Bu araştırma öğrenme-öğretme etkinliklerini videoya dayalı sistematik bir şekilde analiz etme ve yansıtma fırsatı sunan Öğretmenlik Uygulaması dersinin, matematik öğretmen adaylarının öğrenciyi tanıma bilgisinin gelişimini nasıl etkilediğini ortaya koyma amacıyla yürütülmüştür. Öğretmenlik Uygulaması dersi, 12 öğretmen adayından oluşan ilk grupta alışageldik şekilde, gönüllülük esasına göre oluşturulan diğer 12 kişilik ikinci grubunda ise ders analizi çatısı entegre edilerek gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında adayların öğrenciyi tanıma bilgilerini değerlendirmek için açık uçlu sorulardan oluşan toplam 8 maddelik bir testten faydalanılmıştır. Çalışmanın sonucunda ders analizi destekli Öğretmenlik Uygulaması dersine katılan öğretmen adaylarının öğrencilerin öğrenme güçlüklerinin nedenini yorumlama ve öğrencileri bu güçlükten kurtarmak için öneri vermede diğer gruba kıyasla daha iyi performans gösterdiği ortaya çıkmıştır. Bu sonuç neticesinde Öğretmenlik Uygulaması dersinin adayların kendi pratikleri üzerine ders analizi yapma etkinliklerini içerecek şekilde düzenlenebileceği
The purpose of this study is to reveal how the development of teacher candidates’ knowledge of student is affected by the Teaching Practice course, which presents the opportunity to systematically analyze and reflect learning-teaching activities based on video recordings. The classes were conducted in the usual way with the first group of 12, whereas with the second group of 12 – formed voluntarily – the lesson analysis framework was integrated. A test consisted of 8 open-ended items was used to evaluate teacher candidates’ knowledge of learner. In conclusion, teacher candidates participated in lesson analysis integrated Teaching Practice course performed much better in both identifying learning difficulties and putting forward suggestions. It could be proposed that the Teaching Practice course should be organized with the teacher candidates doing lesson analysis on their own practices.
Pre-service mathematics teacher, lesson analysis, knowledge of students
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
---|---|
Diğer ID | 1724 |
Yayınlanma Tarihi | Ocak-2018 |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2018 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2018, Cilt 26, Sayı 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { kefdergi375691, journal = {Kastamonu Eğitim Dergisi}, eissn = {2147-9844}, address = {Aktekke Mah. Kastamonu eğitim Fakültesi Kastamonu}, publisher = {Kastamonu Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {26}, number = {1}, pages = {143 - 152}, doi = {10.24106/kefdergi.375691}, title = {Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğrenciyi Tanıma Bilgilerinin İncelenmesi: Bir Ders Analizi Çalışması}, key = {cite}, author = {Baki, Müjgan and Çelik, Derya and Güler, Mustafa and Sönmez, Neslihan} } |
APA | Baki, M. , Çelik, D. , Güler, M. & Sönmez, N. (2018). Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğrenciyi Tanıma Bilgilerinin İncelenmesi: Bir Ders Analizi Çalışması . Kastamonu Eğitim Dergisi , 26 (1) , 143-152 . DOI: 10.24106/kefdergi.375691 |
MLA | Baki, M. , Çelik, D. , Güler, M. , Sönmez, N. "Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğrenciyi Tanıma Bilgilerinin İncelenmesi: Bir Ders Analizi Çalışması" . Kastamonu Eğitim Dergisi 26 (2018 ): 143-152 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/31578/375691> |
Chicago | Baki, M. , Çelik, D. , Güler, M. , Sönmez, N. "Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğrenciyi Tanıma Bilgilerinin İncelenmesi: Bir Ders Analizi Çalışması". Kastamonu Eğitim Dergisi 26 (2018 ): 143-152 |
RIS | TY - JOUR T1 - Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğrenciyi Tanıma Bilgilerinin İncelenmesi: Bir Ders Analizi Çalışması AU - MüjganBaki, DeryaÇelik, MustafaGüler, NeslihanSönmez Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.24106/kefdergi.375691 DO - 10.24106/kefdergi.375691 T2 - Kastamonu Eğitim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 143 EP - 152 VL - 26 IS - 1 SN - -2147-9844 M3 - doi: 10.24106/kefdergi.375691 UR - https://doi.org/10.24106/kefdergi.375691 Y2 - 2017 ER - |
EndNote | %0 Kastamonu Eğitim Dergisi Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğrenciyi Tanıma Bilgilerinin İncelenmesi: Bir Ders Analizi Çalışması %A Müjgan Baki , Derya Çelik , Mustafa Güler , Neslihan Sönmez %T Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğrenciyi Tanıma Bilgilerinin İncelenmesi: Bir Ders Analizi Çalışması %D 2018 %J Kastamonu Eğitim Dergisi %P -2147-9844 %V 26 %N 1 %R doi: 10.24106/kefdergi.375691 %U 10.24106/kefdergi.375691 |
ISNAD | Baki, Müjgan , Çelik, Derya , Güler, Mustafa , Sönmez, Neslihan . "Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğrenciyi Tanıma Bilgilerinin İncelenmesi: Bir Ders Analizi Çalışması". Kastamonu Eğitim Dergisi 26 / 1 (Ocak 2018): 143-152 . https://doi.org/10.24106/kefdergi.375691 |
AMA | Baki M. , Çelik D. , Güler M. , Sönmez N. Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğrenciyi Tanıma Bilgilerinin İncelenmesi: Bir Ders Analizi Çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2018; 26(1): 143-152. |
Vancouver | Baki M. , Çelik D. , Güler M. , Sönmez N. Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğrenciyi Tanıma Bilgilerinin İncelenmesi: Bir Ders Analizi Çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2018; 26(1): 143-152. |
IEEE | M. Baki , D. Çelik , M. Güler ve N. Sönmez , "Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğrenciyi Tanıma Bilgilerinin İncelenmesi: Bir Ders Analizi Çalışması", Kastamonu Eğitim Dergisi, c. 26, sayı. 1, ss. 143-152, Oca. 2018, doi:10.24106/kefdergi.375691 |