Şahin, S. (2007). Proje temelli öğrenme ortamında derslerarası işbirliği ile ilgili öğrenci gö-rüşlerinin incelenmesi. TSA, 11 (3), 65- 76.
  • Şahin, M. ve Öztürk, Ş. (2009). Fen ve teknoloji dersinde proje tabanlı öğrenme (PTÖ) yön-teminin yeri ve önemi. International Journal of Educational Researchers, 1. http://www.eab.org.tr/ adresinden alınmıştır.
  • Şahin Civelekoğlu, M. ve Öztürk, Ş. (2010). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde proje tabanlı öğrenme (PTÖ) yönteminin uygulanması ile ilgili öğretmen ve öğrenci görüşleri. İlköğretim Online, 9 (3), 1189–1200. http://ilkogretim-online.org.tr adresinden alınmıştır.
  • Tamim, R. M., Bernard, R. M., Borokhovski, E., Abrami, P. C., & Schmid, R. F. (2011). What forty years of research says about the impact of technology on learning a second-order meta-analysis and validation study. Review of Educational Research, 81 (1), 4–28.
  • Thomas, J. W. (2000). A Review of Research on Project-Based Learning, Supported by The Autodesk Foundation 111 McInnis Parkway San Rafael, ABD. California.
  • Yavuz, S. ve Coşkun, A. E. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kul-lanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 276–286.
  • Vatansever Bayraktar, H. (2015). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Uluslar arası Sosyal Araş-tırmalar Dergisi, 8 (37), 709- 718.
  • Yanpar Yelken, T. (2014). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, 12. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yılmaz, H. H. (2012). Öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının değerlendirilmesi (Şişli Endüstri Meslek Lisesi örneği). Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Bah-çeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Yiğit, E. Ö. (2013). Teknoloji Okuryazarlığı. Ebru Gençtürk, Kadir Karatekin (Ed.), Sosyal Bilgiler İçin Çoklu Okuryazarlıklar (256- 289). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Classroom and Social Studies Teachers’ Opinions about Using Technological Tools in Project-Based Learning

Yıl 2016, Cilt: 24 Sayı: 4, 2105 - 2122, 15.09.2016

Öz

Project-based learning provides a learner-centered approach and students can utilize
various technological tools and instruments to access the information they desire in the learn-ing process. In order to carry out this process successfully, it is important to identify
the technological tools used in this process and the problems encountered while using of these
tools. The aim of this study is to find out which technological tools are used by the classroom
and social studies teachers in primary and secondary schools within the project-based learning
approach and to identify the problems they encounter during the applications of the project.
In this study, semi-structured interviews, one of the qualitative research methods, was
used as a data collection method. Three questions were asked to the participants and the data
were analyzed through code-based content analysis. According to the results, the technological
tools most preferred by the teachers for project-based learning were computers, projec-tors,
the Internet and videos. It is also observed that the teachers associated their technologi-cal tool
preferences with the convenience, the accessibility, the low cost of these tools as well as with
the opportunities they provided for learning through experience. The most common challenge
faced by the teachers was the high cost of the tools. One of the primary solution suggestions
by the teachers for the problems they encountered was that the teacher should be a good guide
in this process. 

Kaynakça

  • Alev, N., Özmen, H., Altun, T. ve Akyıldız, S. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, 3.Baskı, Nevzat Yiğit (Ed.), Trabzon: Akademi Kitabevi.
  • Bilici, A., Akdur, T. E., Yıldızbaşı, A., Günday, Ö. ve Çiçek, H. (2011). Eğitimde Fatih proje-sinin sağlanması öngörülen fayda ve sosyal etkileri. 5 th International Computer & Instruc-tional Technologies Symposium. Elazığ: Fırat Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bi-limsel Araştırma Yöntemleri, Geliştirilmiş 13. Baskı, Ankara: Pegem Akademi,
  • ChanLin, L. (2008). Technology integration applied to project-based learning in science. Innovations in Education and Teaching International, 45 (1), 55–65.
  • Chen, H., ve Doty, P. (2005). A Conceptual framework for digital libraries for K–12 mathe-matics education: Part 1. Information Organization, Information Literacy, and Integrated Learning. The Library Quarterly, 75 (3), 231–261.
  • Cradler, J. (1994). Summary of current research and evaluation findings on technology in education. Far West Laboratory for Educational Research and Development, San Francisco.
  • Çakallıoğlu, S. N. (2008). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımına dayalı Fen Bilgisi öğretiminin akademik başarı ve tutuma etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sos-yal Bilimler Enstitüsü.
  • Ekiz, D. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Geliştirilmiş 3. Baskı, Ankara: Anı Yayıncı-lık.
  • Erdemir, N., Bakırcı, H. ve Eyduran, E. (2009). Öğretmen adaylarının eğitimde teknolojiyi kullanabilme özgüvenlerinin tespiti. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6 (3), 99–108.
  • Eskrootchi, R., ve Oskrochi, G. (2010). A study of the efficacy of project-based learning integrated with computer-based simulation - STELLA. Educational Technology & Society, 13 (1), 236–245.
  • Glesne, C., (2013). Nitel Araştırmaya Giriş. Ali Ersoy-Pelin Yalçınoğlu (Çev. Ed.), 2. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gültekin, M, Karadağ, R. ve Yılmaz, F. (2007). Yapılandırmacılık ve öğretim uygulamalarına yansımaları. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (2), 503–528.
  • Güven, A. ve Taşyürek, Z. (2013). Tarih öğretmenlerinin derslerde kullanmış oldukları araç-gereçler hakkındaki görüşleri (Erzurum örneği). Turkish Studies, 8/11, 149- 162.
  • Frank, M., ve Barzilai, A. (2006). Project-based technology: Instructional strategy for develo-ping technological literacy. Journal of Technology Education, 39–53. http://scholar.lib.vt.edu/ejournals/JTE/v18n1/frank.html adresinden alınmıştır.
  • Hattie, J. (2009). Visible learning: A Synthesis of over 800 meta-analyses relating to achie-vement. New York: Routledge.
  • Hamurcu, H. (2000). Okul öncesi eğitimde Fen Bilgisi Öğretimi proje yaklaşımı. 4. Fen Bi-limleri Eğitim Kongresi. Ankara.
  • Harmer, N. and Stokes, A. (2014). The benefits and challenges of project-based learning. https://www1.plymouth.ac.uk/.../PedRIO%20P adresinden alınmıştır.
  • Hernandez-Ramos, P., ve De La Paz, S. (2009). Learning history in middle school by desig-ning multimedia in a project-based learning experience. Journal of Research on Technology in Education, 42, 151–173.
  • İbret, B. Ü., Recepoğlu, E. ve Karasu, E. (2012). Analyzing perceptions of social studies teachers on project studies in the 6th and 7th grade social studies lessons of primary schools. The İnternational Journal of Social Sciences, Vol. 6, No 1, 1- 9.
  • İbret, B. Ü., Receoğlu, E., Karasu, E. ve Receoğlu, S. (2013). Evaluation of the project studies in social studies course of secondary in Turkey. Educational Research and Reviews, 8 (22), 2176- 2186.
  • Kabakçı, I. & Odabaşı, H. F. (2004). Teknolojiyi kullanmak ve teknogerçekçi olabilmek. Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 19–28.
  • Kalaycı, N. (2008). Yükseköğretimde proje tabanlı öğrenmeye ilişkin bir uygulama: projeyi yöneten öğrenciler açısından bir analiz. Eğitim ve Bilim, 33 (47), 85- 105.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri, Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri.
  • Karasu, E. (2012). İlköğretim 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler derslerinde yapılan proje çalışmala-rının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kastamonu ili örneği). Ya-yımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kastamonu: Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırma Dergisi, 1 (1), 62- 80.
  • Kaya, B. (2008). Sosyal bilgiler dersinde teknoloji kullanımı. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (3), 189–205.
  • Kaymakçı, S. ve Öztürk, T. (2011). Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin proje çalışmalarıyla ilgili görüşleri. ODÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 103- 128.
  • Kenar, İ. (2012). Teknoloji ve derslerde teknoloji kullanımına yönelik veli tutum ölçeği geliş-tirilmesi ve tablet PC uygulaması. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 2 (2), 123–139.
  • Kol, S. (12). Okulöncesi eğitimde teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20 (2), 543–554.
  • Krajcik, J. S., Blumenfeld, P. C., Marx, R. W., & Soloway, E. (1994). A collaborative model for helping middle-grade science teachers learn project-based instruction. The Elementary School Journal, 94, 483–497.
  • Lenz, B. ve Kingston, S. (2016). Blending Technology into project based learning. Volume 3, Issue 1, Number 9 http://www.p21.org/news-events/p21blog/1832-blending-technology-into-project-based adresinden alınmıştır.
  • Muir, M. (1994). Putting Computer Projects at the Heart of the Curriculum. Educational Leadership, 5 (7), 30–33.
  • Özcan, R. (2007). Alg biyoteknolojisinde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarı, tutum ve görüşlerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Panasan, M. ve Nuangchalerm, P. (2010). Learning outcomes of project based- learning and ınguiry-based learning activities. Journal of Social Sciences, 6 (2), 252–255.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir (Çev. Ed.), Ankara: Pegem Akademi.
  • Roschelle, J. M., Pea, R. D., Hoadley, C. M., Gordin, D. N., & Means, B. M. (2000). Chan-ging how and what children learn in school with computer-based technologies: The Future of Children. Children and Computer Technology, 10 (2), 76–101.
  • Saracaloğlu, A. S., Özyılmaz Akamça, G. ve Yeşildere, S. (2006). İlköğretimde proje tabanlı öğrenmenin yeri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı: 3, Cilt: 4, 1- 21.
  • Schmitz, E., Prescott C. & Hunt L. (1996). Learning technology: The effective use of techno-logy in education center for occupational research and development. ISBN 1–55502–869- 1 https://www.cord.org/uploadedfiles/Learning%20Technology.pdf adresinden alınmıştır.
  • Seels, B. B., ve Richey, R. C. (1994). Instructional technology: The definition and domains of the field. Washington, D. C.: Association of Education Communications and Technology.
  • Seferoğlu, S.S. (2009). İlköğretim okullarında teknoloji kullanımı ve yöneticilerin bakış açıla-rı. XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Harran Üniversitesi, Şanlıurfa. 403- 410.
  • Solomon, D. (2000). Toward a post-modern agenda in instruction technology. Educational Technology Research and Development, 48 (4), 5–20.
  • Şahin, S. (2007). Proje temelli öğrenme ortamında derslerarası işbirliği ile ilgili öğrenci gö-rüşlerinin incelenmesi. TSA, 11 (3), 65- 76.
  • Şahin, M. ve Öztürk, Ş. (2009). Fen ve teknoloji dersinde proje tabanlı öğrenme (PTÖ) yön-teminin yeri ve önemi. International Journal of Educational Researchers, 1. http://www.eab.org.tr/ adresinden alınmıştır.
  • Şahin Civelekoğlu, M. ve Öztürk, Ş. (2010). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde proje tabanlı öğrenme (PTÖ) yönteminin uygulanması ile ilgili öğretmen ve öğrenci görüşleri. İlköğretim Online, 9 (3), 1189–1200. http://ilkogretim-online.org.tr adresinden alınmıştır.
  • Tamim, R. M., Bernard, R. M., Borokhovski, E., Abrami, P. C., & Schmid, R. F. (2011). What forty years of research says about the impact of technology on learning a second-order meta-analysis and validation study. Review of Educational Research, 81 (1), 4–28.
  • Thomas, J. W. (2000). A Review of Research on Project-Based Learning, Supported by The Autodesk Foundation 111 McInnis Parkway San Rafael, ABD. California.
  • Yavuz, S. ve Coşkun, A. E. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kul-lanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 276–286.
  • Vatansever Bayraktar, H. (2015). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Uluslar arası Sosyal Araş-tırmalar Dergisi, 8 (37), 709- 718.
  • Yanpar Yelken, T. (2014). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, 12. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yılmaz, H. H. (2012). Öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının değerlendirilmesi (Şişli Endüstri Meslek Lisesi örneği). Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Bah-çeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Yiğit, E. Ö. (2013). Teknoloji Okuryazarlığı. Ebru Gençtürk, Kadir Karatekin (Ed.), Sosyal Bilgiler İçin Çoklu Okuryazarlıklar (256- 289). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Bilgin Ünal İbret Bu kişi benim

Emine Karasu Avcı Bu kişi benim

Serpil Recepoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2016
Kabul Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA İbret, B. Ü., Karasu Avcı, E., & Recepoğlu, S. (2016). Classroom and Social Studies Teachers’ Opinions about Using Technological Tools in Project-Based Learning. Kastamonu Education Journal, 24(4), 2105-2122.

10037